belastingen na langdurig thuiszitten

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Floor123, 13 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floor123

Floor123 Actief lid

25 sep 2015
    137
    0
    16
    Ik ben 20 jaar dus ben nog geen expert op vlak van de ziekenkas en alle wetten.. hopelijk haal ik hier wat meer uit.Mijn vraag luidt als volgt :

Begin dit jaar ( januari ) was in nog niet lang zwanger en had ik te maken met enorme bekkeninstabiliteit.. in februari heeft mijn dokter 4 weken thuis geschreven.. ik ben automatisch op de ziekekas gevallen ( ben bediende ). Ik was uitgerekend voor augustus dus mijn zwangerschapsverlof begon in begin Juli ... ik heb dus toch wel een dikke 4 a 5 maand thuisgezeten op de ziekenkas.Normaal moest ik in oktober terug beginnen maar ik had nog resterende verlof op mijn werk staan. Daarna nog 2 maand ouderschapsverlof genomen. Nu ben ik nog steeds thuis wegens het oppakken van mijn ouderschapsverlof en moet normaal 1 februari terug beginnen .. ik heb dus een jaar thuisgezeten!

nu vraag ik mij af wat ik me kan verwachten voor de belastingen van 2017 , Een goei 4 maand op de ziekenkas gezeten, 6 weken
    voor en 9 weken na zwangerschapsverlof en 2 maanden ouderschapsverlof..

Mijn werk houdt wel vrjj correct af
    Brutoloon €1600
    nettoloon €1350

Ga ik veel moeten betalen ? Ik ben bang dat ik misschien een torenhoge belastingsbrief ga lrijge die ik misschien niet kan betalen..

Alvast bedankt voor het lezen en voor de eventuele reacties !

2. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ik denk dat je uit België komt toch?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Aan je manier van schrijven denk ik te weten dat je uit België komt?
    De regelgeving in België is volledig anders als in Nederland. In NL maakt het niet uit of je een jaar bent thuis geweest of niet, het enige wat in NL onderscheid zou maken is je periode Ouderschapsverlof.

Helaas weet ik niet hoe dat in België werkt...

4. Floor123

Floor123 Actief lid

25 sep 2015
    137
    0
    16
    Oei ja ik ben inderdaad van Belgie .. wist niet dat het hier anders is ,

Jammer .. maar toch bedankt !

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    er zijn hier ook wel dames "van" België hoor, maar dat moet je maar net treffen.

Deel Deze Pagina