Wij hadden eerst alle formulieren van kinderkorting, combinatiekorting en heffingskorting aangevraagt bij de belastingdienst en ze laten invullen bij het maatschappelijk werk. Let op kinderkorting krijg je wel pas als je kind in dit jaar 6 maanden deel uit maakt van je gezin, moet dus voor 1 juli geboren zijn anders krijg je het pas in jan. als voorlopige teruggaaf.....of alles tegelijk op het eind van dat jaar. Wij hebben gekozen voor de VT zodat we het maandelijks krijgen.
Dank je wel voor je antwoord! Voor 1 juli dit jaar gaat me niet meer lukken Dus dan kan ik heb aanvragen vanaf januari als VT, dus dan krijg je het net als je zorgtoeslag enz op je rekening?
Nou, dat moet ik dan ook maar eens allemaal gaan nakijken!!! Wel een hoop geregel en gedoe als je een kleine krijgt, maar ja, als je wat wilt krijgen, moet je er wat voor over hebben! Wij wonen ook in een huurhuis, zijn onlangs een geregistreerd partnerschap aangegaan, we wonen sinds kort samen, dat moet je dus allemaal even doorgeven... Gr. Niki
Dank je Ivonne! Dan vraag ik het in december aan! Sowieso moet je alles op tijd aanvragen want ze zijn niet de snelste he, daar.... Weet je wat erg is, moet je eens kijken hoeveel mensen er niets van wisten. Als ik niet laatst dat tijdschrift gekocht had had ik helemaal niks geweten van alles wat je kan aanvragen of aftrekken. Erg hoor, ze mogen er wel eens wat duidelijker over zijn vind ik!
Had net een foute link neer gezet, dat was voor in het buitenland... Dit is een andere : http://www.belastingdienst.nl/particuli ... 5-159.html
Ja wij leven van 1 klein inkomentje en ik had een boekje wat ging over de smalle beurs, daar stonden tips in wat je allemaal vergoed kan krijgen en waar je geld van kan krijgen zodoende dat ik het wist destijds. Van die combinatiekorting wist ik niet dat had het maatschappelijk werk aangekruist... Zo al met al hebben we bij elkaar bijna 300 euro aan huurtoeslag en kortingen en heffingskorting Net genoeg om een beetje fatsoenlijk rond te kunnen komen. Mijn man verdient maar net 100 euro boven het bijstandsnivo, is dus niet veel en ik ben niet in staat om te werken met mijn medische klachten
Hoi Ivonne, Ik ken het, hier ook de smalle beurs maar we gaan er een achteraan bellen.Alles is mee genomen!
Ja dat bedoel ik ook... Ik denk dat een hoop mensen wat extra geld kunnen gebruiken, een kind kost toch nogal wat, laat staan meerderen... Je moet het allemaal maar weten waar je recht op hebt!! Je word er niet goed over geinformeerd, vind ik!
Ik ben van mening dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen onderhoud, zeker als je aan kinderen begint. Dat het een financiële meevaller is, is heel fijn, maar om nou werken te laten omdat je dan bepaalde fiscale voordeeltjes misloopt vind ik wel raar. Zo kom je nooit verder in de maatschappij. Dit is weer heel anders als wat je eerder schrijft. Ik wil niet al te kritisch over komen, maar het kwam bij mij over als excuses zoeken om maar niet te (hoeven) werken. Gr. Cellie.
@ Cellie Ik denk niet dat je aan de hand van een paar berichtjes daarover kunt oordelen. Vind het ook een beetje lullig dat je dat zo neer zet en een ander ( zonder dat je echt weet wat er aan de hand is ) te kakken zet. Nies
Inderdaad niet aardig om zo over een ander te oordelen. Je weet nooit hoe iemand z'n situatie is. Wil zelf ook minder gaan werken omdat ik de kleine alleen ga opvoeden en hem/haar niet 5 dagen op een creche wil laten. Bovendien kost dat natuurlijk ook klauwen met geld. Ben dus ook heel blij met de kinderkorting! Maar dan zullen er wellicht ook mensen zijn die het raar vinden dat ik niet gewoon 5 dagen ga werken...
Die mensen heb je altijd Eve, ik heb toen mijn kids geboren werden 4 jaar niet gewerkt, pas toen ze naar de kleuterschool gingen ben ik een paar ochtenden gaan werken. Ik heb geen kinderen gekregen om ze 5 dagen per week naar de creche te brengen en ze alleen tijdens het avondeten eventjes te kunnen zien omdat ze vervolgens om 7 uur weer op bed gaan. Er zijn ook mensen die MOETEN werken omdat ze anders het hoofd niet boven water kunnen houden, daar heb ik ook respect voor, net zoveel als voor de mensen die er voor kiezen het met wat minder te doen. En dat mensen gaan werken omdat ze gewoon een lekker leventje willen hebben zonder financieele zorgen is dat ook hun goed recht, zal ik ook nooit over oordelen. Maar ik heb hier voor gekozen. Gr Nies
Hohoho dames, wie oordeelt er nu!! Ik schreef heel duidelijk dat ik mijn mening neerzet en niet oordeel over iemand anders. Als ik iemand te kakken zet door aan te halen dat iemand 2x een andere reden noemt om niet te werken, vind ik niet!! Ik noem dat vreemd en haal dat aan, that's all. En ik heb het nooit gehad over je kind 5 dagen naar een kinderdagverblijf stoppen, dat doe ik zelf ook niet, en heeft ook niet MIJN voorkeur. Sterker nog ik heb geen woord geroepen over werken terwijl je kinderen naar een dagverblijf gaan. Toen ik zelf moeder werd, ruim 10 jaar geleden heb ik er ook zelf voor gekozen om thuis te blijven, dat ik dat na een paar jaar zat was en er wederom voor koos om een aantal dagen te werken had niets te maken met mijn kinderen, ook niets met het financiële plaatje, puur ontwikkeling voor mezelf. En de behoefte om ook is met andere dingen bezig te zijn als kinderen grootbrengen. Uiteindelijk halen 'jullie' nu 2 dingen door elkaar en dat vind ik niet helemaal eerlijk. Ik ben wel van mening dat je ervoor kunt kiezen om thuis te blijven voor je kinderen als dat haalbaar is financiël, maar daar ging deze topic helemaal niet over. Gr. Cellie.
Volgens mij ging dit topic over wat kinderkorting is en niet over de reden waarom iemand niet of wel werkt... Dus misschien weer ontopic?
Ja jullie hebben gelijk, is off-topic. Maar dit Is toch oordelen of niet? Maar goed, ik hou er over op, het ging over de belastingdienst...