Hey, Wij willen dus ons huis verkopen, en nu vroeg ik mij af of het huis verkopen via makelaarsland iets is...heeft iemand hier ervaring mee? Hoe bevalt het (zelf de bezichtigingen enzo en zelf de foto's maken)? Het scheelt namelijk zoooo veel geld tov een gewone makelaar...dat ik mij afvraag of we dit niet beter kunnen doen, maarja wil wel ons huis verkocht hebben...(we hebben wel genoeg tijd hiervoor...)
Wij hebben ons huis gekocht via makelaarsland. Oftwel de verkopende partij had hun. Is goed gegaan. Nooit een makelaar gezien. De verkoper stotterde overigens wel enorm, en wees ons natuurlijk niet overal op. Zoals een gat in de muur in de slaapkamer enzo. Maargoed, wij wilden het huis toch wel.
hmm wij hebben inz ekere zin iets minder goede ervaring. Ons huis staat al zeker een jaar op makelaarsland. Het punt is niet dat makelaarsland.nl het niet doet of iets dergelijks... maar wel met de mensen die op onze advertentie reageerden. denk dat zo'n 3/4 van de mensen op het laatste moment afzegde.. of uberhaupt gewoon niet kwam opdagen per volgende week staat ons huis dus te koop bij een echte makelaar... eentje die ook lokaal actief is wat waarschijnlijk in onze wijk wel positief is omdat meeste mensen die daar wonen er niet weg willen en dus in de buurt blijven rondkijken. kost wel wat meer geld.. maar nu we aan de andere kant van de stad wonen is het voor ons lastiger om op en neer te gaan.... (met ov al gauw een uur onderweg.. en je moet nog terug ook.. das niet tof als mensen steeds vergeten af te zeggen) bovendien kan ik ook moeilijk steeds anne op en neer meeslepen. Hoop dat we nu 100% neit meer naar de verkoop hoeven om te kijken tot de verkoop daadwerkelijk er aan zit te komen. Grote voordeel vonden wij dat omdat we er nog woonden.. je precies wist wanneer er iemand langs kwam en je dat bovendien zo kon plannen.. dat het altijd goed uitkwam. En veel mensen lijken het toch wel te waarderen dat het ook bijv. savonds of in het weekend kan. Jammer genoeg voelt het kennelijk erg vrijblijvend en hoef je niet af te zeggen als je niet komt. Beetje jammer...
Een vriendin van me had haar huis ook te koop gezet via Makelaarsland en had ongeveer dezelfde ervaring als Saskia. Steeds wazige types, liep steeds nergens op uit, konden nooit hun financiering rondkrijgen of je hoorde er na afloop gewoon helemaal nooit meer wat van. Ondertussen moesten ze al bijna verhuizen naar het huis dat ze gekocht hadden en waren ze al heel wat maanden verder en hebben ze het ook bij een gewone lokale makelaar te koop gezet. Toen zat de vaart er snel in en was het in korte tijd verkocht.
Wij hebben vorig jaar ons huis via makelaarsland verkocht. Binnen 3 weken was het verkocht. Er gaat even wat tijd in zitten qua bezichtigingen, maar voor het geld wat we er mee bespaarden had ik het graag over.
hmm als ik het zo lees heel wisselende ervaringen dus met makelaarsland.... wel balen als inderdaad steeds mensen afspraak maken en niet komen... maar hoe zit dat met een bod doen; stel er zijn mensen dien geinteresseerd zijn in ons huis dan gaat het bieden wel via een makelaar toch en niet met ons direct?
Je moeet volgens inloggen via de site. En dan krijg jij,als verkoper een mailtje. Zo ging het bij ons in ieder geval. Wij hebben dit huis binnen 1wk gekocht.
Wauw ik hoop dat wij ook die mazzel hebben dat ons huis in 1 weeek verkocht is..! hmm ga maar ff goed nadenken obver de voor en tegens van makelaarsland... nog meer ervaringen zijn welkom... ps: niet iemand op zoek naar een leuk huis in Den Haag hahahahahahahaha
@nikkie: ik heb er toevallig al eentje over in rotterdam dus ik denk dat den haag nog eventjes moet wachten....
hier ook ons huis te koop via makelaarsland nog geen slechte ervaring op het moment en gaat allemaal heel makkelijk ook al best veel kijkers gehad... niets te klagen
Mijn vriend had zijn appartement vorige week via Makelaarsland te koop gezet, en nu is het al verkocht. Echt diezelfde dag had ie nog een telefoontje gekregen, bezichtiging geregeld. En twee dagen later voor de vraagprijs verkocht. Het is nog wel onder voorbehoud van hypotheek, maar wij zijn iig erg positief!
Hoi hoi, Wij gaan onze huis ook via Makelaarsland verkopen. Het is voor ons ook een eerste keer. Hoop dat alles goed zal gaan!
@linda...woow wat een mazzel zeg! Heeft hij een heel bijzonder huis oid? ik hoop zoooo dat wij t gauw verkopen en t liefst via makelaarsland, mar moet vriendlief ff zover zien te krijgen... maar vraag me dus af als je je huis niet verkoopt en dus wilt overgaan op een echte makelaar wat voor kosten betaal je dan aan makelaarsland? enig idee?saskia misschien?
@nikkie: ik heb gebeld heo dat werkt en volgens hun kan je gewoon telefonisch melden dat je van de site verwijderd wil worden zonder extra kosten de daadwerkelijke uitvoering ben ik wel benieuwd naar.. maar op zich betaal je dat geld sowieso al uberhaupt voor ze iets gdaan hebben.. dus dat hebben ze al binnen. papieren van de nieuwe makelaar zaten in de post gister.. dus ik denk dat we het heel binnenkort gaan uitvinden makelaar die we nu gaan nemen.. die hoeven we enkel te betalen ALS het huis daadwerkelijk vekrocht is (1,5% van de verkoopprijs) en mochten we weg willen om wat voor reden dan ook. dan kost het enkel administratiekosten maar dat is ook afhankelijk van hoe lang je ingeschreven staat... (en dus met de kans dat ze het hadden verkopen... ga je na 2 weken weg kost het admin.kosten.. staat het 2 jaar te koop dan niets bijv.)
Nou valt op zich wel mee hoor! Het is een appartement met maar één slaapkamer (vandaar ook dat ie het ging verkopen), maar wel erg ruim (100m²) en met een tuin. Het is ook in een gewilde nieuwbouwwijk en het moet nog opgeleverd worden. Zit verder ook nog niks in, geen badkamer, keuken, vloeren enzo. Dus dat is altijd een voordeel bij de verkoop, omdat je dat dan allemaal naar je eigen smaak in kan richten. Bovendien is ons mooie dorpje sowieso best gewild de laatste jaren door mensen van buitenaf, omdat het in een mooi gebied ligt, lekker rustig is en toch dicht bij grote steden. En daardoor staat er heel weinig te koop hier. Ik hoop voor jullie dat het ook allemaal snel en goed verloopt, toch een hele last die van je schouders valt meteen!
hm en gister om 11 uur ineens sms van makelaarsland (dat is dan wel weer ideaal... per mail en per sms bericht) dat iemand ons huis wil bezichtigen... maar dt is echt de eerste keer weer in een paar maanden ofzo
Hey dames, Ons huis staat al 2 dagen te koop en we hebben nu al iemand die ons huis wil bezichtigen.. echt super hey!