Soms heb je van die dingen dat je denkt.... tja.... Vandaag met een vriendin lekker aan het lunchen bij de V&D la place. Mijn vriendin eerst naar de wc en daarna ik met mn zoontje (4 maanden) om even zn luier te verschonen... 60 Cent! ik moet voor met zn 2en betalen. Het gaat niet om het geld maar om het principe dat ik heb belachelijk vind om voor een baby te betalen. overigens is het natuurlijk al van de zotte als je ergens een consumptie nuttigt je voor het toilet moet betalen. wat vinden jullie hier van?
Ik moest laatst ook betalen om mijn dochter te verschonen. Aan de ene kant vind ik het absurt, aan de andere kant denk ik.... als het schoon is wil ik er best voor betalen
Vind het ook belachelijk dat je voor de wc moet betalen wanneer je er ook gegeten/gedronken hebt. Laat staan dubbel Alhoewel hier natuurlijk wel weer aan vast zit dat niet iedereen kan zien dat je daar daadwerkelijk iets geconsumeerd hebt.
Jep ik ook. Ik moest laatst alleen een luier verschonen en moest dus 50 cent betalen. Ik vertelde de vrouw dat ik alleen maar een luier wilde verschonen en dus niet in zag waarom ik moest betalen. Ja zegt ze wij hebben ook kosten aan het afval van de luier die je in onze vuilnisbak gooit. Nou mevrouw, dan neem ik mijn vieze luier wel mee naar huis en gooi ik hem zelf weg, ik vertik het om hiervoor te betalen. Nou daar had ze geen antwoord op. Dus ik heb mooi de luier mee uit de wc genomen en zelf weggegooid. Het ging mij hier ook gewoon om het principe. Belachelijk om 0,50 te betalen voor het verschonen van een luier!
pfff hebben ze liever dat iedereen dan voortaan hun kindje op het tafeltje maar verschoont? Is in elk geval een stuk goedkoper...
Belachelijk vind ik dat. Bij bv een pretpark mag een kind tot 4 jaar gratis naar binnen en voor een stom wc bezoek om je kind te verschonen moet je betalen. Gaat nergens over.
Wat dacht je van geweigerd worden bij een wc met een baby? Ja echt waar het is ons gebeurd, Jamila was 2 weken en had een vieze luier kom bij een openbare toilet en ik wilde netjes geld betalen maar nee ik mocht niet naar binnen met haar. Echt ik was woest. Gelukkig was het lekker weer en konden we Jamila op een bankje verschonen mijn vriend is met de volle luier naar haar toe gegaan en stond echt op het punt hem in haar gezicht te smeren , ik kon hem nog net tegen houden maar we hebben de luier wel achter gelaten op het schaaltje tussen de 50 centjes als ik er aan terug denk komt er nog steeds stoom uit mijn oren
Haha, wat een goeie stunt om hem op het bordje te deponeren. Geweldig! Slaat natuurlijk nergens op dat je je kind daar niet mag verschonen.
hier ook voorgehad in het pretpark en moest betalen om nina en tia te verschonen, goed maar eerst inspectie op properheid gedaan en je kan al denken hé; vloer smerig, geen zeep voor je handen te wassen dus ik heb de helft betaald. ze keek me raar aan maar zei haar van; als je wilt dat ik betaal voor een verschoningsbezoek dan wil ik ook waar voor mijn geld en noemde de punten op die niet in orde waren. het mens was zo verbaasdt dat ze niks terug zei 8)
Weet nog dat mn vriendin uit Hong Kong hier op vakantie was;betalen om te mogen poepen? Stomverbaasd was ze.
Laatst was ik bij de MC Donalds in Amsterdam. Die toiletjuffrouw ging na elk toiletbezoek het toilet in om even een doekje erover heen te halen. Laat mij dan maar betalen beter dan zo'n vieze bende waar je gratis mag. In Nederland langs de snelweg hoef je meestal niet te betalen en wat een ranzbakken van een toiletten. In bv Duitsland betaal je vaak 50 cent voor het toilet langs de snelweg, maar die zijn wel super schoon. Het is natuurlijk anders als je moet betalen en het is een smerige bende. Verder heb ik er niet zo'n moeite mee betalen voor een toilet. Waar ik er trouwens wel moeite mee heb zijn op festivals, concerten o.i.d. dan betaal je al entree en moet je ok nog voor het toilet betalen dat vind ik wel irritant.
Betalen bij bijv V&D als je daar gegeten hebt of Hema of Mac vind ik belachelijk. Ze kunnen je controleren door middel van je bonnetje! Gewoon even je bon laten zien kunnen ze gelijk zien dat je daar wel degelijk hebt gegeten. Ik doe soms wel eens sneaky gewoon net alsof ik geld geef maar in feite leg ik gewoon een veiligheidsspeld ofzo neer.
BIZAR! Nee, dan Australië (zijn we een paar maanden geleden met vakantie geweest; zijn vast ook andere landen waar dat zo gebeurt). In iedere mall heb je daar zeer uitgebreide toiletvoorzieningen en soms de meest luxueze parent rooms. Inclusief speelhoekje voor kinderen, cabines waar je je kind kunt voeden als je dat liever uit het zicht en op een rustig plekje doet. En schone verschoonstations, met speciale afvalbakken, en wegwerpmatjes... En dat is dus allemaal gewoon gratis. Ik snap best dat toiletjuffrouwen ook betaald moeten worden, en als ze de boel lekker schoon houden heb ik daar ook wel wat voor over. Maar dat je voor je baby apart moet betalen (of nog erger: daar met je baby niet terecht mag) vind ik echt te ver gaan.
[quote=" Ik doe soms wel eens sneaky gewoon net alsof ik geld geef maar in feite leg ik gewoon een veiligheidsspeld ofzo neer.[/quote]
ik had een keertje tijdens een programma gehoord dat je het officeel zelfs zou mogen weigeren, als je in een restaurant iets gegeten hebt. Je betaalt dan namelijk niet alleen voor je eten, maar ook voor het gebruik van de faciliteiten in het restaurant: het tafeltje, de stoel, en dus ook de wc. Maar dan moet je er dus wel gegeten hebben.
En die voor die 50 cent krijg je dan weer een kortingsbon die je in kunt leveren bij de kassa als je iets koopt. Echt een geweldig systeem daar in Duitsland! (als wij terug komen van vakantie ga ik ook gauw nog even in Duitsland plassen zodat ik dat in Nederland niet hoef... Blech!)
Ik vind het ook te zot voor woorden dat je moet betalen voor het toilet bezoek. De vriend van mijn zusje werkte in een overdekt winkelcentrum in Apeldoorn, daar zit ook een toilet. Nou is daar het poep en plas tarief omhoog gegaan, omdat er vorig jaar (of het jaar daarvoor) teveel geld is uitgegaan aan toiletpapier! En nu mochten de toiletdames maar voor de helft minder aan toiletpapier bestellen het volgende jaar! Hoe bizar! Vraag wel of ze dan een oude krant hebben aan het einde van het jaar!