Belastingdruk klimt naar 60 procent - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] En dan over 5 jaar weer zeuren dat de wachtlijsten in de zorg zo lang zijn, en dat het zo moeilijk is om hoog opgeleide mensen te vinden in Nederland. Ik vind het belachelijk
Tja, 56.000 vind ik persoonlijk niet zo heel veel, als je gewoon goed hebt gestudeerd, ervaring hebt en ambitie hebt... Ik verdien het niet maar toch, als je ziet wat van dat bedrag over blijft na belasting scheelt t niet veel met lagere inkomens. Dat de algemene heffingskorting wordt verlaagd maar niet de arbeidskorting wordt verhoogd vind ik een kwalijke zaak. We willen toch dat mensen gaan werken? Jeetje, zo word het wel een drama in Nederland...
En deze? Belastingdruk klimt naar 60 procent - Alles over uw belastingaangifte en belastingtips op OverGeld.nl [Belastingen]
Mee eens. Als je net iets boven dat grensbedrag verdiend ben je dus de sjaak. Ik begrijp niet zoveel meer van de bezuinigingen in Nederland. Het is de bedoeling dat we geld gaan uitgeven en door dit soort berichten komt daar weinig van.
Ik beschouw mezelf als relatief links ten opzichte van het midden op het politieke spectrum, maar dit vind ik ook belachelijk.... Het lijkt me dat mensen nu alleen nog maar meer op de weinige centen die ze hebben gaan zitten . Ik zou er nog in kunnen komen als ze vanaf 80.000 of een ton naar 60% gingen, maar dit treft zoveel mensen die helemaal niet per sé zoveel geld hebben en die het nu nog moeilijker gaan krijgen met hun hypotheken en maandelijkse lasten e.d. Maar ja, volgens mij is er bijna niemand echt tevreden over de nieuwe maatregelen en dit kabinet .
Nou het gaat hier wel over 2 tot 3x modaal. En tja, als de minima en de ouderen moeten inleveren, vind ik het niet meer dan normaal dat de rijkeren onder ons moeten inleveren. Ben allang blij dat de werkenden er ietsjes minder op achteruit gaan! Maar waar moet het anders vandaan komen? Al zal bezuinigd moeten worden. Linksom of rechtsom.
Je betaald het over het gedeelte boven de 56000. Tot dit bedrag betaal je volgens de andere schijven belasting. Het is dus niet zo dat van je hele inkomen 60% af gaat. Maar dan nog vind ik het absurt veel!
Dat valt toch wel mee? Je betaalt alleen 60% over het deel van je inkomen dat boven de 56.000 valt. Voor het bedrag daaronder val je in een lagere belastingschijf. Ik vind het niet heel schokkend. Nu is het wel zo dat wij beiden parttime werken en dat is belastingtechnisch erg voordelig. Wij gaan dan ook maar een heel klein beetje meer betalen.
Ik vind het behoorlijk heftig! Juist de mensen die meer dan en halve ton per jaar bruto verdienen spekken de Nederlandse schatkist al het meest en dan mogen ze ook nog eens van iedere euro boven de 57.000 euro 60 cent gelijk afdragen naar de overheid . Maar... Ik snap aan de andere kant ook dat deze crisis vraagt om dit soort maatregelen. Het enige waar ik voor vrees is dat dit in betere tijden niet wordt teruggedraaid...
vindt het sowieso belachelijk dat 60% ingeleverd moet worden, ook de schijf eronder is veel! het is ons geld denk ik dan, daar werken wij hard voor. als ik kijk naar de loonstrook van mn man boven en onder de streep, tja daar wordt je niet vrolijk van. ze pikken overal geld op in, vooral dat met de erfenis vind ik te gek voor woorden. mn oma is laatst overleden, altijd netjes gewerkt en netjes geleefd, goed gespaard en altijd op de kleintjes gelet...etc etc. en dan pikken ze gewoon een gedeelte van haar spaargeld in... wat geeft hun het recht. dat is toch gewoon haar geld wat ze dan aan dr kinderen/kleinkinderen geeft. ben blij dat mn andere opa/oma al hun geld niet op "papier' hebben staan maar dat het gewoon in een kluisje in de bank ligt. krijg hier ook de neiging om dat later te doen.