Advies gezocht

Discussion in 'Voeding' started by Suzzert, Jan 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik weet het ff niet meer. DL is eigenlijk zit ze op kunstvoeding zit al te klote. Ze heeft tot zes maanden bv gehad en daarna ben ik overgegaan op kunstvoeding.

Nu hebben we periodes dat het goed gaat, dan krijgt ze vier flessen per dag 180 + 6. Maar er zijn dagen dat ze zoveel wil deinzen en dan maak ik mij toch zorgen. Nu is het de afgelopen weken weer raak. Ze wil alleen maar drinken en eet daarnaast ook als een malle. Dit is der schema.

7/7.30 wakker en 180+6
    Meestal 20 min daarna 1 boterham
    Dan om 9:00 slapen
    Wakker om 10.30 (dit kan allemaal met een half uurtje verschillen)
    Een soepstengel met wat diksap of water
    12:00 een boterham
    13:00 een fles 180+6
    15:30 slapen
    16:00 wakker en fles 180+6 (deze wil ze niet altijd) en fruithapjes
    17:30 avond eten
    18:30 fles en slapen

Ze krijgt geen rijstebloem of pap want daar raakt ze enorm van verstopt. Maar nu is het zo dat ze dus sochtends haast 350 weg tankt (water wil ze niet) en savonds voor het slapen gaan en dan snachts komt ze de laatste paar dagen ook weer! Nu ben ik al aan er klote met de schepjes zodat ze niet te veel binnen krijgt. Maar ik weet het ff niet meer... Zou ik der twee boterhammen moeten aan aanbieden of toch gaan kijken naar voeding voor hongerige baby's? Ze moet toch ook een keer van die flessen af! Want ze laat ze dus niet vallen en wil steeds meer lijkt het!

Wie heeft er advies voor mij?

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Je kunt eventueel even terug op voeding nr 1 want daar mogen ze meer van hebben (meer schepjes).
    Met 8 maanden hadden wij wel een ander schema, even los van de tijden:

Wakker was bv en daarna brood als ontbijt (zou je dus fles en brood of pap van kunnen maken)
    Net voor het ochtendslaapje fruit
    Na het ochtendslaapje melk en boterhammen (lunch)
    Na het tweede slaapje een rijstewafel met roomboter of een soepstengel, vaak ook tweede keer fruit
    Avondeten met ons mee, met 8 maanden was dat aardappel/rijst/pasta met groente (vlees en vis hier vanaf 9 maanden)
    Spelen met yoghurt
    En dan melk voor het slapen gaan.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Je kunt haar best nog een boterham geven, of een fles granenpap bij de boterham? Zelfde als 2 boterhammen en 1 fles melk.
    En tussendoor ander drinken aanbieden of een keer extra fruit?
    Hoeveel avondeten krijgt ze? Misschien extra schep groenten geven?

Je mag ip 4 flessen van 180/6 geven... eventueel aanlengen met wat extra water misschien?? Of na het avondeten wat kwark/yoghurt?

Hier ook vaak van die periodes dat ze ineens heel veel eet en dan weer een periode minder. Dan heeft ze weer even een groeispurt gehad! (net als de afgelopen maanden: 7cm gegroeid in een half jaar tijd...)

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,820
    2,679
    113
    Hier mag mijn dochter van 6,5 maand nog maar 3 flessen van het cb. De fles van 16.00 uur moet eraf.

Ik zou het fruit naar de ochtend verplaatsen, net na haar slaapje, eventueel met wat thee. Nu krijgt ze aan het eind van de middag in 1,5 uur tijd eigenlijk drie volledige maaltijden: fles, fruit en avondeten. De snack en thee kun je dan in de middag geven. Of griekse yoghurt als tussendoortje, dat vult ook goed.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Kun je niet weer bv gaan geven? Dan is alle stress weg.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,243
    10,909
    113
    Drie flessen jessi? Is dat niet superweinig. Waarom "moet" dat? (wat moet bepaal je zelf hè) Je dochter is vier dagen ouder dan de mijne, maar mijn dochter doet t echt niet voor minder dan 6-7 keer de borst of gekolfde fles (150 tot 180) per dag!

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,820
    2,679
    113
    Ik bepaal het uiteraard zelf (of mijn dochter). Maar mijn dochter drinkt al vanaf 14 weken vier flesjes, dus eentje minder nu is niet schokkend. Ze krijgt nu ook griekse yoghurt, een hele boterham, 2 stuks fruit en 200 gram aardappels/vlees/groente. Dus die 4e fles wordt redelijk overbodig. Op het Nutrilon pak staat ook dat ze van de opvolgmelk vanaf 6 maanden maar 3 flessen mogen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou zelf de soepstengel in de ochtend en het fruit in de middag omdraaien; als ze in de ochtend heel hongerig is, kan je dat juist goed 's ochtends geven, dan tussen de middag 2 boterhammen + fles, na het dutje drinken met soepstengel/rijstwafel evt nog wat fruit en dan het avond eten.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam

Zou ok graag willen, maar ze beet/bijt En dat bleef ze doen :(

Bedankt voor alle adviezen! Ik ga idd sochtends nu het fruithapje doen en meer brood. Kijken of het werkt

10. adi

adi Niet meer actief

Het lijkt alsof ze niet al te veel bijvoeding eet. Wat je kunt, als ze weer s nachts komt is de flessen overdag her en der vervangen door andere dingen zodat je ruimte hebt voor s nachts. Dus bijv:

- s ochtends 180/6 en boterham
    - Fruit ( ong 2 stuks) en thee
    - 1 a 2 boterhammen en 120/4
    - soepstengel/rijstewafel oid en 120/4
    - avondeten en ander drinken
    - 190/6 en naar bed
    - s nachts evt 120/4

11. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Van opvolgmelk mag je maximaal 24 scheppen geven, dan zijn 4 flessen van 180/6... Maar het belangrijkste is naar je kindje kijken en niet alleen naar wat er op de verpakking staat! Dus de ene zal nog 4 flesjes willen en de ander neemt genoegen met 3...

Share This Page