Welke pannen fijn met inductie?

Discussie in 'De lounge' gestart door judithvdc, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Over 2-3 maanden gaan wij verhuizen naar een nieuwbouwwoning en dan zal ik op inductie moeten koken, nu kook ik op gas.
    Ik zal nieuwe pannen moeten aanschaffen.
    Welke pannen raden jullie aan? Zowel kookpannen als koekenpannen.

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij zijn met onze BK-pannen overgegaan van gas naar keramisch, maar ik kan ze gewoon allemaal gebruiken. Als je pannen hebt die ook op inductie kunnen(zouden die van ons kunnen) dan zou ik het eerst testen.

3. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb 2 BK koekenpannen en een wok. Maar volgens mij zijn de andere pannen niet geschikt voor inductie. Zijn dacht ik van ikea. Die had mijn man al voor we gingen samenwonen.

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Even magneetje tegen de onderkant houden, weet je in elk geval of ze in principe geschikt zouden zijn. Dan zouden ze nog kromgetrokken kunnen zijn, maar dat merk je dan wel weer.
    Ik heb een dure pannenset, maar daar zat geen grote soeppan bij. Die bij Ikea gehaald, net als de koekenpannen en die doen het allemaal prima.

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb de pannen van de Albert heijn gehaald en die zijn super. Niet te duur (50% korting) en het zijn erg fijne pannen. Heb nu een koekenpan 28cm, een wok en vandaag nog een kleine koekenpan erbij gehaald.

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Tefal en BK vind ik super fijn werken en ze gaan hier al ruim 6 jaar mee en ze zien er nog als nieuw uit! (en ik kook gem 6 keer per week sowieso;) )

7. minon

minon Niet meer actief

Bk easy induction. Superfijne pannen. Heb een steelwok en een koekepan ervan. En een braadpan met zn blauwe binnenkant. Pannenset is bk profiline geloof ik met een losse soeppan erbij gekocht.

8. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    er word afgeraden om met de gebruikte pannen van een gastoestel op inductie te koken, waarom weet ik niet meer :)
    wij hebben van BK en Sola, allebei geen klagen over.

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik kook nu al ruim 13 jaar met mijn bk pannen en ze zijn nog als nieuw.
    Absoluut het geld waard.

10. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben de 365+ serie van IKEA. Erg goede pannen en niet duur. Ook wok en koekenpannen van. Zie bijvoorbeeld deze. Dus het is een beetje afhankelijk welke pannen je hebt van IKEA:D

En de reden waarom je niet met je pannen van gas naar inductie over kan: Vaak worden ze door gas wat krommer en heb je dus geen volledig vlakke bodem meer. Juist de bodem is belangrijk bij inductie, omdat daar de geleiding is. Wij zagen best op tegen de overgang van gas naar inductie, maar nu 3 jaar later zou ik niet anders meer willen!

Ps. Heb je geen gasaansluiting in het nieuwe huis, of is het een eigen keus?

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier idem! Ik heb ook een BK koekenpan die is heel fijn!

12. minon

minon Niet meer actief

Omdat pannen die je op gas hebt gebruikt vaak krom zijn of krom trekken op inductie. Bakt je vlees aan de ene kant dus wel en in het midden niet omdat die pan krom is :)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan prima! En hier gewoon pannenset van de Ikea en paar pannen van de Action gaan super! En zijn van gas naar inductie gegaan en geen nieuwe pannen gekocht.

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Omdat als ze kromgetrokken zijn, je plaat kan barsten omdat je plaat dan in de holling 'getrokken' wordt. Je kunt testen of ze nog goed zijn door er een liniaal op zijn kant tegenaan te houden. Dan zie je of de bodem krom is of nog netjes recht.

Ik heb de q-linair serie van BK maar die is niet meer overal te krijgen. Ik hoop dat de mijne nog lang meegaan want ben zo gewend aan het feit dat je de deksel vast kunt draaien met afgieten. :D

15. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    In de hele wijk waar we gaan wonen is geen gas, dus vandaar dat ik nu dus op inductie ga koken.
    Als mijn pannen dus vlak zijn dan kan ik ze wel op inductie gebruiken...? De BK koekenpannen die ik heb zijn nu zo'n 2 jaar oud en lijken wel vlak.

Misschien de overige pannen maar vervangen door BK pannen. De gewone kookpannen van BK zijn ook fijn?

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon proberen je merkt het vanzelf , zonde om van te voren nieuwe pannen te kopen!

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
  18. Username

Username Niet meer actief

Wij hebben pannen van Ikea. Die ronde, bolle pannen. Geen idee hoe ze heten. En koekenpannen en wok van Herman den Blijker. Hele fijne pannen :)

19. Username

Username Niet meer actief

En wat Fairy Tale zegt: niet zomaar je oude pannen op je inductieplaat gebruiken hoor. Dat wordt een duur grapje als ze niet vlak meer blijken te zijn. Ik durfde het risico niet te nemen en heb ze allemaal vervangen. Wel zo mooi ook, allemaal nieuwe pannen in ons nieuwe paleisje toen :)

20. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Krijg je er zeker ook een warmtepomp en vloerverwarming bij? :D
    Veel plezier met de voorpret van het verhuizen!

Deel Deze Pagina