Melk de witte motor. Met dit praatje is ons in de jaren 70 (of 80?) ons geleerd dat melk gezond is. Maar steeds meer lees en hoor ik dat melk helemaal niet zo gezond is. Het is ook eigenlijk raar dat wij als enige volwassen soort nog melk drinken dat voor kalfjes is bestemd. Hoe kijk jij hier tegenaan?
Wij drinken geen melk. Om de reden die je zelf hierboven aangeeft. Ik geloof niet dat het goed voor je is.
Nee omdat mijn lichaam melk helemaal niet zo leuk vindt. En omdat er uit steeds meer onderzoeken naar voren komt dat melk inderdaad niet zo gezond is. Het hele gezin drinkt trouwens geen melk. Zuivel en kaas hebben wij minder problemen mee
Ik kijk er precies zo tegenaan als jij het zegt. Het is helemaal niet gezond, het is ooit zo gepromoot om een overschot aan melk kwijt te kunnen raken. Ik drink geen glazen melk, vind dat ook niet lekker. Maar wel af en toe bijvoorbeeld chocomelk en yoghurt/kwark, gewoon omdat ik dat lekker vind. Mijn dochter geef ik meestal geitenmelk, ook niet supergezond maar gezonder dan koemelk!
Wij vinden volle melk heerlijk, de biologische variant. Wij drinken dus wel melk. Er zijn net zoveel onderzoeken die beweren dat het niet slecht voor je is. En wij vinden het lekker. Alles met mate en gevarieerd eten en drinken.
Nee ik lust geen melk, mijn vriend alleen als die brinta eet. Mijn broer drinkt altijd de melk die direct van de koe komt (kan ffe niet op de naam komen) das pas smerig
Nee. Vroeger wel. Ik lust het wel, maar vind het niet bijzonder lekker en ben ook niet overtuigd van het gezonde aspect van melk. Mijn kinderen lusten het niet.
Ik drink 'wel eens' een glaasje melk ja. Ik vind het lekker en ik geloof niet dat het zo ongezond is als men beweert. Alles met mate; vind ik. En de mate waarop ik melk drink valt te verwaarlozen (3-4 glazen per week). Dus soit.
Oh ja brrr. Ik had vroeger een vriendinnetje op een boerderij en daar kregen we die verse melk altijd bij het brood. Echt vast heel gezond maar zoooooo vies
nope. of het nu wel of niet gezond is. ik hou er gewoon niet van. eet weleens brinta. kinderen drinken smorgens wel 1 beker melk met nesquick
Nee, ik lust echt geen melk. Mijn kinderen drinken het wel en mijn man kan er ook liters van op. Ik zou de kinderen best graag iets anders geven dan melk, ik ben niet overtuigd van de noodzaak of het gezonde aspect van melk, maar ik weet niet goed wat ik ze dan te drinken kan geven dat ze ook daadwerkelijk opdrinken.
Zo min mogelijk, wel gebruik ik gewoon room, creme fraiche,yoghurt, kwark etc. Maar er hoeft van mij geen melk gedronken te worden door de kinderen. Het mag wel. Maar het is idd voor kalfjes bedoeld, dat was ook een reden om zo lang mogelijk bv te geven toen. Mijn man drinkt wel dagelijks melk. Ieder zijn ding.
Ik drink geen melk en producten waar melk in zit gebruik ik met mate maar vermijd ik niet geheel.. Mijn brinta, muesli etc. drink/eet ik met soja ook smeerboter de soja variant.. Maar chocolade of een lekkere milkshake van de Mac kan ik echt niet weerstaan
Zelf lust ik niet zo graag melk, vind het zure van karnemelk veel lekkerder. Maar of dat gezonder is dan melk weet ik eigenlijk niet.
Nee, gebruik wel melkproducten als in toetjes en kaas. Ook nogal gevoelige kinderen en man. Wanneer ze een glas melk drinken gaan ze allemaal aan de poeperij
De oudste drinkt het ook altijd als hij bij een vriendje te spelen is. Vindt hij erg lekker.... brrrr. Hij doet maar, gelukkig is dat een stuk gezonder en het is een bio boer. Maar BAH!