Hallo dames, Ons mamnetje wordt deze week 4 maanden en hij heeft onderin al twee tandjes door.. Enig idee of ik deze al moet gaan poetsen? Meneer eet ook al groenten hapjes (vers) ..misschien maakt dit verschil?
Jazeker. Zodra de tandjes doorbreken 1x per dag poetsen. Hier vanaf 3 maanden al aan de poets. Ik poetste altijd na de laatste voeding.
Hier nog geen tandjes maar vraag me wel af hoe je bij zo'n ukkie na het tandenpoetsen de mond moet laten spoelen?
Idd vanaf het moment dat er tandjes zijn 1 x per dag poetsen. Met kindertandpasta hoef je niet te spoelen.
Ja gewoon elke avond even met een klein babytandenborsteltje en een klein beetje tandpasta er overheen vegen. Hoeft geen enorme poetsbeurt te zijn, maar wel vast beginnen! Maakt niet zoveel uit wat ze aan voeding krijgen of hoe oud ze zijn.
Oh dat is wel fijn dat je dan niet hoeft te spoelen, ik had echt geen idee en was me dat al een tijdje aan het bedenken hoe dat dat dan ging
Hier vindt mijn dochtertje van 8mnd het tandenpoetsen geweldig!! ik doe een beetje tandpasta op haar tandenborstel en geef haar dit in de hand. Ze gaat er dan op sabbelen (vindt de smaak erg lekker geloof ik!) dan neem ik t even over en poets een paar keer over dr tandjes. Daarna mag zij weer. De tijd dat zij op de borstel sabbelt is langer dan dat ik poets. Ik merk dat ze het dus erg leuk vindt dus laten we hopen dat dit zo blijft hihi.
Oh wist ik ook niet! Hier heeft ze 6 tandjes, maar de cb heeft hier niks gezegt over poetsen... Dan gaan wij vanavond ook poetsen!
Poetsen inderdaad! Wat we hier doen is eerst poetsen met een beetje tandpasta en daarna de tandenborstel afspoelen en dan poetst dochter zelf nog even met water
Wanneer dacht je dan dat je moest gaan poetsen? Je moet gaan poetsen zodra ze tanden hebben, of dat nu met 2 maanden is of met 1 jaar. Peutertandpasta mogen ze gewon doorslikken (niet teveel gebruiken), onze jongste van 5 gebruikt die ook nog steeds omdat ze geen volwassen tanden heeft nog.
Wist ik veel! De cb bemoeit zich normaal gesproken overal mee, maar een echte nuttige advies kunnen ze blijkbaar niet geven hier pff... We hebben net gepoetst en ze vond het geweldig en bleef maar sabbelen aan haar borsteltje blijkbaar is de tandenpasta lekker haha
Ik vind het eerlijk gezegd wel vrij logisch, cb heeft het me ook niet verteld, maar denk wel dat het in het groeiboekje staat. Want wanneer zou je anders moeten starten met poetsen? Kan me ergens nog voorstellen dat je zoiets hebt van, het hoeft pas als ze iets anders dan melk krijgen. Maar met een half jaar dan dus toch zeker wel. Is geen verwijt ofzo trouwens maar het verbaasd me gewoon een beetje