Kinder ehbo

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Omdat ik er alleen voor sta, wil ik graag een kinder ehbo cursus gaan doen. Mocht er ooit iets gebeuren, dat kan ik in ieder geval 1e hulp geven.
    Hebben jullie ook zo'n cursus gedaan? En is het een 'gewone' cursus met een onderdeel kinderen of echt speciaal voor kinderen?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb kinder reanimatie gehad tijdens mn opleiding ( verpleegkunde ) en ben hier ook wel erg blij mee. EHBO voor kids heb ik nooit gehad, maar is een heel goed plan voor elke ouder

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik krijg op mn werk 2 x per jaar herhaling (kdv) en we krijgen algemene dingen maar ook dingetjes speciaal op kinderen gericht.
    Een wond verzorgen is een algemeen dingetje bv, maar wij krijgen dan tips hoe je dat bij kinderen het beste kunt toepassen, omdat die vaak tegestribbelen, niet stil liggen e.d. Ook met reanimeren bv, we leren de gewone techniek, alleen bij peuters en baby's moet je iets anders doen, omdat als je met 2 handen druk zet, je dan het borstkastje indrukt.

je zou eens moeten kijken op ehbovooriedereen.nl, dat is een soort gelijk iets wat leidsters op een kdv ook krijgen. Mijn man en moeder hebben hem ook gedaan en zijn er erg blij mee.

wat goed dat je dit doet!!!!:D

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik schrik alleen wel van de prijs! Jeetje... ik ga nu meteen maar eens even kijken of mijn ziekenfonds het betaald..

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb ook kinder EHBO.En ga elk jaar op herhaling via mijn werk. Werk ook op een kdv.
    Ik vind het erg fijn om te hebben, prettig idee dat je in ieder geval een beetje kennis van zaken heb als er wat gebeurt!

Gewoon doen dus! In situaties waar elke minuut telt ben je blij dat je het kan!
    kus miek

6. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    VGZ betaald een deel terug. Ik weet niet waar jij zit?

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    zilveren kruis, ik zit nu ff op hun site te kijken, en ik krijg 20% vergoed van een online cursus, maar online... dan oefenen je toch niet in de praktijk? hoe weet je dan wat je moet doen? met plaatjes kijken?
    staat er niet echt duidelijk (of ik zie het tenminste niet)

8. Dana

Dana Niet meer actief

ik heb kinder- en volwassen EHBO gedaan bij het Rode Kruis.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.156
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb gewoon EHBO en daarnaast (o.a.) EHBO aan kinderen. Daar zitten echt andere onderdelen bij hoor. Er is bijv. aandacht voor kinderziekten, voorkomen van ongelukken. Verder wat meer aandacht dan bij de gewone EHBO voor typische kinderongelukken als bloedneus, dingen in neus, vergiftiging. En het omgaan met verslikken, verstikken en reanimatie is inderdaad anders.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb samen met mijn gastouder de kinderehbo cursus gedaan, die zij nodig had voor t gastoudergebeuren. Het was 2 avonden en ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik nu meer weet of bekwamer ben ofzo. Het was (in elk geval in deze cursus) erg beknopt. Ik moet er wel bij zeggen, ik heb in mn jeugd (oei wat klinkt dat oud) een ehbo cursus gedaan en ik wist ook zo'n beetje alles nog wel.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb ook ehbo voor kinderen gedaan, is inderdaad voor een deel hetzelfde, maar ook heel andere technieken voor bijv. verslikken of reanimeren.

Heel erg nuttig voor thuis en voor mijn werk als gastouder, is echt aan te raden voor als er ooit iets gebeurt.

Deel Deze Pagina