Ik ben me gek geschrokken vandaag. Ik heb eindelijk de brief gekregen, maak m open met de verwachting dat daar hetzelfde in zou staan of ongeveer hetzelfde als de aangifte die gedaan is. Maar het verschil is ruim 700 euro negatief. En ik snap er geen ruk van. We hebben de aangifte laten doen door een groot accountantskantoor, juist omdat het goed moest. En hun afschrift geeft aan dat we zo'n 1500 euro terug krijgen. Heel hard nodig. Ik kreeg vandaag de brief; net aan 740 euro. En tot een bepaald stuk staat er exact hetzelfde als in de voorberekening en daarna gebeurt er iets wat ik niet begrijp. Wie snapt er iets van belasting en hoe kan dit verschil zo ongekend groot zijn??????
Waar zit het verschil in dan? Je kan nog bezwaar maken overigens. Maar dat zou ik dan het accountantskantoor laten doen, aangezien die beter uit kunnen leggen waarom jullie recht hebben op meer teruggave.
Heb je deze brief misschien op jouw naam gekregen en krijg je er nog een op je partners naam? Ik verdeel het zelf namelijk altijd zo voordelig mogelijk. Wij kregen dit jaar 800 euro terug. Kreeg eerst een brief dat ik 1200 moest betalen!! Schrok me ook even een hoedje, maar kreeg de dag erna een brief dat mijn vriend 2000 terug kreeg. Was uiteindelijk dus 800 positief.
Ja zo gaat het hier ook, manlief moet 488 terugbetalen, ik krijg 2993, zo voordelig mogelijk berekend dus. En dan krijg je 2 verschillende brieven.
nee. zijn aangifte was nul en die brief klopte. Oh echt. ik ben helemaal van mijn stuk op dit moment.
Heb je dan misschien al bijvoorbeeld de hypotheekrenteaftrek maandelijks teruggekregen, maar niet verwerkt in je aangifte? Bij welk onderdeel zit het verschil dan?
zonder het te zien kan ik het niet uitleggen. Maar als je hem inscant of een foto ervan maakt met je mobiel en naar me emailt (pb me maar voor email) dan wil ik het je wel uitleggen. Belastingdingen snap ik meestal wel.
als je het gevoel hebt dat dit niet klopt zou ik maandag even bellen met je accountants kantoor... zij kunnen precies voor je nakijken wat de reden kan zijn dat het bedrag niet klopt. verder kunnen ze dan evt. een nieuwe aangifte indienen mocht er iets fout gegaan zijn.
Bedankt alvast allemaal. Het zit me zo dwars. Ondertussen heeft debby82 een mailtje en ja; ik zou tot maandag moeten wachten, maar dit is zo'n enorme domper! Dat ik een verklaring wil ofzo.. erg he?
volgens mij klopt je belastingteruggave niet. Je hebt veel meer aftrekposten dan je loon. Je had je hypotheekrente van je man zijn loon moeten aftrekken... kijk maar naar je strookje. Je aftrekposten van je woning is veel hoger dan je totaal loon. Dus je loopt echt een bedrag mis...
ik heb uitgebreider in een mail gezet... maar je krijgt nu precies het bedrag aan belasting terug dat je hebt betaald. Meer kan niet. Je had de rest naar je man moeten overhevelen. En als hij 0 krijgt klopt het dus niet.
Dat was ook mijn eerste gedachte even alles gelezen: Dat was het dus niet, wel fijn dat Debby er verstand van heeft, hoop dat je het bedrag terug krijgt
Debby, heb je mail gelezen. Hoe kan de boekhouder dit nou niet gezien hebben??????? Hier snap ik echt helemaal niets meer van. Maandag bellen. Kan het nog wel veranderd worden dan?
ja hoor kan 5 jaar nog veranderen... maar ik snap het niet helemaal want met je premie volksverzekeringen kom je wel op een hoger bedrag maar je heffingskortingen zijn al hoger dan dat... ik zou echt even bellen hoor maandag!
nou verstand weet ik niet maar ik ben een beetje de locale belastigaangifte vraagbaak hier in de buurt (en tegenwoordig op het forum ) maar ik kan er best naast zitten hoor... maar ik denk dat je nog wel meer moet terug krijgen...
Ik heb vanochtend de boekhouder gebeld en WAT EEN OPLUCHTING!!!!! Er is een fout gemaakt door de belasting, die ook erkend is inmiddels. Niet alleen bij ons, maar bij heel veel andere mensen is de heffingskorting niet meegerekend. Al deze mensen krijgen een brief en het wordt dus recht gezet. Man, wat was ik blij zeg!