Belastingdienst nr 2

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanF, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar aanleiding van het andere topic hier mijn verhaal.
    Misschien zijn er tips, want die van de belastingdienst snappen het niet!

In 2009 heb ik kinderopvang gehad, dit is toen zonder enige reden stop gezet en niemand kon me vertellen waarom. Dus ik moest zo'n €1000 terugbetalen.
    Een jaar later! kwam een brief binnen dat ik papieren moest inleveren anders werd het stopgezet. Het rare was dat hier de dagtekening van vorig jaar op stond. Heel gedoen en contact opgenomen met de persoon wat op de brief stond. Geloofde eerst ook nog niet van de brief met dagtekening van vorig jaar en zei dat ik dat vorig jaar al had moeten inleveren.
    Ja duhhh als ik dat had gehad toen dan had ik het ook wel ingeleverd!!
    Heb netjes na heel veel gezeur mijn geld alsnog gekregen.
    Maaarrrrr die 1000 euro wat ik moest terugbetalen hebben ze elke maand van mn huurtoeslag ingehouden. Dus in feite ben ik nog steeds hun onterecht terug aan het betalen, want had er toen gewoon recht op.
    Kan ik dit dus gewoon terugeisen na zoveel tijd? Of komt dat op de definitieve berekening te staan? ( want die heb ik dus nog steeds niet )

Hoop dat het een beetje te volgens is want is een ingewikkeld verhaald haha

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja als je iets hebt betaald en je had er eigenlijk recht op dan kun je dat terug krijgen.

Maar heb je al een beschikking waarin staat dat je in 2009 toch rect had op kinderopvangtoeslag?

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    heb je gelijk bezwaar ingediend toen je moest terugbetalen?

4. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb de beschikking waarin staat dat ik het terugkrijg, maar nog niet van de schuld. Heb ik toen geen bezwaar tegen in gediend omdat het er toen niet van gekomen is door pers. omstandigheden.
    Heel dom ik weet het!
    Maar kan dat alsnog?

p.s. De brief met de schuld en de brief waarin staat dat ik het alsnog terugkrijg zit n half jaar in ofzo! Snap niet dat hun systeem dan niet automatisch ziet dat ik dan ook de schuld terugkrijg aangezien ik er gewoon recht op heb gehad.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Schrijf een duidelijke klachtenbrief, dat wil vaak ook nog wel helpen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    en bezwaar moet binnen 6wk meen ik bij de belastingdienst. heb zelf een keer bezwaar gemaakt en scheelde me ruim 500 euro aan terug betalen en hoefde voor de kinderopvang ineens nog maar 210 terug te betalen.

het kan best zijn dat het met de definitieve berekening goed gedaan wordt en je uiteindelijk die 1000 euro alsnog terug krijgt. misschien dat je weer opnieuw bezwaarlimiet krijg met de definitieve berekening?

7. MamavanF

MamavanF Actief lid

4 nov 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad, als het dan niet erbij staat kan ik het misschien alsnog doen.
    Maar de definitieve berekening van 2009 had ik toch al lang moeten hebben of niet?

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb de definitieve berekening van 2009 en 2010 ook nog niet ontvangen.

Deel Deze Pagina