Alleen thuis en dan...

Discussie in 'De lounge' gestart door cjpt, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik ben totaal niet bang uitgevallen maar heb er gewoon een regel van gemaakt dat ik de deur niet open doe als ik alleen thuis ben, het donker is en ik de persoon voor de deur niet ken.

Gaat dus net de bel, ik zit boven en beneden brand allemaal licht, tv staat aan, dus duidelijk dat ik thuis ben. Ik spiek boven even wie er voor de deur staat en prima; een vreemde dus ik ga lekker verder met waar ik mee bezig was. Koud 2 minuten later staat er iemand op het raam te bonzen beneden! Ik nog een keer spieken is het zo'n enquette mannetje!

Echt wat een aso's he? Je kan buiten duidelijk horen dat mijn bel het doet en hij heeft me niet kunnen zien dus wie weet ben ik wel de hond uit laten ofzo!

Als iemand niet open doet nav de bel dan ga je toch niet op het keukenraam staan bonken?!?! Zullen morgen wel weer vette handen op mijn raam zitten hahaha

2. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Oh vreselijk vette plekken op je raam!
    Wat brutaaal!
    Ik had t raam open gedaan en gevraagd of dat zo nodig is, dat ik misschien wel druk ben boven en geen tijd heb! brrrr... bah sommige mensen!

3. Zoo, echt hondsbrutaal..

Doen ze hier ook..

Maar je hebt groot gelijk hoor, dat je als je alleen thuis bent, 's avonds geen deur meer opendoet voor een vreemde. Dat kan vandaag de dag niet meer..

Wij kunnen de deurbel "afzetten", echt ideaal..

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik zou de bel ook wel uit kunnen zetten maar helaas heeft het niet zoveel zin. Wij hebben een open keuken aan de straatkant en daar hangen nog geen luxaflex ofzo. Dus iedereen kan altijd zo naar binnen kijken vanuit de tuin.

Ik vind het alleen gewoon aso dat je tegen mijn ruit gaat staan bonzen!

5. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    He bah inderdaad! Moet er niet aan denken.
    Wij hadden voorheen een raampje bij onze voordeur waar je zo in de woonkamer kon kijken! Nu hebben we inmiddels een rolgordijntje hangen; maar toen we dat nog nie thadden 'scheet' ik ook zeven kleuren tegelijk als iemand zo naar binnen koekeloerden wanneer we de deur nou eens open maakte.

Tja als mijn vriend thuis is geef ik er niets om, maar alleen.. Alsjeblieft nee zeg! Vooral in december als die krantenbezorgers gaan aanbellen vind ik het vrij irritant. Volgend jaar laat ik ze gewoons taan..

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wat een brutaal zeg.

Ik doe s'avonds ook geen deur open als ik alleen ben behalve als ik weet dat er iemand komt.
    Je hebt er rare figuren tussen lopen.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik doe gewoon open, maar ik heb het voordeel van 3 honden, waarvan 1 echt grijpt als het met (nr wlast van lompigheid omver en nr 3 is mijn alarmsysteem)

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik kan echt neit van te voren zien of het een vreemde is, dus ik doe gewoon open

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik deed dus ook altijd gewoon open, maar na wat ik pas had dus echt niet meer.

Ik was alleen thuis en mijn man was naar de kroeg. Hij had gezegd dat ie niet zo laat thuis zou zijn, dus toen rond 11 uur de bel ging dacht ik dat hij t was. Ik vond t wel erg vroeg en was al geïrriteerd dat ie niet gewoon even zijn sleutel gebruikte, maar goed ik ging dus open doen. Staat er 1 of andere onbekende kerel voor de deur, ik vermoed een Pool en die begint een onverstaanbaar verhaal tegen me waaruit ik alleen kon opmaken dat ie een autobedrijf zocht ofzo :( , echt heel vaag. Er is bij mij in de buurt echt geen autobedrijf te bekennen, dus ik vertrouwde het voor geen meter. Ik heb m vervolgens afgewimpeld en de deur dicht gedaan, maar ik zat echt niet meer lekker. Ik heb gelijk de achterdeur op slot gedraaid en was blij toen mijn man weer thuis was. Ik ben helemaal niet bang aangelegd en laat me ook niet snel bang maken, ik fiets ook rustig in mijn eentje 's nachts door de stad, maar bij dit voorval voelde ik me wel heel onprettig. Vooral omdat er in de stad waar ik woon en de omliggende dorpen al een aantal maal is voorgevallen dat er ineens zo'n halve gare bij iemand in de woonkamer stond die snel meegriste wat ie te pakken kreeg. Tegenwoordig kijk ik dus eerst wie er voor de deur staat en als ik diegene niet ken doe ik mooi niet open.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik doe ook gewoon open. Wij hebben wel een hele grote hond, maar toen we die nog niet hadden deed ik ook open.
    Als ik toevallig boven ben doe ik het raam wel open, ga daarvoor niet naar beneden rennen.

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ja kijk als er iemand om 11 uur voor mn deur staat, dan lig ik al op bed, dus dan zou ik wel vanaf boven gaan kijken ofzo wie het is.
    MIjn man heeft sleutel dus die belt niet aan

12. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

bij ons laten we eerste iemand bellen (telefoon) zodat ik de deur zachtjes open kan doen,
    Sam word wakker van de bel.

13. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Lekker brutaal zeg!
    Ik woon in een flat, dus luister eerst aan het belsysteem (geen idee hoe de officiele benaming is) wie het is.
    Komt die me niet bekend voor, druk ik gewoon de deur niet open..
    We hebben vaak dat er van gas ofzo mensen aan de deur staan te bellen beneden. En die blijven gewoon rustig 5 min lang op de bel drukken non-stop.
    Of dat ze zorgen dat iemand anders uit de flat de galerijdeur opendoet en ze dan gewoon alsnog brutaal naar je voordeur lopen.

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou meestal als ik alleen thuis ben gaat 1 van de honden mee de deur open doen maar als ik echt geen zin heb dan doe ik dus mooi niet open...

heb het wel al wel eens met een jehova gehad die ging gewoon niet weg... nou dan ontglippen de honden per ongeluk hoor... dat gezeik aan je deur... prima dat ze mensen komen werven maar 1x nee blijft nee en dat moeten ze accepteren en dan gewoon lekker oprotten

15. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Hier belde laatst ook iemand om 21.00uur aan de deur.
    Wij hebben een groot raam voor en dan kijk ik eerst achter de gordijnen wie het is. Maakt me dan ook niet uit als ze me zien. Hij moest een adres weten (was namelijk een pizza bezorger).

Laatst toen mijn moeder op Dewi pastte kwam om 20.00uur iemand aan de deur van een of ander energie bedrijf (yeah right) mijn moeder heeft de deur op een kier open gedaan en de hond bij zich genomen (rottweiler kruising) en heeft gezegd dat ze geen interesse heeft, (het enigste wat minder was is dat ze gezegd had dat haar dochter nu niet thuis was).

Maar hier ook als ik het niet vertrouw en ik ken diegene niet, maak ik niet open.

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Het lijkt ook of ik nu ik zwanger ben nog voorzichtiger ben dan normaal. Je hoort van die vreemde verhalen soms. Het idee dat iemand hard tegen je deur duwt als je hem op een kiertje doet en je omver gooit of erger... nee ik doe niet open.

Nu hebben we ook wel de mazzel dat we een half uur rijden weg wonen van al onze vrienden etc. Dus niemand komt zómaar zonder te bellen langs.

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Kijk, dan is het zo handig dat ik enorm verduisterende gordijnen heb aan de voorkant :D.
    Als ik geen zin heb in mensen, doe ik gewoon niet open, niemand die ziet of ik thuis ben of niet.

S'avonds laat doe ik sowieso niet open als ik alleen thuis ben.
    En die enquetemannetjes, hoezo komen die ineens langs bij de deur? Vind ik wel zo aso, doe het op een andere manier ofzo..

18. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik heb 3 honden en mijn man is eigenlijk altijd thuis, maar soms doe ik ook niet open als ik het niet vertrouw hoor!

19. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik heb een camera. en iedereen weet dat hij gewoon met zijn kop ervoor moet gaan staan anders doe ik echt niet open. wat grappig is als ik op een knopje druk heb je een alarmgeluidje. sommige schrikken daar echt van.

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nou gelukkig gaat bij ons s' avonds de bel niet zovaak. wij gaan hier om 8 uur douchen en naar bed. vriendlief zijn wekker loopt om 4 uur af en dochterlief haar wekker om kwart over 6. er komt hier dus nooit visite s'avonds en als de bel wel zou gaan zal het wel weer zo'n iritant energieaansmeerfiguur zijndie dus best gewoon kan blijven staan. ik vind dat gezeik aan de telefoon al irritant genoeg. ik heb trouwens een sticker besteld dat ik dit soort foguren niet emer aan de deur wil. eens kijken of die ooit aan komt en of ie dan ook nog gaat helpen. 8) zou ik er ook 1 op mijn telefoonhoorn kunnen plakken :(:

Deel Deze Pagina