Wij hebben een koopwoning, maar dat krijgen we maandelijks al en is ook nog geen 3000,- per jaar. Dit had ik dus ook niet meegenomen in het bedrag wat we nog terug krijgen.
Wij wachten even op de vooraf ingevulde opgave, die zal deze week komen. Vorig jaar door een accountant laten invullen omdat we een huis hadden gekocht en geen idee hadden hoe en wat . Daarbij heb ik nog een negatief inkomen bij UWV omdat ik moest terugbetalen (hun fout maar ik kan vervolgens 6000 euro terug betalen...). Vorig jaar kregen we incl hypotheekrenteaftrek iets van 5000 terug. Iemand trouwens een idee hoe een stuk lagere woz-waarde van invloed is op de teruggave?
Na even speuren heb ik een calculator gevonden op de V.E.H. WOZ waarde - Besparing - Vereniging Eigen Huis Misschien heb je hier iets aan?
Bedenk wel dat je voor de aangifte over 2011 de WOZ waarde van vorig jaar moet gebruiken. Dus niet die van de beschikking van dit jaar! Lagere WOZ waarde betekent een lagere huurwaarde forfait (winst uit eigen woning) en dus meer geld terug.
Wij krijgen maandelijks de hypotheekrenteaftrek terug (in totaal ongeveer 5000 euro) en krijgen nu nog 426 euro terug!
Dan heb je de verkeerde gebruikt. Je moet de peildatum 1 januari 2010 hebben (dus de beschikking die je vorig jaar februari hebt gekregen!!!). Van de site van de belastingdienst: Voor het jaar 2011 geldt de WOZ-waarde met waardepeildatum 1 januari 2010. Die staat op de WOZ-beschikking die u begin 2011 van uw gemeente hebt gekregen. Een lagere WOZ waarde dit jaar, ga je dus volgend jaar pas merken bij de belastingaangifte.
Wij krijgen samen ongeveer 5000 euro terug (hypoheekrenteaftrek en inkomensafhankelijke combinatiekorting)
Wij kregen over 2011 in totaal 8.517,- terug. Een groot deel is de hypotheekrente aftrek, die we als voorlopige teruggaaf hebben ontvangen. Daarnaast heeft mijn vriend twee banen tegelijkertijd, en laat hij bij beide werkgevers de loonheffingskorting niet toepassen...dat levert dan weer een hoge belastingteruggaaf op. O ja, en ikzelf heb nog recht op de combinatiekorting, dat zit ook in dat bedrag.
Ja. Ik krijg 230 euro per maand terug en als ik aan het einde onze papieren invul, krijgen we nog eens 6200 euro terug. Verder krijgen we ook geen toeslagen terug. Wij hebben het zo geregeld dat we zeg maar iets meer dan 500 euro per maand terug moeten krijgen vanwege ons huis/hypotheek, maar we krijgen maar iets minder dan de helft. Zo sparen we over een heel jaar toch bijna 300 euro per maand. Dan komt er nog combinatie korting en wat aftrekposten bij en dit jaar voor het eerst een deel ouderschapsverlof uren terug gekregen. Dus vandaar het bedrag van 6200 euro