Eet ideeën gevraagd voor 1 jarige !!

Discussie in 'Voeding' gestart door mirjam2112, 28 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Onze kleine dreumes is net 1 jaar geworden en eet mee met de pot.
    Nu gaat aardappelen, groente en vlees heel goed. Zolang ze het zelf maar kan eten. Van een lepeltje wil ze echt niet meer, ze wil het zelf doen dus.

Hebben jullie nog leuke ideeën wat je makkelijk kan eten met een baby die dus met d'r handjes eet en wat nog lekker is voor zowel papa&mama als baby ?? En wat het liefst niet al te lang duurt met koken want dat vind ik nogal lastig als we samen eten en papa niet thuis is. Dan heb je 4 paar handen nodig ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

pannekoeken met spinazie en kaas!

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    eigenlijk gewoon met de pot mee laten eten.
    hier eet onze boef bv ook rijst met de handen, gaat prima.

ikzelf kookte gewoon voor ons tweeen en dan een aardappel of een beetje pasta of wat ik dan ook maakt er extra bij voor de kleine en hoppa smullen maar.

succes

joyce

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij doen vaak een klein schepje creme fraiche door de rijst. Dan plakt het wat meer..

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gewoon lekker mee laten eten met jullie, wat ik altijd wel deed was Kylian wel een lepel en vork aanbieden (hij ziet toch dat wij het ook gebruiken).
    Nu is hij bijna 3 en eet eigenlijk altijd met zijn vork (en ondertussen ook mes).

In het begin at hij het best als alles door elkaar geprakt was maar nu heeft hij alles liever appart op zijn bord.
    Aardappeltjes snijd (lees drukt) hij zelf al aan stukjes en dat doet hij nu ook met de groente.

Macaroni en rijst heeft hij altijd met zijn lepel gegeten maar wat dat betreft hebben wij de 'mazzel' dat hij ontzettende hekel heeft aan vieze handen.

Groetjes Antia

Deel Deze Pagina