Advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Jeem22, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Hoi meiden.

Ik heb even jullie hulp nodig.

Het zit zo mijn vriend werkt al 11 jaar voor het zelfde bedrijf maar het gaat al een tijdje helemaal niet goed met de zaak en zijn baas zegt dit ook vaak. ( dit is al een half jaar zo )

Nu hebben wij een koophuis en ik ben echt heel bang dat als hij straks te horen krijgt dat het bedrijf Failliet gaat we straks met geld problemen komen te zitten en heb mijn vriend dit ook al 10 tallen keren duidelijk gemaakt kortom ga alvast opzoek naar een andere baan.. Dit wilt hij wel maar hij weet dus niet wat en gaat dus ook niet zoeken naar ander werk! Dit frustreerd me echt heel erg want wie weet zegt zijn baas wel over 1 maand of 2 maanden dat hij failliet gaat ofzo en dan moeten we van mijn inkomsten gaan leven en dat gaan we gewoon niet redden.

Hoe kan ik nou zorgen dat hij dit serieus gaat nemen en dus opzoek gaat naar ander werk voordat hij straks thuis zit!!

:(

2. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Jee wat een rottige situatie, vooral omdat het allemaal niet zeker is.
    Het is ook niet makkelijk om nu een andere baan met vast contract te krijgen dus ergens snap ik het wel.
    Misschien kan je hem wakker schudden met cijfers? laten zien hoe de in en uitgave zijn als zijn loon weg valt?

3. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    dat is lastig zeg! Hij weet dus niet echt naar wat voor baan hij op zoek wil? Kun je hem er niet toe over halen om eens samen te gaan zitten en goed op te schrijven wat hij wel leuk vindt en wat hij perse niet wil in een volgende baan. En dan gaan kijken welke beroepen daar bij passen. Als je duidelijk hebt dat er iets anders is wat je minstens zo leuk zou vinden als je huidige baan is het ook makkelijker op te brengen om actief te gaan solliciteren.

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Misschien kun je wat vacatures uitknippen/uitprinten en deze thuis neerleggen voor hem? Bij mannen heb ik vaak ook het idee dat ze te laks zijn om er wat voor te doen,al weet ik niet hoe jouw man/vriend in elkaar zit natuurlijk.

De tip van Yotsuba vind ik overigens ook een hele goede! Succes!

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja dat heb ik dus ook al gedaan :(:(

Maar ik word er zo gek van straks zitten we diep in de sh*t omdat hij zijn baan kwijt raakt.. Ik maak me er echt zorgen over en hij niet blijkbaar!

Ik blijf het hem maar zeggen en het enige wat ik te horen krijg is:

Ik wil heel wat anders gaan doen als wat ik nu doe maar ik weet niet wat!:(

6. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ookal gedaan en dan is het nee dit werk vind ik niet leuk en dat werk vind ik ook niet leuk;)

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja dat heb ik ook al aangeboden maar hij weet het echt niet!
    Heb zelf ook al dingen op papier gezet hij werkt nu in een kas en dat is lichamelijk heel zwaar werk en dat wilt hij dus niet meer.. Kortom dan kom je uit op een kantoorbaantje... Maar in welke sector dat weet hij dus niet.. Als ik met suggesties kom zegt ie dus nee dat is niet leuk

8. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Hmm een toetsing misschien iets? of om de tafel gaan zitten met ciw oid ?
    Want als hij tot nu toe de vacatures die mijn zijn omschrijvingen passen niets vind heeft hij misschien een verkeerd beeld van bepaalde banen?

9. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja daar ben ik dus ook bang voor..

Dat vind ik wel een goede ff met cwi gaan praten misschien een omscholing doen ofzo

10. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Laat hem eens een online beroepskeuze-test doen.
    Dan hebben jullie in ieder geval een indicatie.

Beroepskeuzetest online

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Schrijf een sollicitatiebrief en laat dat bedrijf hem bellen.

En btw, hij krijgt toch een uitkering?

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja hij heeft wel recht op een uitkering mocht dat bedrijf failliet gaan maar daar gaat ook 8 weken over heen voor je iets krijgt..

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Moet je nu alvast een potje opbouwen om die 2 maanden straks te overbruggen mocht het zo zijn :)

14. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ja en dat gaat dus niet ;) Heb een bruiloft over 2 weken waar al ons spaargeld naar toe gaat ;) Kan pas vanaf september gaan sparen maarja ver onderstel dat het bedrijf dan failliet ( you knever know ;) )

Wat mij gewoon enorm frustreerd is dat het hem blijkbaar niet zo veel uitmaakt en het maar op zn beloop laat..

Als mijn baas dat tegen mij zou zeggen nou sorry dan ga ik toch echt zoeken naar ander werk.. En dan eerst maar iets doen wat ik niet leuk vind en vanuit daar zoeken naar iets wat me wel leuk lijkt..

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dan zeg je tegen hem dat als ie niets zoekt en het bedrijf failliet gaat dat jij dan tijdelijk ergens anders gaat wonen omdat je graag normaal wilt blijven eten.

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Das een goeie :D

17. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Volgens mij heb je dan altijd recht op een ww-uitkering. Mocht je een hypotheek hebben met Nationale Hypotheek Garantie dan zijn daar toch ook bepalingen dat je wordt tegemoetgekomen in de kosten van de hypotheek?

18. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Wij hebben geen NHG..

En ja ww krijgt hij wel maar dat duurt altijd 8 weken voor je geld krijgt ;)

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Gewoon een paar dagen alleen brood eten en als hij vraagt van ALWEER? gewoon zeggen ja zo gaat dat straks als jou inkomsten wegvallen dus laten we er vast maar aan gaan wennen.

20. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Nja dat boeit hem dus ook geen hol.. ;):(:(

Deel Deze Pagina