Mag ik appelmoes met potjes groente mengen?

Discussion in 'Voeding' started by Ytest, Sep 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Bij wortel is het gelukkig niet nodig, maar bij broccoli of sperziebonen wel.. Ik heb van die kleine kuipjes appelmoes van Lidl of Aldi.. Mag ik die mengen met de groente? ;)

2. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk wel dat het mag maar of het verstandig is is een 2e vraag. In appelmoes zit volgens mij erg veel suiker

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja nou daarom dus! Zit daar alleen natuurlijke suiker in of ook toegevoegd?

En hoe maak ik andere die potjes zoeter? ;)

4. Ilse73

Ilse73 Actief lid

Jan 9, 2013
    208
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naar mijn weten is daar suiker aan toegevoegd. Dus niet alleen natuurlijke suikers.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Moet de kleine niet gewoon wennen aan de smaak van groente? Probeer anders eens echte groente? Dar smaakt al heel anders. Ik zou geen appelmoes gebruiken, het mag wel (dat beslist mama en dat ben jij) maar het is mierzoet en ik zou bang zijn dat baby straks verwacht dat al zijn eten zoet smaakt en dus niks lust.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Waarom mengen?? Gewoon laten wennen. Ze zijn nog zo aan het ontwikkelen. L spuugde zijn wortels altijd uit vers of potje hij moest het echt niet de eerste paar keer ;) nu vind hij ze heerlijk.

7. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Bruine bonen lust ze zo.. Alleen die broccoli kokhalzen spugen en huilen?

8. Onje

Onje Niet meer actief

Ja maar dan geef je toch even geen broccoli ? Probeer je het over een tijdje weer of je mengt het met een ander soort groente. Als het dan al wilt mengen dan zou ik groentes met elkaar mengen en niet met appelmoes

9. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Eens met de meesten, zou het ook niet doen. Kindjes moeten dingen zeker 10x proeven voordat je kan zeggen dat ze iets echt niet lusten. En om het nou "lekkerder" te maken met zoete appelmoes.. Nee..

10. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Broccoli heeft, vind ik, ook wel een redelijk uitgesproken smaak.
    Probeer het eerst eens met wat milder smakende groente's.
    Bloemkool doet het hier bijvoorbeeld goed, net als komkommer.
    Het is ook een kwestie van proberen en gewoon verschillende dingen aanbieden. Dan kom je er vanzelf achter wat ze wel en niet lekker vind. Mengen met appelmoes zou ik ook zeer zeker niet doen.

11. adi

adi Niet meer actief

Denk even zo: waarom geef je je baby verschillende soorten groenten als straks alles naar appel smaakt?

Proef die potjes zelf eens en eet daarna een hap echte broccoli. Gewoon als vergelijking....

12. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Bedankt dames! Ik ga meerdere groentes mengen, wortel en broccoli bijvoorbeeld of zoete tomaatjes :)

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Bruine bonen potje is ook meer appelmoes dan bruine boon!
    Sluit me verder aan bij de rest... Het leren wennen aan pure smaken is belangrijker dan alles er maar in zien te krijgen!

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou ook pure smaken geven, is natuurlijk wennen, maar dat hoort bij het ontdekken en leren eten. Als alles naar appelmoes smaakt, leer je nooit dat er ook andere smaken bestaan...

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Misschien een domme opmerking, maar mijn dochter lust geen potjes. Misschien jou kindje ook niet?
    Ik had er 2 gekocht. Wortel en broccoli, is ze gek op, maar uit een potje moet ze het echt niet!

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik begrijp uit je banner dat je kindje nog geen 5 maanden is? Dan hoeft je kindje (als je wilt bijvoeden) alleen nog maar te wennen aan verschillende smaken en structuren. Hoeveelheden zijn nog helemaal niet belangrijk. Ik zou er zelf ook voor kiezen om pure smaken te geven, 1 groentesoort per keer. Misschien gaan verse groenten beter, ik heb tot nu toe geen potjes gegeven (met 6 maanden met stukken groenten gestart) maar wel eens zelf geproefd, ik vind het zelf heel anders smaken dan verse groenten.

17. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik zou daar zelf echt niet mee beginnen.
    Hoe lang ben je al hapjes aan het geven?

In het begin in het echt wennen voor die kleintjes. Ik ben nu bijna een week bezig, en mijn dochtertje heeft nog steeds niet door hoe ze van het lepeltje moet happen.

Ik zou gewoon steeds zelf groentjes blijven maken, en laten proeven. Ze moeten echt wennen aan de andere smaken.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    En ik maak uit jouw verhaal op dat je zelf graag alles zoet wilt maken of geven; anders doe je er wel zoete tomaatjes bij.... tomaten zou ik nu echt nog niet geven pas tegen het 1e jaar. Het is niet allemaal zoet wat we eten en straks heb je een zoetekauw die zoals andere mama's ook al zeggen straks niks anders lust of wil.
    En alle groenten mengen zou ik ook niet doen dan is dat straks ook het enige wat ze wil.
    Nu leg je de basis voor de rest van haar leven.......

19. adi

adi Niet meer actief

Als ik jou was zou ik een goed introductieschema/ boek lezen over bijvoeding. Ze is namelijk nog veeeel te jong voor tomaten.
    En groente mengen die je pas als de baby pure smaken gewend is en deze accepteert.
    Verder moet een kind vaak een smaak 8-10x proeven om het lekker te vinden.

Het gaat nu echt alleen om proeven, ontdekken en leren eten. Je hoeft nu echt niet koste wat kost groente erin te krijgen bij haar. Ze groeit toch nog alleen op melk.

20. Username

Username Niet meer actief

Eens met de andere dames, niet met zoete dingen gaan mengen! Anders lust je kind straks niets, tenzij het zoet is... En het is nu vooral nog wennen aan smaken, structuur en op een andere manier eten. Wennen kost tijd, het duurt een tijd voor ze bepaalde nieuwe smaken waarderen. Dan is het op zijn zachtst gezegd onverstandig om alles naar appelmoes te laten smaken!

Kijk eens naar het introductieschema op borstvoeding. com
    Daar staat duidelijk beschreven wanneer je wat kunt introduceren. Er staat bij dat pureren niet hoeft, maar dat doen wij wel. Borstvoeding heb ik helaas niet kunnen geven, maar het schema is bijzonder handig. Succes!

Share This Page