Wat zijn gezonde keuzes aan beleg voor mijn zoontje? Mijn zoontje krijgt sinds hij een maandje of 7 is brood met boter. Hij vind het heerlijk en zou denk ik zo 2 boterhammen op kunnen....! Ik gaf altijd alleen boter op de boterham en ben nu begonnen met eens wat smeerkaas, smeerworst en ook een keer een plakje jonge kaas. Welke vleeswaren zijn gezond genoeg? Ik kom niet veel verder dan kipfilet... En is jam en appelstroop niet veel te zoet? En sandwichspread dan? Wat doen jullie?
Rond 9 maanden gaf ik boter, appelstroop en amandelpasta. Daarna jonge kaas en hutenkase. Smeerkaas en smeerworst daar ben ik geen fan van. Worstsoorten zijn ontzettend zout. Vanaf 9 jaar kan je een paar keer per week gebraden kipfilet of kalkoenfilet geven.
Wij deden rond die leeftijd de jam van roosvicee, is niet zo zoet, of een geprakt banaantje of ander fruit, appelstroop en inderdaad soms een plakje kaas. Smeerkaas en smeerworst is wat zout, maar kan af en toe wel. Wij doen dit vanaf 1 jaar. Mama van Joris ( 13 november 2007) en Sophie ( 16 april 2010 )
Dankjewel voor jullie reacties! Ik vind de keuze aan gezonde dingen zo weinig... Voor mijn gevoel zo weinig afwisseling. Al deed ik voorheen alleen maar boter..! haha!
Hier is het zo: Ochtend dubbele boterham Middag dubbele boterham je mag idd een boterham meer geven als je dat wilt hoor.Gisteren heeft lucas hier voor het avondeten 4 boterhammen op. Beleg bij mijn 9 maanden zoontje: pate/smeerworst 1 keer in de week (ivm veel vit A) jam 1 keer in de week (ivm eht hoge suikergehalte) Jonge kaas/smeerkaas 1 keer in de week (ivm eht hoge zoutgehalte) Wat elke dag mag: Appelstroop Boterhamworst kipfilet ham boter Meer hebben ze nog niet echt nodig hoor.
Dankje. Ik heb nu ook kaas en kip gegeven. Vind hij allemaal prima! haha! En ik hebben appelstroop van zonnatura gekocht en huttenkase. Maar daar zit niet veel minder zout in dan in de smeerkaas uit het potje van la vache quirit..??
Je kindje is nu 8 maanden en heeft niet meer nodig dan boter, appelstroop, amandelpasta. Elke kaassoort en vleeswaarsoort is zout. Het is een persoonlijke keuze of je dat al geeft bij 8 maanden. Nodig is het iig niet. Punt met smeerkaas is, is dat het smeltzouten betreft, fosfaten. Vraag je maar eens af hoe het komt dat gekoelde kaas smeerbaar blijft. Normaal is kaas hard in koude toestand.
Dankje voor je uitleg. Vanaf wanneer ben jij ander beleg dan boter gaan gebruiken dan? Appelstroop is toch ook erg zoet? Lijkt me ook een nadeel. Maar het ijzer is dan natuurlijk wel weer goed.
Wij zijn geen zoetekauwen, maar omdat de ijzervoorraad slinkt na 6 maanden vond ik appelstroop wel belangrijk. Ik ben nooit bang hoor om zoete dingen te geven. Fruit is ook lekker zoet. Gelukkig vond hij het lekker. Na en jaar moest hij er niks meer van weten! Ik denk dat ik de eerste maand alleen roomboter gaf, daarna appelstroop en amandelpasta. Jonge kaas pas na de eerste verjaardag. Mijn zoontje krijgt nu soms als tussendoortje een plakje kipfilet, hij eet 's avonds niet zoveel vlees en wil het niet op brood.
Als je appelstroop om de ijzer die erin zou zitten wilt geven, moet ik je helaas teleurstellen. Weinig appels en ijzer in appelstroop | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Kwam voor mij ook een beetje rouw op mijn dak, gaf het ook altijd vanwege ijzer. Hoeveel ijzer er dan nog wél in appelstroop zit is moeilijk te meten omdat dat per oogst suikerbieten erg schijnt te verschillen.