Wat doen jullie bij de hele jonge kindjes op de boterham? Onze zoon van 10 maanden krijgt boterhamworst,pate (niet meer dan 2x per week) Jam, appelstroop. Graag wil ik hem nog iets aanbieden, maar weet even niet wat. Ivm koemelkallergie kan geen kaas.
Hier tot 1 jaar eigenlijk alleen maar boter op brood... Je kunt met jam (suikervrij? van Zonnatura of zo) ook afwisselen met smaakjes. Of gewoon een banaan prakken op brood?
Tahin, amandelpasta, pindakaas, pinda/rozijnenpasta Appelstroop, perenstroop, zonnatura jam Vega pate van zonnatura (tomaat of champignon) Zelf eiersalade maken, of tonijnsalade Avocado
Tot ze ruim een jaar waren niets, hooguit wat boter of olie. Nu jaren later vinden ze brood gewoon zo nog steeds het lekkerst.
Hier meestal 2 broodjes. De eerste altijd met boter of avocado en daarna eventueel nog een avocado of appelstroop. Verder nog niets op brood gehad. 1x Humous en dat vindt hij geweldig lekker, maar is erg zout. Sinds 2 weken bieden we af en toe een plakje kipfilet aan los van zijn brood. Hij vist die er gewoon af nl.
Hier nog alleen boter of olijfolie. 's Morgens meestal broodje gedoopt in yoghurt aangezien ik ontbijt met yoghurt en zij dat ook lekker vindt. Af en toe een meergranenpannenkoek (soms met gerapste appel/kaas) of een gebakken ei bij de lunch.
Fricandeau, casselerib, rookvlees, pate, kaas, ham... Eigenlijk alles wat niet onder de noemer 'worst' valt. Zoetigheid wil ze niet zo graag, soms aardbeienjam of appelstroop. (kaas maar af en toe, hoog zourgehalte en geen 'rood vlees') Fruit geef ik niet op brood, misschien aardbeien dalijk, maar dat eet ze als tussendoortje.
Bedankt voor het aangeven, ik lees alle etiketten en melk zit soms in de gekste dingen. Bedankt allemaal voor de tips.
Oh hier krijgt ze nu lekker veel variatie! Appelstroop, smeerkaas, smeerleverworst, jam, vruchtenhagel, kaas. Kipfilet en boterhamworst uit blik wil ik binnenkort gaan geven! Lekker variëren dat is het fijnste toch!
Hier krijgt ze alleen nog maar roomboter en beetje rozenbotteljam van zonnatura of appelstroop erop..