spoedeisende hulp

Discussion in 'Prematuur' started by luuus, Apr 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. luuus

luuus Niet meer actief

ik ben mij afgelopen za helemaal kapot geschrokken!

fergie lag te slapen in dr bedje ik zat in de woonkamer en hoor dr wakker worden dus ik ga naar dr kamertje en draai dr mobieltje even aan zodat ik dr kleertjes enzo klaar kon leggen en zei even dr mobieltje had om te bewonderen..

opeens hoor ik dr rare geluiden maken dus ik kijken komt er echt een GOLF water uit dr neus en dr mond tegelijk waar ze zich in verslikte k schrok me eigen kapot dus ik pak haar meteen uit dr bedje ze begon rare gezichten te trekken en dr kwamen allemaal belletjes uit dr mond ze stopte ook met ademen en werd echt knalrood ikzelf deed me best om dr te laten ademen.. naar mijn gevoel duurde het echt wel lang maar in realiteit ong een minuut ze kwam weer bij en begon weer op adem te komen.. ik stond al met 112 in me handen maar vond het belangrijker om haar te laten ademen natuurlijk dan een tel gesprek jte voeren toen ze op adem was heb ik helemaal overstuur de spoedeisende hulp gebeld en het uitgelegd ik moest meteen met dr langs komen..

ik me vriend gebeld en die is meteen naar huis gekomen hij had de auto die dag dus konden we samen met fergie naar het ziekenhuis daar is ze door verschillende kinderartsen bekeken en tot de conclusie gekomen dat het gewoon een verslikking was.. we moeten het in de gaten houden of ze nu niet ziek gaat worden..

ik had haar die ochtend water gegeven met een beetje pruimenlaxo gewoon laten boeren enzo.. maar dat is dus wat er naar boven is gekomen nou dit geef ik dus niet meer ben als te dood dat dit weer gebeurd stel je voor ik had het niet gezien.. het is echt zo'n beangstigend gevoel als je kindje zich zo verslikt dat ze er gewoon bijna in stikt echt een doodeng gezicht!

2. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Wat verschrikkelijk zeg! Pfff, ik hoop dat je dit nooit meer mee hoeft te maken. Wat zal je geschrokken zijn. Knuffel haar maar lekker!

3. randi

randi Niet meer actief

dat zal inderdaad schrikken geweest zijn vooral als het ook langs het neusje kwam wat wel meer voorkomt bij babies. weet uit ervaring met mijn zoon dat babies zich niet rap verstikken ( hij zat continu met koortsstuipen en ook hij kon bijna een minuut zijn adem niet gebruiken toen) maar je bent een jaar van je leven kwijt natuurlijk als je dit meemaakt ;) gelukkig is er niks ernstig aan de hand

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    wat moet dat schikken zijn. dikke knuffel.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    Pffft luuus, dat is schrikken!
    Hier nog nog nooit uit de neus teruggegeven, maar wel eens ook zo ontzettend verslikt dat ik me dood schrok.. Wat ik dan doe (op advies van de kA): omdraaien (gezichtje naar beneden) en kloppen op zn ruggetje. Als dat niet helpt: blazen in zn gezichtje.

Ik heb ook het idee dat onze kleintjes erg moeten wennen als ze iets anders krijgen dan melk. Die laxo vermengd met water, is denk ik wat dunner dan de melk en misschien weten ze dan niet wat ze er mee aan moeten?

Hier spuugt Thomas tegenwoordig standaard de helft van z'n laxo er weer uit.... Zo poept ie natuurlijk nooit regelmatig.. ;)
    Ik ga het nog 2 dagen aanzien en als het dan nog niet naar tevredenheid is ga ik hero tomatensap geven.

Misschien langer rechtop met haar zitten als je laxo hebt gegeven?

Hoop dat jullie weer een beetje bijgekomen zijn van de schrik..., want randi heeft gelijk: hier word je spontaan wel heel snel oud van... hihi ;)

6. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Jeetje, je zal je wel kapotgeschrokken zijn! Hier zou het ook paniek in de tent zijn als zoiets zou gebeuren hoor...pffffff

Gelukkig had Fergie zich "alleen" maar verslikt, maar de schrik moet je om het hart zijn gejaagd :( Jeetje.

Geef haar maar flink wat knuffies!

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

ik heb het met nagéamo ook een aantal keer zelfs meegemaakt ik kan wel janken als het gebeurt en ben dan ook erg bang gewotden hem alleen te laten slapen

groetjes nathalie ;)

8. luuus

luuus Niet meer actief

hey allemaal thnx voor jullie lieve reacties.... je schrikt je indd echt zooo kapot als je zoiets ziet...
    thnx marywoods voor je tip ik wist dit al omdat ik een kinderehbo cursus voor me werk heb gedaan dat komt wel erg van pas op zo'n moment.. ik heb sindsdien geen water meer gegeven en ze heeft zich ook niet meer verslikt gelukkig...:D

Share This Page