Heb ik weer.. Wil ik naar de wc gaan, zat mijn Iphone nog in mijn kontzak. Nooit aan gedacht natuurlijk. Broek omlaag, PLONS! Ja, daar ligt mijn Iphone dan mooi in de wc. Ik heb hem gekoppeld aan de laptop om mijn foto's over te zetten gauw, is mijn map leeg? Inloggen via Icloud dan maar. Geen foto map te vinden? Nu ligt ie in een bak rijst, triltriltril. Gevoel dat ie zo ontploft Ben ik nu al mijn foto's kwijt? telefoon boeit me niet, maar die foto's.. Waardeloos zo via Icloud. Heb wel 3 GB aan geheugen vol en had fotostream ook wel altijd aan staan. Snap er niks van. Help?
Oops! Zou zo een actie van mij kunnen zijn geweest 😅 Geen advies over je foto's, ik heb ook een iPhone maar gebruik de cloud niet. laat alleen je telefoon heel goed drogen voor je m weer aan zet, anders doet ie t niet meer.
Je had hem nooit aan de laptop moeten doen, maar meteen uit, batterij en kaartjes eruit en alles 2 dagen in een bak rijst.
Hm ja daar was ik al bang voor. Kaartje is er iig uit, heb ik direct gedaan. Stomme vraag maar hoe haal je de batterij van een iphone eruit? hij ligt nu gewoon in de rijst. Edit: Zie het al via google. vanavond maar even proberen. Gelukkig zo meteen een 'nood' iphone halen, blijf ik in ieder geval bereikbaar.
Kan goed gegaan zijn, maar vocht en activiteit kan kortsluiting en dus schade geven. Klepje achterop moet open kunnen en dan wip je zo de batterij eruit. Tenminste, zo is dat met mijn android toestel. Edit: had je edit niet goed gelezen.
Zelf ooit ook een keer gehad. Heb m toen ook aan de pc gekoppeld, gelijk. En maar goed ook. Heb een Back-up van m'n gsm kunnen maken ivm foto's. Gelijk na t maken was ie overleden en hielp rijst en dergelijke ook niet meer. Ik hoop dat de rijst wel gaat werken voor je! Of phönen, kan ook werken, maar rijst lijkt me slimmer. Heel veel succes met de foto's. Als ie straks nog steeds aangeeft dat ie geen foto's kan vinden, raad ik je aan om ze bv allemaal zsm via de mail ofzo naar jezelf te sturen. Duurt wel ff, maar dan heb je ze tenminste nog. Of naar iemand via whatsapp. Succes iig!
Juist niet goed ook, ben ik bang . Als je hem in de rijst had gelegd, had hij het waarschijnlijk overleefd.
Nou de iphone van mn vriend heeft het ook niet gered met een bak rijst dus je hebt echt wel geluk als je telefoon het dan alsnog gaat doen hoor..... Als het goed is kan je straks een backup van je icloud terug zetten.. Je moet wel op de wifi aangesloten zijn mocht je telefoon een back up maken.. Ik kwam er zo achter dat mijn telefoon al een paar weken geen update gemaakt had omdat hij op mijn nachtkastje geen wifi bereik had....
Hmm het is nog spannend wat ie gaat doen dus haha. Half 10 haal ik mijn 'nieuwe' iphone op. Ben benieuwd of ie de backup en foto's nog terug kan vinden. En of mijn wc iphone het nog gaat doen. To be continued.
Als je het via je cloude uploade zou het er nog moeten zijn. Of heb je Dropbox? En je batterij verwijderen gaat je helaas niet zomaar lukken.. een iphone heeft geen klepje dus je zal je hele toestel uit elkaar moeten halen.. Uitzetten en in rijst leggen bij de kachel en hopen...
Heb mijn 'nieuwe' iphone en het werkt!! Jaaa ik heb een backup en zoals het er naar uit ziet staan al mijn foto's er nog op die ga ik vd week allemaal naar de mail versturen. Ahh ben zo blij
I love icloud, super!!! Ben heel blij voor je...en voortaan geen phone meer in je broekzak he.....of niet naar de wc gaan. 😉
Ik heb dit ook gehad vorig jaar (juli) met m'n Iphone.. meteen uit gezet en hij heeft ong. 3 dagen in een bak met rijst gelegen. Toen aan de oplader gehangen en hij deed het weer!! Alles stond er nog op, maar helemaal lekker werkte hij niet meer, de WIFI-antenne en Home knop deden het meer niet dan wel, maar kon daar wel meeleven, verder werkte hij nog wel. 2 weken geleden is ie dan toch uiteindelijk gestopt met werken.. kreeg em niet meer aan, wel met oplader, maar niet meer zonder, meteen alles eraf gehaald (ook al had ik al iCloud) en daarna niet meer aangezet (lukte ook niet) meteen een nieuwe telefoon gekocht die ook niet meer in de broekzak gaat