Hoe zit dit nou toch?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik kreeg laatst een brief binnen over dat ik een start qualificatie ofzo moest hebben omdat ik 22 ben, en nog geen mbo2 diploma heb gehaald en dus schijn ik nog ''verplicht'' te zijn om naar school te gaan tot mijn 23e?.

Maar me vriend en ik gingen toen op internet kijken hoe het zat en bleek dat het gewoon tot je 18e is, maar nou zei een leeraar (kort voordat ik van school ging) dat ik echt een mbo2 diploma moet hebben en anders geen recht heb op een uitkering nou zou ik niet weten waarom ik die zou moeten aanvragen want ik heb werk, dus heb ik dat niet nodig.

Maar toch vind ik het vreemd heb namelijk 2x de zelfde brief ontvangen dat ik naar de gemeente moest gaan of naar stadskantoor om me eigen aan te melden voor iets.

weet iemand hoe dit nou precies zit?

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik heb helemaal geen diploma's dus ook geen mavo/vmbo..

Ik ben 22 en heb die brief nog nooit gehad :)

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Zelfde als bij jeem...
    Heb toevallig afgelopen juni mn 1e mbo2 gehaald.(Via een cursus en geen "opleiding")
    Maar heb nog nooit zo'n brief gehad hoor en ben nu net 23.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er geen verstand van ik weet alleen dat ze bij mijn dochter op school zeiden dat ze ermee bezig zijn om de leerplicht op de willen gaan schroeven tot 24 jaar. ik weet niet hoever ze daarmee al zijn en ik zou het eerlijk gezegd absurt vinden ook maar goed da's een ander verhaal.

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

wat raar dat ze bij mij dat wel goen :/ mijn zusters hebben helemaal geen diploma's gehaald, ik heb dan een mbo1 diploma maar wilde dus voor mbo2 gaan maar toen beviel die opleiding me niet zo goed dus was ik gestopt en nu krijg ik gedoe met brieven over start qualificaties enz omdat ik geen mbo2 heb en dat gedoe over geen uitkering mogen aanvragen vind ik ook onzin want het is natuurlijk afhankelijk WAT voor uitkering :/ ook al zo krom, dus snap er niks van haha

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou gewoon even bellen naar het nr wat op de brief staat ;)

7. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik vind het belachelijk, bedoel ze dwingen je gewoon om verder te leren ook al zou je het niet willen bedoel je bent volwassen op je 18e (zeggen ze dan) maar dfan nog voor je beslissen of je verder leerd of niet heb ook begrepen dat ze de studie fienaciering willen afschaffen wat helemaal achterlijk is =O ik vind dat we zelf moeten weten of we verder leren of niet :/

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    :( Héél vreemd, ben nog 20 (maandag 21;)) en zit al 2 jaar thuis na mn opleiding& 1jaar werk..nooit geen brief gehad over leerplicht hoor, beetje vreemd. Heb trouwens ook geen recht meer op welke uitkering dan ook, maar dat heeft niks met leerplicht te maken. Zou idd eens bellen om informatie te vragen

9. Giltje

Giltje Niet meer actief

Mijn vriend had de brief weggegooit zal me niet verbazen dat ik binnenkort weer een nieuwe krijg haha, maar zag vandaag op school waar ik schoonmaak een kaarte hangen over leerplicht tot de 18 jaar dus vandaar dat ik me het afvroeg :/

10. miffy11

miffy11 Niet meer actief

nou dan mag de ibgroep wel een flink potje hebben zeg..

hoe zit het dan met leerlingen die mavo (of vmbo weet ik hoe het heet) doen, met 16 zijn afgestudeerd, 4 jaar mbo, en dan nog verplicht 4 jaar hbo erachteraan?
    zijn genoeg leerlingen die hbo niet aan kunnen, genoeg leerlingen die het niet kunnen betalen, en hoe zit het dan met de mbo banen?
    straks is iedereen verplicht op hbo te volgen op deze manier, en vallen beroepen als bijv kapster, banen in de bouw etc allemaal weg, maar hebben we een overvloed aan advocaten en artsen.

slim plan jongens.. sjonge jonge..

ben overigens 24, mbo niet afgemaakt, nooit brief gehad.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.265
    6.160
    113
    Ehm vreemd.. kan het zijn dat ze in het systeem hebben staan dat je werkloos/werkzoekend bent?
    Wat das het enige wat ik me nog kan voorstellen, dat je verplicht bent of een opleiding te volgen of een baan te hebben tot een bepaalde leeftijd?
    Maar ja dan zou je denken dat je een uitkering of iets hebt aangevraagd, wat dus ook niet het geval is..

12. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Raar idd ik weet wel dat je geen uitkering krijgt.
    Maar je zegt dat je gewoon werkt.
    Zal even bellen mischien gewoon een foutje.

Over dat je mischien tot 24 willen verplichten om na school te gaan.
    Hoe kan dat nauw ik was op mijn 17 al klaar met school en dan heb ik een mbo nivea 2 diploma en ik zit nu al in me 3e werkjaar. Ben nu net 20 snap niet dat ik dan nog 7 jaar na school had gemoeten terwijl ik al lang klaar ben met de opleiding. En niet eens zou weten wat dan wou gaan doen. Een beetje onzin dus.

Bij mij was touwens nog tot 16 leerplichtig.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Enigste wat je kan doen is bellen. Niemand hier kan je vertellen waar de adminstratieve fout vandaan komt want het is wel duidelijk dat er een fout word gemaakt.

14. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi,

Waarom bel je het CWI niet.
    Daar zullen ze je vast meer kunnen vertellen.

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik ben 22, mijn mbo ook niet afgemaakt.. en ook nog nooit een brief ontvangen hoor...

16. Giltje

Giltje Niet meer actief

vreemd dat ik het wel kreeg, misschien zit die school er achter? noujah zolang ik er verder niks van hoor hoef ik denk ik niet te bellen hoopte dat er miss mensen waren die er iets van af wist haha

Deel Deze Pagina