Hoi hoi, Zoals in mijn vorige topic geschreven kampen ik en mijn meisje met een nursing strike/breastfeeding strike. Dit is nu al 10 dagen gaande, nu dus aan het kolfapparaat.. Mijn vraag is hoeveel drinken jullie kindjes van 11 maanden ? ik kolf gemiddeld tussen de 500-600 ml per dag en geef GEEN ander drinken hierbij, ze plast goed dus dat zit hopelijk goed maar vraag me af hoeveel jullie kindjes drinken omdat ik graag wil weten wat de gemiddelde ondergrens ongeveer is. Alvast bedankt!
CB adviseert met 10 maanden nog 500 cc zuivel dus daar zit je zeker aan , toen ik minder voeding kreeg ben ik dat gaan aanvullen met yoghurt. Hier krijgt ze tussendoor wel water/thee aangeboden. vanaf het jaar is het zelfs 300 cc zuivel wat ze nog nodig hebben.
Ik geef 3x per dag bv. Als ik kolf komt er zo'n 250cc per keer uit. Uit de fles drinkt ze 150cc tussen de middag in delen op. Aan de borst drinkt ze wel in 1x flink door dus ik denk dat ik dan op ongeveer 250cc zit. Verder drinkt ze af en toe een paar grote slokken water en thee. Hoeveel ze drinkt verschilt dus nogal. Maar ik kijk naar de plasluiers en dan denk ik dat het wel goed zal zijn. Ook ik geef yoghurt. Wel lastig hè dat je met borstvoeding zoveel op gevoel moet doen. Knap dat je zoveel kolft. Ik ben juist er naartoe aan het werken om niet meer te kolven. Petje af voor jou!
Het is al even geleden, maar ik kolfde toen nog één keer per dag op het werk. Uit de fles dronk dochter zo'n 150 ml. Op vrije dagen dronk ze vijf keer bij mij en daarnaast kreeg ze al een beetje water en babythee. Maar hoeveel dat in totaal was, geen idee.
Ik gok qua bv zo rond de 350-400 cc op een hele dag en daar naast nog iets van 140 cc yoghurt en qua ander vocht zo'n 20-30 cc. Uit de fles krijgt ze ongeveer 140-160 cc als ik er niet ben. Ze drinkt hier nog 3x op een dag zonder nachtvoedingen.
Hier een zoontje van ruim 10 maanden. Drinkt 3-4x per dag bv. Denk dat dat ongeveer 500cc is, paar slokjes water uit een beker voor het oefenen, fruit en yoghurt (50-100cc) na het warme eten.
Ger, jij kolft dus in 1 keer meteen 250 ml maar ze drinkt daar dan maar 150 vanop begrijp ik dat goed ? ik had altijd een geweldige productie maar kolf nu gemiddeld per keer 80 ml en kolf dus de hele dag door omdat ze ook voor de strike de hele dag door kwam om te drinken. Ze drinkt al het melk ook op, laat jouw kleine dan soms toch wat staan als je afgekolfd melk aanbied ? Kolven vind ik erg lastig inderdaad omdat je egwoon niet weet hoeveel en hoe en wat met aan de borst maakte ik me geen zorgen.. CC en Manamana en Loveshinenight bedankt voor jullie toelichting geeft toch wat meer leidraad voor mij! Lees zo 1,2,3 ongeveer 500 ml minimaal uit jullie verhalen. Zoe123, nee helaas niet, bij jou duurde de strike 2 weken toch ? morgen zit ik hier ook al aan ik denk dat we hier wel een strike te pakken hebben van een paar maanden weet niet waarom ik dat denk meer gevoel ofzo. Wanneer kwam jouw kleine opeens drinken ? en gaf het dan zelf aan of bood je het aan die eerste keren dat weer gedronken werd ?
Ja ik heb dus altijd over. Daarom vries ik altijd 100cc in en de rest gaat naar de opvang. Soms drinkt ze daar ook niet alles op. Dat wordt dan weggegooid. Het is niet anders. Ik vertrouw er gewoon op dat ze het s Avonds weer inhaalt. Vaak als ze overdag niet zoveel drinkt komt ze s nachts nog een keer. Dat is wel irritant. Dus hoe dat bij jou dan zit weet ik eerlijk gezegd niet. Moet eerlijk zeggen dat ik de afgelopen dagen niet zoveel eruit kreeg. Ik denk dat het komt omdat ik ongesteld ben geworden. Maar nu gaat het volgens mij weer goed. Is het misschien mogelijk om een LK in te schakelen? Daar had ik veel baat bij.
Inmiddels al de 22e strike dag. Ik vind het moeilijk, weet niet zo goed waar ik aan moet denken, heeft ze ergens last van, weet ze misschien niet meer hoe ze moet zuigen icm met de tandjes die nu toch wel helemaal goed door zijn boven en onder, ze heeft 2 keer geprobeerd te zuigen in deze 22 dagen beide keren niet gelukt helaas maar was al een verbetering omdat ze normaal weg draaide of erin beet. Heb een hoop vragen, moet ik het melk aan blijven bieden in een flesje of juist in een beker, nu deed ik 50/50 nacht tuitbekerfles en overdag beker, wil nu de nacht ook vervangen door beker in de hoop dat ze nog zuigbehoefte zal hebben voor mijn borstjes maar misschien werkt het ook averechts en leert ze het zuigen hier juist helemaal mee af ? Een hoop onzekerheden dus ik wilde het gewoon even van me afschrijven