Belastingdienst - jaarloon verkeerd

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij is het de hypotheekrente minus het eigen woningforfait.
    Dit wordt berekend op basis van de WOZ waarde en het rentepercentage en is dus wel van belang.

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik geef bij de toeslagen altijd zelf het loon in. Ik geef expres 10.000 EUR te veel op, omdat mijn man wel eens wat extra's bij z'n salaris heeft. We krijgen dan wel maandelijks iets minder, maar tot nu hebben we elk jaar aan het eind altijd iets terug gehad. Ik krijg liever iets dan dat ik moet bijbetalen. Dit zelfde doe ik ook altijd met gas water en licht. Ik kijk altijd uit naar m'n jaarrekening speel ik kiet of krijg ik nog wat

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hou op, schei uit... Die belastingdienst komt me inmiddels mijn strot uit. Ik ben altijd netjes op tijd geweest met het doorgeven van wijzigingen.
    Zij zijn zelf heel traag met de wijzigingen verwerken, met als gevolg dat er dus waarschijnlijk een 'gat' bestaat tussen mijn wijziging en de datum dat het daadwerkelijk verwerkt is... Met andere woorden. Je krijgt dat, volgens hun, in die tijdspan onterecht meer dan je zou mogen krijgen... ;) Het heeft dus eigenlijk helemaal geen zin om er als de kippen bij te zijn, want je hebt met een verschrikkelijke trage, bureaucratische organisatie te maken.

Zo heb ik de afgelopen 2 jaar door een berekenings/verwerkingsfout een bedrag van boven de 2000 euro aan huurtoeslag-schuld terug moeten betalen. Ik heb daar flink bezwaar tegen aangetekend meerdere keren, maar je weet hoe het gaat... Je trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind. Terecht of onterecht.
    In januari ben ik gestopt met werken en heb ik dit direct doorgegeven aan de belastingdienst. Mijn salaris kwam op 0. Omdat we al sinds jaar en dag overal geregistreerd staan als samenwonend, maar ik in februari en maart wel nog zorgstoeslag ontving, ben ik maar gaan bellen.... Ik weet ook niet beter dan dat wij aankomende januari fiscaal partner worden met de komst van de kleine...
    Nu mocht ik dus toch met terugwerkende kracht zorgtoeslag van 2011 en de maanden ontvangen toeslag 2012 terugbetalen. Gelukkig geen afschuwelijk grote bedragen, maar pfff..... Ben je eerlijk, geef je het keurig aan en dan is het nog niet goed.

Het zijn NIET mijn vrienden daar. Er valt bij mij ook niks te halen, nooit geweest ook, want ik heb geen hoog salaris gekend als starter... dus enerzijds waren die toeslagen terecht ( ben nota bene getoetst door hunzelf! ), anderzijds als je financieel afhankelijk wordt van een partner, dan kun je met terugwerkende kracht je terecht verkregen centjes terugbetalen.

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wij doen het ook precies zo! Zowel bij toeslagen als gas/water/electra

5. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Hier idem! Dit jaar ook weer een flink bedrag terug betalen, terwijl ik onderhand wel 30 x had gebeld toendertijd om de correcte inkomsten door te geven.. maar helaas.. Volgens mij werken er kleutertjes daar op de afdeling die niet kunnen rekenen ofzo..

6. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Dat heb ik echt nooit geweten! Wat raar dat de boekhouder dit niet heeft ingevuld :(
    De definitieve aanslagen zijn bijna allemaal al binnen..lekker dan

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ohoh, ik denk dat ik morgen maar eens een poging doe om in te loggen, want wij hebben kgb gestort gekregen, maar de brief nog niet binnen, en ik heb het ook niet aangevraagd. Vind het zelfs wat veel.

8. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Hier ook zo'n gevalletje.. 1 jaar teveel ontvangen voor huurtoeslag en zorgtoeslag over 2011.. Mag 1800 euro terugbetalen :(

9. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Zo jij bent lekker neerbuigend, ook daar werken gewoon moeders hoor, en nee praat niet over mezelf maar wel over bekenden van me,

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    #30 Minke24, 7 nov 2012
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
    Maar voor de definitieve aanslagen van de toeslagen worden de gegevens van de aangifte inkomstenbelasting gebruikt (alleen op dat punt werken die twee 'afdelingen' wel samen: bij toeslagen krijgen ze je uiteindelijke verzamelinkomen door van je aangifte inkomstenbelasting maar het is niet zo dat wanneer er tussendoor iets wijzigt in je inkomsten dat dat dan automatisch verrekent wordt met je toeslagen, dat moet je zelf doorgeven).

Goed, wat ik wilde zeggen: voor je uiteindelijke definitieve aanslag zou het dan dus niet uitmaken dat je boekhouder het niet zelf meegerekend bij de toeslagen heeft want bij je aangifte IB is je verzamelinkomen er al uit komen rollen (en daar moet je alle aftrekposten zoals betaalde hypotheekrente, giften etc. invullen en dat wordt allemaal automatisch in dat programma verwerkt, overslaan is eigenlijk niet mogelijk of je moet invullen dat je geen koophuis hebt denk ik) en dat verzamelinkomen wordt gebruikt voor de definitieve berekening.

Deel Deze Pagina