Onze kat is nu ongeveer een jaar en een half, in het begin ging alles super goed .. vanaf de eerste dag bij ons ging ze netjes op de kattenbak en kwam ze ook lief op schoot Sinds meer dan een half jaar, plast ze nu overal .. werkelijk overal We moeten de deuren van de kinderkamers gesloten houden omdat ze anders gewoon op de bedden plast Zelfs terwijl we erop kijken. Onze sofa's zijn van stof en mogen we nu voor de 2de maal weggooien omdat die vol met plekken zit We krijgen nu leren zetels van m'n schoonmoeder maar we zijn bang om ze te laten overkomen omdat we weten dat ze hier niet lang zullen kunnen blijven staan. De box van onze dochter moeten we afdekken omdat ze anders continu in de box plast We zijn echt ten einde raad, een paar maand geleden zijn we naar de dierenarts gegaan en die heeft haar toen gesteriliseerd dus dat is het niet meer. Haar kattenbak wordt elke dag schoongemaakt Alle tips zijn welkom !! Zoals ik al zei , we zijn ten einde raad. Nog iets .. sinds een paar maand valt ze ook iedereen , behalve m'n vriend aan. Hij kan met haar doen wat hij wilt, maar wij mogen zelfs niet in de buurt komen met momenten. We laten haar dan ook gewoon doen, eerst hadden we wel speeltjes gekocht zodat ze ook met ons terug een band zou krijgen, maar dat is niet gelukt De kinderen willen graag hun huisdier terug en ook ik wil terug dat lieve ding dat me lief aankijkt Ps om duidelijk te zijn, wegdoen is voor ons geen optie, ze is en blijft deel van ons gezinnetje
ik heb eigenlijk geen tips voor je, maar kan het zijn dat de kat jaloers is? Omdat het meer dan een half jaar geleden begon en zie dat de kleine zo'n 8mnd oud is? Sorry dat ik je niet echt kan helpen, elk geval heel veel succes!
hoi misschien toch maar eens naar de dierenarts. het is ook raar dat ze ineens ander gedrag is gaan vertonen. een van onze katers, gecastreerd, begon ook overal kleine plasjes te doen. wel echt kleine plasjes, maar wel superirritant. toen bleek dat er ook een klein beetje bloed bij zat, wij naar de dierenarts bleek een blaasontsteking te zijn en een zwakke blaas. kortom hier zitten we nu aan speciaal voer waardoor hij beter zijn plas op kan houden en wij niet meer iedere dag hoeven te dweilen en alle hoekjes na hoeven te kijken!! ik zou nog een keer met de poes naar de dierenarts gaan, misschien dat er toch een probleem achter verscholen zit. heel veel succes!! joyce
het is idd toen begonnen, de dierenarts zei wel dat dat zou overgaan, nu 8 maand later is het nog steeds zo De kat wegdoen is geen optie, maar m'n dochter ook niet Ik moet wel toegeven dat ze tegen Caileigh wel lief is.. tot nog toe Als ik terug denk is ze tijdens m'n zwangerschap agressief beginnen worden tegen mij. Ik mag ze vanaf toen niet meer aaien .. Ik word er echt triest van
Blaasontsteking is het niet, dat is toen ze geopereerd werd allemaal gecontroleerd omdat we de operatie voor die reden lieten doorgaan. De arts had ons toen gezegd dat het voor 90 % zeker was dat een sterilisatie zou helpen omdat zij dacht dat ze gewoon aan het sproeien was Het is daadwerkelijk plassen, soms kijkt ze ons aan, springt in de sofa en zet zich neer. Heel bizar, alsof ze wilt dat we het zien
als je het ziet de plantenspuit op dr.... J ehbet ook van die stekkers waar van die kalmerende geut uitkomt speciaal voor katten. Wil je wel veel succ wensen. Desnoods terug naar die de dierenarts. Evt heeft die als niets werkt nog een adres voor een katten therapeut/deskundige voor je
Misschien het asiel bellen, die mensen hebben af en toe toch ook ervaring met jaloerse beestjes hoe je die het beste kan behandelen? Denk namelijk echt een gevalletje van jaloerzie
jaloers .. God, waarom dan eh .. ze krijgt nogthans super veel aandacht van't vriendje , maar idd klinkt logisch Ik ga maandag idd eens bellen, want als dat het is is het voor het beestje ook niet prettig om hier te zijn
Ik denk ook dat ze jaloers is.............of het is blaasgruis....Een ding is zeker vervelend is het zeker. Pffff je krijgt die lucht ook moeilijk weg! Succes!
de lucht is verschrikkelijk !!! als we bezoek krijgen gaan we te keer met luchtverfrissers en we durven ze niet in de sofa te laten zitten kinderen zijn makkelijker hoor, geef ze een koek en 't is opgelost
Dat heb je heel vaak met die beestjes hoor. Als ze er eerder zijn dan de ander kunnen ze jaloers gedrag gaan vertonen op verschillende manieren. Ik hoop dat je advies kan krijgen van iemand die ervaring mee heeft, het is voor niemand leuk. Hopelijk is je ( ik neem aan ) poes weer gauw de oude en komt ze weer met de vertederende koppie je kopjes geven. succes.
Jaloezie lijkt het meer... Maar laat de dierenarts voor de zekerheid op blaasgruis of nierproblemen controleren.. Een van onze katten plaste ook regelmatig in huis (alleen niet op die manier met aankijken, of als wij erbij waren) Zij bleek toen ernstige nierproblemen te hebben..
Heb een site gevonden met een heleboel tips. Misschien dat er een paar tussen staan die je nog niet hebt geprobeerd. Dierendingen: Kat plast in huis, wat nu? Het lijkt me heel vervelend. Sterkte en hopelijk wordt ze snel weer de oude.
bedankt , ik ga direct eens kijken het rare is dat ze gewoon haar grote behoefte ook altijd wel in de bak doet ik ga de site bekijken en hopelijk helpt het ons groetjes
ships zeg had een heel verhaal en is gewoon niet geplaatst. Maar ik zou zeker even contact opnemen met de da. Hebben jullie 1 of 2 bakken? Misschien vind ze het fijn om een poep en plas bak te hebben Dat hebben mijn katten wel. Ook is het geen jarloers gedrag, maar stress. ze is neem ik aan altijd binnen en de enige? Heeft ze wel een plek waar ze zich terug kan trekken? Bv een mandje boven op een kast waar de kinderen niet bij kunnen? Mijn kat deed het ook nadat hij blaasproblemen kreeg en hij heeft medicatie tegen stress gekregen. en dit helpt en hij is een stuk liever weer en plast weer op de bak. Leg het voor aan je da die heeft vast ook goeie tips of medicatie en misschien weet hij wel of het handig is om eens te praten met een gedragsdeskundige, want dat is misschien ook wel fijn. sterkte en super dat je je kat niet gelijk weg doet en voor oplossingen zoekt, en ik denk eigenlijk dat je kat dit ook niet zo leuk vind.
Idd, mijn eerste reactie is petje af! Hoeveel van deze poezen hadden niet allang op marktplaats gestaan? Heeeeeeeeeeeel netjes dat je een oplossing zoekt en poes wegdoen geen oplossing vind! Super! Nu over t probleem, ik kan je niet direct helpen ben ik bang maar wel wat tips geven misschien en vragen stellen.. Heb je toevallig de bak verplaatst? dit kan voor katten een reden zijn er niet te willen plassen.. Ook kan het zijn dat de voerbak/drinkbak er te dicht bij staan.. Of de korrels/grid zijn niet naar haar zin, ik zou eens hele andere proberen! kan zomaar ineens t probleem oplossen.. De bak schoonmaken met chloor, dat is voor een kat een geurtje die plassen uitlokt.. (dus ook niet de plasplekken daarmee soppen!) is het misschien begonnen toen de box in huis kwam? of heb je andere meubels genomen? Voor een kat kan een kleine verandering in huis al zodanig stress geven dat t leid tot onzindelijkheid. Ook kan je idd feliway gebruiken, dit is er in stekkervorm te krijgen en zorgt voor ontspanning.. heeft alleen effect op katten en kan verder geen kwaad! 2 bakken neerzetten, een voor plassen ander voor poepen is ook een hele goeie tip idd! Dit is ff alles wat ik zo snel kan verzinnen.. En ik weet dat doorlinken naar een ander forum misschien niet helemaal mag maar dit is echt een heel goed topic hiervoor.. Hier staan alle mogelijke problemen en oplossingen opgeschreven namelijk! Kattenplaza - Kattenforum • Toon onderwerp - Wat iedereen met een onzindelijke kat zou moeten weten...
Ik heb wel wat tips voor je. Ik had ook een poes die overal plasde(ik heb 6 katten) Alle plasplekken schoonmaken met een sopje met groene Biotex (dat breekt de enzymen af) Ik kreeg het advies om er daarna pure azijn op te sprenkelen,of spiritus(vinden katten een vieze lucht) Helaas hielp dit bij mij niet,maar een hele lading Cayenne peper wel!! Nog een advies......Maak nooit de plasplekken schoon met gloor,want katten vinden gloor heerlijk! Ook vinden ze wasverzachter heerlijk,dus als je veel met wasverzachter wast moet je de wasverzachter even achterwege laten. Voor extreme geurtjes die er al zaten(HG nare geurtjes weg erop spuiten)
Onze poes was altijd leuk en lief. Toen gingen mijn vriend en ik samenwonen en ging ik verder van mijn werk wonen. Opeens was de thuissituatie veranderd naar 2 personen, maar ook kwam ik door de nieuwe afstand niet meer thuis eten tussen de middag. Onze poes veranderde in een chagarijnig dier dat iedereen aanviel en overal plaste. Toen hebben we een ander poesje uit het asiel gehaald, omdat we dachten dat ze zich dan beter zou voelen. Het plassen hield op, maar het blazen en grommen niet. Doordat onze nieuwe poes het gehuil van ons kindje associeerde met het gejank van een andere kat hebben we haar aan kennisen overgedaan. De boze geirriteerde kat is nu opeens weer leuk en lief en aanhankelijk.......... De kans dat die van jullie dus jaloers is, is heel reeel.....