Ik zou het bedrag gewoon betalen. Ook al duurt het een paar dagen, want ze hebben de aanmaning echt niet zo klaarliggen hoor. Als het geld op hun rekening staat, voor de dagtekening van de aanmaning, dan hoef jij die aanmaningskosten niet te betalen. Toen ik er nog werkte, was het zo, en meestal duurde het ook wel een dag of 10 voor er dan een aanmaning verstuurd werd, als er een betaling niet binnenkwam. Dus ik denk dat je nog wel wat ruimte hebt. Maar gewoon vandaag betalen.
Mag ik je vragen waarom er geen rekening gehouden werd met het feit dat ik in de UK woon en dat ik post dus een week later pas krijg? En ja, ik zal zsm betalen Fijn te horen dat ik dus nog wat tijd heb.
Daar wordt waarschijnlijk geen rekening mee gehouden, omdat dat geautomatiseerde brieven zijn. Vermoed ik. Ondertekend waarschijnlijk door ene dhr Blankenstijn ofzo? Die beste man gaat echt geen 10000 brieven per week zelf ondertekenen en nakijken of het adres wel klopt. Er gaan namelijk gemiddeld zo 10000 mailingen/brieven de deur uit over toeslagen bij de BD.
Ondertekend door niemand zelfs. Vraag me af wat er met de eerste brief van 11 maart is gebeurd, maar is nog geen 2 weken niet wat kortdag? En vooral voor mij met 2 dagen? (Maar daar kunnen ze niet echt iets aan doen.)
Wij wonen in Duitsland en krijgen ook vaak brieven met van die gekke termijnen.... Mijn/onze post is zelfs vaak anderhalve week onderweg
Nou, blij dat ik niet de enige ben haha. Wat doe jij er meestal mee, met het termijn dan? Ik kreeg eens een brief van Vodafone ook "Betaal *** voor 20 juli" en ik kreeg dat kreng pas 24 juli.
Ligt een beetje aan het soort brief... meestal betaal ik gewoon en doe er verder niets mee. Is het echt een dreigbrief van "binnen 2 dagen..." dan betaal ik en bel er dan "even" achter aan. Wel een voordeel met het nummer in Heerlen is dat de wachttijden een stuk korter zijn dan die van het 0900-nummer Maar wanneer jij überhaupt niet naar buitenlandse nummers kunt bellen, dan schiet het niet op. Je kunt evt nog een brief sturen?
Brieven komen pas na 9 dagen aan in NL, gaat ook niet zo vlug Gelukkig idd nog geen dreigbrief, hoewel ik dit al dreigend genoeg vind. Hou er niet van om iemand geld schuldig te zijn
Ik heb vorig jaar in maart al aangegeven dat ik vanaf mei geen zorgtoeslag meer nodig heb vanwege emigreren, en ik kreeg mooi mei en juni nog betaald, wat dus ook weer terug moest.. Ik zou het zo snel mogelijk betalen, bij dat hokje extra informatie kort omschrijven waarom het nu pas komt en dan maar duimen dat het daarmee klaar is..
Ja ze zijn niet zo vlug soms. Maarja, dit is dus van 2012..Omdat ik toen verhuisde Komen ze gelukkig nu mee nu ik een baan heb weer Anders was 72 euro nog heeeeel veel, nu niet echt
Bij de omschrijving van het overmaken erbij zetten op welke datum je het hebt overgeboekt. Doe ik ook altijd als ik een rekening een dag te laat betaal. Nu doen ze er niet zo heel moeilijk over als het om een paar dagen gaat.
Nou, dat had ik dus ook. Na een aantal maanden moest ik ineens het volle bedrag wat nog open stond overmaken. Ik bellen. Was de reden dat ze het elke keer te laat binnen kregen :s Kon ook niks meer regelen, want ik had mij niet aan de betalingsregeling gehouden. Maar in dit geval zou ik gewoon het bedrag overmaken, voor ze kijken of het er is, dan is het er vast al.
Ik zou het geld overmaken, eventueel als ze beginnen te zeuren een kopie van je bankafschrijving opsturen zodat hun zien dat je het optijd overgemaakt hebt..
Bij mij is het eenmalig..Maar dat is wel vervelend..Heel vervelend! Heb ook geen betalingsregeling trouwens
Nog even melden dat ik de betaling vandaag overgemaakt hebt (loon ontvangen) en dat het, omdat het een SEPA land is, het er morgen bij hun op zal staan Belastingdienst getwitterd en ze zeiden dat het geen probleem was.