Hallo! Ik heb begrepen dat mijn zoontje langzaam mag beginnen met vlees eten. Heb alleen geen flauw idee waar ik mee moet beginnen en wat hij dan allemaal mag. En mag ik nu of over een paar weken ook met vis beginnen?
je kan vlees en vis doen idd, dat maakt niks uit. Ik ben wel wat later begonne, dacht rond de 8 maanden, maar dat maakt denk ik niks uit. Ik ben begonnen met kip en gehakt. De andere vleessoorten vond ze toen nog erg taai. Ik ben begonnen met af en toe, dus ongeveer 2 a 3 keer per week. Zo heb ik vis ook opgebouwd. Van vis vind ze de koolvis (kleine pakjes van AH) heel lekker en kabeljauw en zalm. Na een aantal weken gaf ik 3 keer per week vlees, 2 keer vis en 2 keer niks, maar dan lekker kaas ofzo. Nu nog eet ze niet elke dag vlees, ze vind het niet super en eet net zo lief wat geraspte kaas.
Bedankt voor je reactie! Verwerk ik de vlees/vis dan in een gerecht of geef ik dit apart? En moet dit nog op een speciale manier bereidt zijn? En dan bedoel ik specifiek in olie of boter? Ik wil overigens ook nog niet morgen beginnen hoor, maar met een paar weken.
ik bakte het altijd in zonnebloemolie. In het hele begin kookte ik het zelfs gewoon, als je het niet te lang doet wordt het ook niet taai. Ik deed het aanbieden eigenlijk allebei, dus kleine stukjes er doorheen en wat grotere stukjes om met de handjes te pakken. (bij kip dan, met gehakt wordt het wat lastiger
Ik maak ook alle eten zelf voor mijn zoontje. Wij deden geloof ik ook vanaf 7 of 8 maand een klein beetje vlees door de warme hap. Dit was meestal een gekookte kipfilet, gekookt tartaartje of gekookt stukje koolvis. Uit de vriezer (dus nog bevroren), ongeveer 20 minuten koken. Aardappels koken. Verschillende soorten groentes koken. Als alles klaar/gekookt is, in de staafmixer porties verdelen (je kunt het zo grof of zo fijn mixen wat jij denkt en ziet dat je kindje goed eet), wel een beetje boter erdoor en dan mixen. Dit verdelen in bakjes, en gelijk invriezen. Meestal maak ik voor zo'n 13 a 14 dagen in één keer klaar.