Ik heb speciaal voor mijn verhaal een nieuw account aangemaakt, omdat er nogal privacy dingen in staan, en ik nu al behoorlijk wat mensen hierop ken.. Maar aangezien ik hier elke dag op zit, wil ik dit echt kwijt.. Financieel zitten we zo ^&**%. Om het zo maar te zeggen.. We wonen in een huis waar ik zo niet gelukkig ben..Lawaaierige buurvrouw die ons kindje snachts vaak wakker maakt, en daarom willen we zo snel mogelijk verhuizen. Het is namelijk niet meer te doen. We hadden vorig jaar gekeken hoeveel we konden lenen.. maar dat was een dikke tegenvaller. Omdat wij dus een lening hebben helaas van 7000euro.. dat hebben we toen gedan omdat mijn man schulden had, en onze auto het helemaal begaf, en we dus een nieuwe moesten kopen. We hebben een lening bij de Rabobank.. en betalen mega veel rente. We betalen zo weinig af in de maand.. En echt alles hebben wij pech mee, en ik KAN HET GEWOON NIET MEER. Ik heb vandaag zoveel gehuild, omdat het ons NOOOOOOOOIT mee zit. Als het wel niet de eind rekening is van essent (bijna 600) dan is het wel weer iets wat stuk gaat oid. En dat gaat echt al ZOOOO LANG.. Nu had mijn man een opslag gekregen, waar we zo lang op hebben gewacht..en dachten dus... NU MOET HET LUKKEN MET VERHUIZEN. Zag het eindelijk voor me dat we een huisje konden kopen..Maar is er dus een regel bijgekomen dat een lening nu als 2% word gezien, en niet als 1%. dus eigenlijk word het als 14.000 gezien.. Nou echt.. ik voel me vreselijk.. waarom zit het ons dan NOOOOOOIT mee. Ik wil nu zo snel mogelijk van die ^%$&*( lening af. Heeft iemand nog een tip voor me af iets waar ik aan heb? Of iemand in de zelfde situatie.. Pff ik moest dit echt even kwijt.. Ik voel me echt zooooo depri.
ow meid een dikke knuffel! ik ken het wel hoor het gevoel van waarom gaat altijd alles bij ons fout want dat hebben wij ook heel lang gehad. als het dit goed ging dan ging dat fout en danook echt goed fout. er kon nooit iets goed gaan zonder dar er gevolgen aan vastzaten en dat heeft ons uiteindelijk ook onze relatie gekost omdat we ons gestress op elkaar afreageerden maar nooit eht naar de kern van de problemen zochten. nu zijn we nog niet bij elkaar hoor maar hebben de kern wel gevonden en wat een openbaring was dat! nu snappen we waarom alles fout ging want het een hield verband met het ander. mijn tip is: zoek de kern (in dit geval jullie lening) doe er wat aan en kijk dan verder. JE KAN DIE STAP NIET OVERSLAAN. het is kut maar je zal hoe dan ook eerst je lening moeten aflossen om verder te kunnen gaan opde manier waarop jullie willen. en dat kost gewoon tijd. zo is het ook bij ons, we willen graag weer samen zijn maar we willen eerst onafhankelijk van elkaar de problemen opgelost hebben voordat we weer samen verder gaan. het is echt deprimerend ik weet het maar we zullen er wel doorheen moeten. verder zou ik zeggen, hoe verschrikkelijk je ook voelt, focuss je er niet teveel op want je mist alle leuke dingen en tijden die je nooit mer terug krijgt echt waar. wij hebben zoveel tijd verspilt aan het téveel focussen op de dingen die fout gingen dat we niet meer genoten van de dingen die wel goed gingen. want in onze ogen waren die er niet meer..achteraf gezien hebben we echt heel erg veel misgelopen
Meid , weet je...je kunt je er wel druk om gaan lopen maken,maar ff cru gezegd.Je hebt het erzelf na gemaakt.Je zult moeten betalen. Ook hier fikse rekeningen lopen bij de belastingdienst(man had eigen bedrijfje),maar weet je...ik heb ook gehuild en gehuild, maar wat schiet je ermee op? Helemaal niets, noppes nada!Je maakt alleen jezelf maar gek. Je kunt niet meer doen/betalen als je al doet, en daarmee zul je het moeten doen. Wij hebben gekeken wat we kunnen missen.verminderen in kosten.Op de kleintjes letten. Dat je niet kan verhuizen en dat je er zo mee zit,(lijkt mij ook geen pretje als ik het zo lees) is denk ik ook ff niets aan te doen meid. Je zal je je erbij neer moeten leggen.Eerst de schulden gaan aflossen en dan verder kijken. Dikke knuffel iig.
He meid wat balen! Wij hebben ook heel lang niks gekunt, en voelde me ook doodongelukkig in ons vorige huis. Ik werk nu, dus we dachten: Daar kunnen we mooi wat van kopen in een ander dorp. Niet dus.. Want we hielden een schuld van 10.000 euro over, flatje 2 jaar te koop gehad en geen andere keus dan verkopen met schuld! Huren geen optie, duurder dan wanneer je een hypotheek te betalen hebt. Is voor ons nu makkelijk op te brengen, maar dat maakt de bank niks uit! Nu hebben mijn ouders de schuld voor geschoten en waren wij even schuldenvrij zodat de hypotheek over gezet kon worden. Het kromme is dat je na de overdracht de schuld zonder problemen kan lenen... Alleen het verkijgen van een hypo mét schuld kan gewoon niet. Is het voor jullie misscjien zo op te lossen? Dat iemand jullie de schuld even 'aflost' en jullie het na de overdracht weer terug nemen. Wij hebben vanaf augustus wel een mindere tijd waarsch, aangezien ik vorige week te horen heb gekregen dat ivm bezuiniging mijn contract niet word verlengt. Maargoed, dat is weer een ander verhaal! \ Succes!!
Lening laten oversluiten tegen een betere rente? Zodat je meer kan aflossen? Huilen schiet je inderdaad niks mee op, schouders eronder en eerst de lening aflossen en dan verhuizen. Nu je partner opslag heeft kan je mooi dat geld ook gebruiken voor de aflossing.
OOOh wat herken ik dit!Dikke knuf voor jou meid! En echt waarok voor jou gaat de zon weer schijnen! Ga hier niet heel mijn bagage neerstallen maar wat hebben wij ook financiele tegenvallers gehad de afgelopen 2 jaar! Ook toen er onverwacht een kindje bijkwam.Vreselijk want we wisten van te voren dat het nog moeilijker financieel zou worden en er moest toch een baby uitzet komen,mijn spullen van de andere kids waren allang weg. Echt ik heb na de geboorte bijna een half jaar gehuild.Man functie kwijt ook dat nog,wat een ellende. Vond het echt moeilijk om van mn kleintje te genieten,maar mijn liefde voor hem is onvoorwaardelijk gelukkig. Wat heb ik me vaak schuldig gevoeld tegenover mn kids vooral,met mn depri gedrag! Maar plots vond ik het genoeg en ben ook zoals al geschreven,naar de kern gaan zoeken.Hebben ook een kasboek gemaakt en ik heb alles opgeschreven en gedaan,echt avonden mee bezig geweest. Extra (post)baantjes aangenomen,kon 4 uur per week extra werken,en nu zie ik ineens door de bomen het bos weer! Echt,vandaag de financieeen gedaan en ik zie waarempel dat we WEER een stukje zijn ingelopen!Voel me zo trots nu! Werk mezelf het leplazerus nu maar het begint vruchten af te werpen. Misschien heb je er wat aan,misschien ook niet maar mijn tip is:geef niet op,denk aan je evt kids,probeer (tijdelijk) wat meer inkomsten te krijgen DAN GAAT VOOR JOU OOK DE ZON WEER SCHIJNEN! En o ja wij hebben ook een lening bij de rabobank omdat we ruimte moesten creeeren voor de baby en zoals het nu gaat zijn we er binnen een jaar vanaf(5000 euro). Zo en nu weer krantjes vouwen
jeetje wat vervelend zeg maar is het niet mogelijk zoals Tamale zegt om het geld van de lening van iemand te lenen en hem dan af te lossen zodat je het geld niet aan de bank verschuldigd bent maar aan bijv. je ouders?
Kun je de lening niet oversluiten naar iets met een gunstigere rente? Of wellicht een krediet tegen lagere rente afsluiten en daar je lening mee aflossen? En dan afbetalen, afbetalen, afbetalen! Mocht je dit nog niet doen: Breng iedere cent die er binnenkomt in kaart (salaris, toeslagen, enzv) in kaart en zet alles, maar dan ook alles, aan vaste kostenposten onder elkaar. Probeer alles wat je kunt te schrappen (zeg abbo's op, kijk of telefoon-, zorg- en electriciteitscontrscten gunstiger kunnen, enzv), en bepaal dan wat je nodig hebt om de vaste lasten te voldoen. Stel vast wat je per maand aan boodschappen ed nodig hebt, en ken ik een bedragend aan onvoorziene kosten toe. De rest stort je allemaal op je lening! Is even pittig, ook geen vakantie enzo, maar je bent er dan wel het snelst van af. Succes!
Geen tips, ken het om altijd maar pech te hebben. Autos die onder je kont uit elkaar vallen, aangereden worden en gewoon geen gelijk krijgen!, Op straat staan, in een krot wonen, muizenplaag, weer op straat staan, huurder die zit te zeuren, schulden reizen de pan uit, mn vriend is niet lief voor me, en op het moment hebben we nog 2 euro ofzo tot de 15e... Kan af en toe wel janken en schreeuwen! Doen wij een stapje in de goede richting, worden we er weer 2 terug geschopt.... Meid ik weet een beetje hoe je je moet voelen, ik hoop echt dat het allemaal op zn pootjes terecht gaat komen! *knuffel*
Knuf helaas ook geen tips, maar ook in financiele poep zitten Beide geen baan, word nu ook moeilijk, nu m'n man ernstige osteoporose heeft en dus ook niet de hele dag onze zoon kan tillen, want zelfs bij verkeerd zitten kan hij wat breken. nu sinds een week geen auto meer, kwam niet door de apk en geen geld voor reparatie/nieuwe. dus knuf, weet helaas hoe het is
Jeetje wat vreselijk al die verhalen.. Echt klote voor jullie allemaal... Bah.. Ik kan er niks aan doen. En zelf zijn we ook niet breed maar gelukkig kunnen we ons redden. Ik heb geen tips voor je helaas ik heb hier geen ervaring mee. Maar probeer de schouders eronder te houden en voor je kleine meid positief te blijven. Zodat zij ook kan zien dat je met huilen niet altijd wat opschiet. Maar met knokken in de goede zin van het woord wel!! Toi toi toi.
Bedankt voor de lieve reacties allemaal.. En inderdaad is de lening onze schuld, maar de lening had lang zo hoog niet geweest als we niet zoveel tegenslag hadden gehad.. We hebben dus gewoon veel pech! en veel mensen om me heen zeggen, ach jullie tijd komt nog. En de zon gaat wel weer schijnen, maar soms zie ik het echt niet meer.. Elke keer als ik weer een sprankje hoop krijg.. dan komt er dubbel zoveel tegenslag, en zie ik door de bomen het bos niet meer. En opzich redden we het net wel qua inkomen etc.. maar meestal ook echt net, en geld voor andere dingen is er gewoon niet. En net als er weer een dikke rekening is betaald, komt er wel weer een nieuwe! En ik weet gewoon niet hoelang ik het hier nog vol ga houden in dit huis.. Ik voel me hier echt niet fijn, en elke dag in de lawaai zitten word ik gewoon knetterrr van! En voor iedereen die het ook moeilijk heeft, ook een knuf voor jullie!
lichtelijk herkenbaar. het financiele zeker. wij houden altijd beetje maand over aan het einde van het salaris. ook wij hebben áltijd wel rekeningen en afbetalingen, om gek van te worden. ik wacht sinds september al om een zwangerschapsbroek te kopen, heb er gewoonweg geen geld voor omdat er elke keer weer een nieuwe rekening komt. eindjaarsafrekening, dan weer fout van belasting dat we gene geld krijgen, dan weer waterschapbelastingen enz enz. t houdt maar niet op. wij hebben heerlijke buren dus het moeten verhuizen is er bij ons niet maar willen wel graag een keer naar een groter huis. hypotheek wat we kunnen krijgen is om te huilen. ons werd tip gegeven om iemand te laten helpen die instaat voor een bepaald bedrag. een 3e mag max 20.000 garant staan. zitten natuurlijk voor de andere ook aardig wat risico's aan maar het is een optie. mijn vader wilt voor ons dus 20.000 voor ons instaan zodat onze hypotheek iets hoger zal zijn. wilt dus zeggen dat als wij die 20.000 niet kunnen betalen ofzo, dat ze dan bij mn pa komen aankloppen voor het geld. misschien keertje naar een hypotheek adviseur gaan en samen kijken wat mogelijk is? succes meid! een hele dikke knuf van mij!
Die dingen die ik vet heb gemaakt: zijn die je echt overkomen, of had je daar zelf ook iets anders mee om kunnen gaan? Een eindafrekening van de energie, kun je namelijk ook (deels) voorkomen door zuinig te zijn met gas, electra en water... Kort douchen, niet onnodig lichten aan, de verwarming niet te hoog, (wij hebben 'm vanwege milieu- en financiele redenen op 19 graden staan en daar wen je prima aan. 's Avonds met een plaid op de bank). Ik zou als ik jullie was goed gaan budgetteren. Wat heb je ECHT nodig, en waar kun je zonder? Zowel wat betreft je vaste maandelijkse uitgaven, als bijvoorbeeld met boodschappen, kleding, enz. Budgetteer wat je max uit mag geven en neem dat contante bedrag mee (en GEEN pinpas) als je voor de boodschappen gaat of als je gaat shoppen voor kleren. Want hoe sneller je een bedrag bij elkaar spaart, hoe eerder je hier weg kunt. Verder bij de aanschaf van spullen: google eens op het merk en type dat je van dingen op het oog hebt, om te zien welke ervaringen anderen ermee hebben. Goedkoop kan nogal eens duurkoop zijn en dan kan het soms (niet altijd) beter uit om een duurder merk te kopen, van bijvoorbeeld je wasmachine. Verder: wat zijn jullie mogelijkheden om meer te gaan verdienen? Kun je omhoog in uren, een andere -beterbetaalde- baan zoeken... enz enz? Je zult dus prioriteiten moeten stellen. Wat is belangrijker: een auto of een ander huis? Een lekkere zak chips, of een ander huis? Die mooie rok of een ander huis? Schattige kleren voor de kids of een ander huis. Als je jezelf voortdurend die vraagt stelt, zul je een heel aantal aankopen helemaal niet meer doen. En als je dan zorgt dat je maandelijks zodra je salaris gstort is, het bedrag dat je over hebt op de spaarrekening gooit, zul je zien dat je binnen de kortste keren meer gespaard hebt dan je nu voor mogelijk houdt.
Even opmerking daarbij: die derde moet wel door de bank goedgekeurd worden, financieel. Dat geld moet er ECHT zijn op het moment dat het nodig is. Ouders die dus al een tophypotheek hebben, kunnen daardoor vaak NIET garant staan, omdat de bank ze afwijst. En als het geld er wel is, is het mogelijk veel goedkoper om een onderhandse lening af te sluiten. Ouders willen namelijk nog wel eens renteloze leningen geven aan hun kinderen?
wil je even sterkte wensen. Ik lees eindafrekening van essent, je bent overgestapt? je hebt er nu niks meer aan maar stap over van leverancier ongeveer met je jaarnota dan krijg je de minste problemen. Je bent waarsch overgestapt na een periode winterverbruik en daarom moet je bijbetalen. zorg er ook voor dat je termijnbedrag goed staat zodat je niet voor verassingen staat met de Jaarnota. verder zou ik iemand inschakelen die kan zien of de lening goedkoper kan. als je zoveel rente moet betalen dan zou ik het laten uitzoeken en over laten sluiten. wellicht zijn er nog andere mogelijkheden met de lening. zoek het eens uit. en luxe goederen die je kan missen die ze weg. Ik heb mijn auto weg gedaan. 1e week was het even moeilijk maar nu mis ik het niet meer dit scheelt zoveel in de maand aan geld. Doe alles op de fiets nu en als de nood hoog is gebruik de auto van mijn ouders even en als de nood heeeeel hoog is die van de buren Kijk eens naar de spullen die evt. weg kunnen en zet ze op marktplaats, alle beetjes helpen. Ik lees ergens een tip over een kasboek, ik vind dit een heel goed idee (denkd at ik zelf ook aan een kasboek begin )
als de ouders wel rente willen hebben en je zorgt dan voor een marktconforme rente dan is deze rente aftrekbaar bij de belastingdienst geloof ik...
weet niet of het nog mogelijk is,maar wij hebben toen onze hypotheek afgesloten en de lening erin op genomen...dus een aparte hypotheek die niet aftrekbaar is voor het bedrag van de lening. Was dus niet vrij te besteden en zit in ons totaal bedrag (waardoor we dus dat bedrag niet aan het huis konden besteden...jammer maar het is goed leefbaar standaard....) hopelijk is er iets te regelen...en anders bikkelen....dat is het enige wat je kan doen, je zult die lening moeten betalen (oversluiten niet mogelijk? naar betere voorwaarden?) en die gaat alleen weg als je of een erfenis krijgt........of iedere maand extra apart neemt om de lening af te betalen.... succes!! huilen lucht ff op, maar in de lange termijn ga je je er depri van voelen en zul je geen opties meer zien die wel mogelijk zijn...dus kop op meid!! je kunt het!!