Dierenmishandeling/verwaarlozing?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arian, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Meiden,

Ik zit ergens mee.
    Het gaat om een hondje.

Niet hier in de buurt, een ander dorp zelfs, maar de buren van mn vriendin die hebben een klein hondje.

Die hond zit dag en nacht buiten, aan een stukje touw van 1,5/2 meter lang, dit touw zit vast aan een mini hondenhokje van ongeveer 1 bij 1. Wordt nooit mee gewandeld, en ligt alleen maar buiten in de kou "voor dood" voor zich uit te staren.
    Ook draagt de hond een blafband met 2 scherpe punten, die al afgedrukt in zn halsje staan,en die een schokje geeft als ie ook maar geluid maakt.

Die mensen hebben een mega-tuin, en het hondje zit ergens achteraf in een klein hoekje, waar die mensen (van horen zeggen) geen aandacht aan hem besteden.

Ik vind dit verschrikkelijk. Heb dit al eerder gezien, maar er me nooit zo druk over gemaakt. Vanmiddag zag ik het weer, en moest bijna huilen. Ik had zo de neiging om er heen te stappen en er iets van te zeggen.

Ik denk er aan om een melding bij de dierenbescherming te doen. Anoniem. Maar ik wil niet dat mn vrienden er last van krijgen. Zij vinden het ook heel zielig, maar doen er niks mee, omdat het hun buren zijn.

Ik weet het fijne er niet van, maar dit lijkt me echt een kwestie van verwaarlozing...

Wat vinden jullie? En hebben jullie er ervaring mee?

2. me83

me83 Niet meer actief

al krijgt ie nog te eten en drinken.. dit is zeker verwaarlozing.. en er is dierenpolitie.. zou hun zeker bellen.. dierenbescherming doet nooit zo snel iets..

dus bellen ... nr is 114 of 144 geloof ik? ff googlen anders!

succes en hopelijk word het arme beestje snel weggehaald!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou zeer zeker bellen! Je kunt de melding doorgeven en de dierenbescherming zal dan aan de hand van je melding bekijken of het ernstig genoeg is

4. chila

chila Niet meer actief

Hoi,

Dit is zeker dierenmishandeling! Erg zielig voor dit hondje. Ik zou als ik jou was zeker de dierenbescherming bellen en de situatie uitleggen. Ik heb zelf wel ervaring met zoiets, wij hebben onze hond bij een broodfokker vandaan. Toen wij gingen kijken zaten er 8 tot 10 honden in een superklein hokje met een waterbak en etensbak waar ze dus om moesten vechten!

Als je de dierenbescherming belt kun je aangeven dat je niet genoemd wilt worden bij de eigenaar van dit hondje. Zij zeggen dan niets maar gaan wel een kijkje nemen. Je kunt wel je gegevens aan de dierenbescherming geven zodat zij later jou terug kunnen bellen over wat zij van de situatie vinden en of ze er wellicht iets aan gaan doen.

Hopelijk weet je zo even genoeg.

Groetjes Chila

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik zou ook bellen, al is het alleen maar zodat mensen kunnen kijken of het echt verwaarlozing is. Je weet niet wat er overdags gebeurd omdat veel alleen van horen zeggen is.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dankjulliewel!

Ik weet zo idd ook niet wat er overdag gebeurt enzo, dus ik heb het alleen uit de verhalen, maar volgens de verhalen gaan ze nooit wandelen, ligt ie dag en nacht buiten, aan een touw van 1,5 meter, met een schokblafband..

Ik vind het wel een beetje eng, voor hetzelfde geld heb ik het mis... :(

7. Jel

Jel Niet meer actief

Gewoon bellen! Dan overleg je het aan de telefoon met de dierenbescherming dat je sommige dingen niet helemaal zeker weet. Misschien kunnen ze er dan in elk geval een keer op afstappen.

Wat zielig voor die hond zeg!!! :(

8. Loe

Loe Niet meer actief

nummer is 144. echt melden, doe je dat aub? Moet er niet aan denken wat er met het hondje gebeurt (met korte lijn, klein hok, kou EN VUURWERK) als het begint te blaffen strraks ook nog met het vuurwerk en t krijgt continu zo'n stroomtstoot! Laat je even weten hoe het afloopt met het telefoontje?

9. Loe

Loe Niet meer actief

Dat nummer is nieuw en dat is nou speciaal voor dit soort dingen, dat je het vermoedt maar niet zeker weet. Bel aub!

10. susy26

susy26 Niet meer actief

Bellen alsjeblief! 144! dAT IS MISHANDELING! Laat je t even weten als je gebeld heb? thx

11. MiSe

MiSe Niet meer actief

144 is toch dat tel.nummer?

12. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik zou het melden , zo, hondje kan niet voor zichzelf op komen.....
    kortom ik zou het zeker doen

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    anoniem bellen, direct. kom nou, stelletje varkens. kan daar niet tegen, ten eerste een blafband, verschrikkelijk zeg! en ten 2e stekels die al in de huid staan? idd bellen AUB

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je net wilt de je vrienden in de problemen komen, zou ik huis niet anoniem bellen.

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Weet je inderdaad wat het is, ik wil mensen niet vals beschuldigen, voor hetzelfde geld zit het hondje nu wel lekker binnen..

Mijn vrienden zijn snachts natuurlijk niet op, en weten dus ook niet zeker of het hondje daar dan zit, ze zeggen van wel, maar weten het dus niet zeker... ;)

ik vind het wel moeilijk, want ze krijgen zowieso de schuld, want zij zijn de enigen die het hondje kunnen zien vanaf hun achtertuin, daar komt verder nooit iemand, dus dan zullen de buren direct weten dat zij het hebben gedaan.. Maar ik wil ook niet dat mijn naam genoemd wordt, want stel je voor zie ik het allemaal verkeerd..

Wat ik zie, zijn moment opnamen hé, een ook wat mijn vrienden zien zijn moment opnamen.. Zij kijken niet iedere minuut van de dag of het hondje er zit...

Heb in ieder geval wel gemaild naar de dierenbescherming!

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Voor mij zou de keus heel makkelijk zijn... Bellen!

Misschien domme redenatie omdat wij anders als dieren zijn... Maar stel...
    Jij word dag en nacht in de keuken ophesloten met alleen water en een koekje.. Aan een touw... Als je geluid maakt krijg je stroom...je eigen ontlastig waar je doorheen loopt... Zou je dan ook niet willen dat iemand je zou helpen..?

Beesten hebben ook gevoel...

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nou en als ze het weten dat hun het zijn, je zegt he zelf..hondje heeft al plekken en dat kan niet van een dag of week zijn hoor! en het hondje kan niet praten jij wel voor hem..en is het wel vals alarm en zijn hun ook gek van dieren dan snappen ze het misschien wel...
    ik vind het jammer dat je terug krabbelt, die plekken en blafband zeggen mij al genoeg.

18. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden

Ook als je het niet zeker weet, gewoon bellen!
    Die mensen worden niet ineens voor rotte vis uitgemaakt hoor, ze gaan eerst kijken en overleggen en dan pas nemen ze actie
    Maar ik zou inderdaad 144 bellen (dierenpolitie) en niet de dierenbescherming.
    Ik heb hele slechte ervaring met hen want ze doen gewoon NIKS!

19. Loe

Loe Niet meer actief

Wat wij al zeiden het is juist beter en effectiever (en je hoeft niet zeker vna je zaak te zijn juist!) om te bellen naar 144. Laat dat hondje niet de dupe zijn, ze zullen heus niet kwaad op je zijn oid.

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Arm beestje! Te triest voor woorden dit.
    Bel alsjeblieft... 144... red een dier! Daar zijn ze voor...

Deel Deze Pagina