belastinggedoe!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door mellepel25, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Hey meiden,

Ik heb een vraag....

Afgelopen jaar (2010) had ik inkomsten vanuit mijn werk en dat werd aangevuld door de bijstand. Met mijn baantje heb ik nog geeneens 9000 euro verdient:) dit wegens ziekte en een 0 urencontract....

nu ging ik vandaag de belastingteruggave invullen en kreeg ik als eindbedrag dat ik 1100 euro moet terugbetalen:$schrik me helemaal kapot.ze hebben het bedrag van de alleenstaande ouderkorting minus de loonheffing van mijn werk gedaan en daar kwam dat bedrag vandaan.maar ik had daar nog niet het bedrag wat ik aan bijstand had bij ingevuld en dus ook niet de loonheffing daarover....hoe en waar moet ik dat invullen? heb al op internet rondgezocht..maar ik ben niet zo heel goed in het zoeken met google:) niet omdat ik dom ben ofzo haha....maar omdat ik altijd veel te moeilijk zoek!

Helluppp....

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Als ik het goed begrijp heb je dus alleen het inkomen van je werk ingevuld?? In die teruggave moet er ook worden gevraagd of je nog overige inkomen hebt, zoals een ww, bijstand, freelance etc. Dan vul je dus ja in, en vink je bijstand aan. Je komt dan weer in een veld waar je dus je bijstand moet invullen plus je loonheffing.

3. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    ik heb het programma vandaag pas gedownload omdat dan alle gegevens al ingevuld zouden zijn.maar dat klopt dus niet..

eens even kijken of ik het kan vinden!

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je kunt ook altijd even bellen met de belastingdienst.
    Mijn ervaring is aardige mensen en goed advies.

Ik kan me niet voorstellen dat je zoveel terug moet betalen. Dat lijkt echt een foutje te zijn. Ben je de loonheffing niet vergeten in te vullen (van loon én bijstand)?

5. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ik snap er echt geen .... van! Ik kan echt niet vinden waar uitkeringen staat..heb ook even op help gedrukt en daar staat....
    Bij 'Uitkeringen' vult u de uitkeringen in die onder de loonheffing vielen, bijvoorbeeld:.....

Maar ik zie niet waar uitkeringen dan staat...aahh voel me echt BlonTTTT...Dat moet ergens in box 1 zijn maar waar dan..

Klopt idd dat het aardige mensen zijn die daar werken!! Laat ik alleen nu net een keelontsteking hebben en geen stem meer hebben! Zoonlief vind dat overigens erg vermakelijk! Als het me vanavond niet lukt ga ik morgen gewoon langs bij de belastingdienst..

6. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    @mamavan3.....dit staat er onder het kopje waar jij het over had:
    opbrengsten uit overig werk, zoals bijverdiensten of inkomsten als freelancer, alfahulp, artiest of beroepssporter

denk niet dat ik het daar moet invullen.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het staat gelijk bij t allereerste deel van Box1.

BOX 1, werk en woning

-Loon, ziektewetuitkeringen etc etc
    -AOW, pensioen, lijfrente etc etc
    -afkoopsommen etc etc

Heb je dat wel gezien? De 2e hiervan moet je hebben, daar staat bijstand tussen.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als je je persoonlijke gegevens hebt ingevuld is het volgende kopje "Box 1: werk en woning".
    Daar vink je aan:
    - "Loon, ziektewetuitkering, fooien en dergelijke" en
    - "AOW, pensioen, lijfrente, WAO, WIA, WW, Anw, bijstand en andere uitkeringen"

Daar vul je dan bij "Inkomsten uit loondienst" je loon e.d. die je van een werkgever hebt ontvangen in. Bij "Uitkeringen" kun je je bijstand gegevens invullen.

9. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Jeetjeeeeee wat ben ik toch ook blind zeg haha..ik heb het gevonden..dankjulliewel meiden :)

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahha, kan gebeuren :D. Succes ermee verder!

11. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Je moet in het programma een hokje aanvinken waar jouw geld weg komt, je hebt als het goed is een hokje met loon etc aangeklikt en als het goed is staat ergens onder aan die rij uitkering...... ww wia wajong als het goed is, die moet jij ook aanklikken

*edit* had niet verder gelezen dan me neus lang is:) zie dat je het al gevonden hebt

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik en mijn collega's zijn idd heel aardig :D bedankt voor je compliment ;)

@ TS: maar bellen kan altijd, we helpen je er altijd mee. anders PB je mij maar dan help ik je er zo even mee... ben er dagelijks mee bezig en voor mij is het een appeltje eitje inm ;)

Deel Deze Pagina