belastingdienst grrrrr

Discussie in 'De lounge' gestart door claudianoa, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Er wordt gezegt ieder jaar goed je gegevens nakijken.....dit helpt ook niet hoor, kan ik je zeggen :S. Ik heb nou al 3 (!!!!!) keer de belastingdienst laten weten wat ons inkomen is voor de zorgtoeslag (hebben wij GEEN recht meer op) en nog steeds ontvang ik de toeslag (gaat direct op de spaarrekening). Hierdoor hebben we vorig jaar 1000 euro aan zorgtoeslag terug moeten betalen....

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    wij hebben dit ook gehad (met alle toeslagen die we kregen).
    mn man is meer gaan verdienen en dat hebben we doorgegeven (tot 3x toe) en toen kregen we een bevestiging, maar ze gebruikten gewoon het oude inkomen.
    nu moeten we dus ook een behoorlijk bedrag terug betalen door hun fout.
    als het goed is hebben we het nu (na 2jaar) eindelijk voor elkaar dat ze het goede inkomen gebruiken.

1 troost voor je, je mag het in termijnen terug betalen.
    je bent ff bezig, maar je bent niet in 1x een bak geld kwijt.

houd ze dus goed in de gaten en als je in termijnen gaat betalen betaal dan wel op tijd, want 1x te laat betalen en je moet de rest in 1x terug betalen.

liefs doris

3. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    vragen of ze het te betalen bedrag willen verrekenen met het te ontvangen bedrag.. dit voor 2 of 3 jaar.. beter verrekenen en tijdelijk niks krijgen.. dan in 1 keer een hap terug te moeten betalen.. zo doe ik het ook

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Amen!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Hier hetzelfde verhaal op kantoor.
    Maar je weet ongetwijfeld dan ook dat er gemakkelijke klanten zijn die maar de helft aan info aanleveren en dan achteraf met hun vingertje richting ons of de fiscus wijzen.
    Ben trouwens wel heel benieuwd welk kantoor je werkt, blijkbaar zijn we concurrent ;) :D

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    :DWij hebben kindgebonden budget een paar honderd euro gekregen zonder daar recht op te hebben, heb ik al 2x aangegeven ook middels formulieren.
    Nu is het de Definitieve Aanslag en heb weer gebeld dat het niet klopt dat we er geen recht op hebben.
    We mogen het geld houden, het is definitief en wordt niet meer
    teruggevraagd!:D:D

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Heb ze toevallig van de week gesproken en inderdaad bij Toeslagen wordt niet automatisch het salaris aangepast adhv je jaarlijkse aangifte.
    Dit zijn als het ware twee aparte bedrijven, zo werdt mij verteld.

Een wijziging in salaris moet je dus zelf doorgeven aan de belastingdienst anders blijven ze het elk jaar fout doen....

8. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hai, hai,

Ik werk bij Atripel accountants- en belastingadviseurs in Den Haag.

Jij?

Groetjes Petra

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    gewoon op 0 zetten dan kun je niets meer ontvangen
    in je aangifteformulier

10. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Hier ook 345 euro terugbetalen..
    Heb gelijk telefonisch onze goede inkomsten doorgegeven!

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Daphne, pas je wel op met de rente van dat deel van de hypotheek? Volgens mij is namelijk de rente van een hypotheek die gebruikt wordt voor een ander doel dan je huis niet aftrekbaar van de belasting.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Zo doe ik het ook, zeker omdat de belastingdienst een veel beter rentepercentage geeft dan de bank tegenwoordig :D

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Nooit iets telefonisch doorgeven! Via de electronische aangifte op de website met je DigiD wijzigingen doorgeven, anders komt het nooit in orde. Bellen is voor info bij de belastingdienst, aangetekend schrijven en DigiD is voor het vastleggen, zeg ik altijd maar.

14. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    He bah, dat is balen.... :x

Weet wel een beetje hoe je je voelt, kreeg zelf een aanslag van 740 euro ivm loonheffing fout van mijn werkgever. Tja, ik heb teveel geld gehad maar over een x aantal maanden merk je dat toch niet zo als in 1x die 740 ophoesten ;) Maar goed, niks aan te doen, aanslag is inmiddels alweer betaald... Baalde er wel van natuurlijk....

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    och die aangiftes :( ik snap er geen r**t van en laat ze invullen door de belastingdienst. Dan ga ik daarheen op afspraak.

Zoals mijn vriend en ik, wij zijn niet getrouwd, maar we zijn wel elkaars fisc. partners omdat we een gemeenschappelijke huishouding hebben.
    wat gaat er precies fout dan als je het op 1 bult onder 1 bsn doorgeeft?

Bij het invullen van mijn Inkomensbelasting vroeg ik of de toeslagen dan automatisch aangepast werden wanneer het nieuwe inkomen bekend werd. En toen zeiden ze van wel.

Klopt het ook dat je wijzigingen in salaris niet per maand kunt laten aanpassen? stel bijv. dat je in mei doorgeeft dat je meer gaat verdienen, dan passen ze dat hogere salaris al toe in januari. dus dan zou je 5 maanden minder toeslag krijgen?

16. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Er word gekeken naar je totale inkomen op jaarbasis dus dan geld de salarisverhoging pas vanaf het moment dat je hem ook daadwerkelijk hebt gekregen.

Gewoon aangeven dat er een wijziging is per.........

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    @Petra en Sidmick,

Fijn om te horen dat er nog collega-kantoren zijn die het wel zo doen... Hier ook zo. Niet meer dan normaal vind ik, maar daar wordt nogal eens makkelijk mee omgegaan...

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jeetje wat vervelend

daarom kijk ik het minimaal 2 keer per jaar na op de toeslagen.nl en vertrwou ik het niet dan gooi ik ons inkomen wéér omhoog.
    Ik kreeg vandaag de brief en kreeg 325 euro terug :) {had mijn verzekeringsadviseur al uitgeteld} en als de zorgtoeslag kom krijg ik nogmaals dat bedrag :)
    terug betalen is echt shit!
    goed controleren en je lonen flink hoog houden, ook bij de vt wbt hypotheek....

Deel Deze Pagina