Hoi allemaal, Is er iemand die s morgens van Den Haag naar Utrecht rijdt met de auto? Ik ga naar een cursus volgende week dinsdag en moet in Utrecht zijn om half 10. Het is niet in de buurt vh centrum dus openbaar vervoer wordt een hele lange reis. Dan moet ik eerst half uur tram, dan trein en dan nog een tijd in de bus. iemand ervaring met deze route s morgens? Is er een lange file?
Er hangt natuurlijk veel van het weer af maar dinsdag is over het algemeen wel een drukke dag.Het tijdstip is ook niet echt gunstig dus ik zou minimaal 45minuten reistijd extra in gedachten houden.Als je komende week een beetje de filemeldingen in de gaten probeert te houden dan heb je er een beetje een beeld bij.
Je kunt op googlemaps een prognose krijgen als je de vertrektijd en datum invult. Of check de spitsprognose van de ANWB. Mijn ervaring is dat er vaak wel vertraging is en ik zou zeker wat extra reistijd inbouwen. In het 'ergste geval' zit je een half uur bij een lokaal koffietentje te overbruggen
Ik woon ten westen van utrecht mijn man gaat de andere kant op richting den haag. Als je alleen de A12 hoeft te nemen is het vaak tot utrecht wel te doen, dinsdag is altijd een drukkere dag, maar vaak wel oke. Echter hoeft het maar wat harder te regenen. Of een keer te vriezen en het kan zomaar helemaal vast staan, dus dat weer je niet, verder is het soms druk op de parallel rijbaan op de a12 soms juist op de hoofdrijbaan, maar dat kost meestal niet zo heel veel tijd. De overgang naar a27 dus de oostkant van utrecht kan wel druk zijn, net als de westkant als je door de tunnel van de a2 moet.
Het is dus ook erg afhankelijk van welke kant van utrecht je moet zijn. Als je naar de oostkant moet heb je veel kruisende grote drukke snelwegen, net als naar utrecht noord.
Vaak staat het bij reeuwijk even stil. Daarna bij nieuwerbrug, vlak na woerden, vlak na harmelen en net voor de meern. Ik vertrek altijd 10 voor half 7 zodat ik om 7 uur op werk ben. (Ik ga er bij waddinxveen op en bij harmelen af). Als ik half 7 vertrek heb ik meer file. Ik zou rekening houden met een uur extra reistijd zeker als het regent/ zo rond 800 / 815 vanaf huis weg gaan afhankelijk vanwaar je moet komen uit de stad den haag en waar je in utrecht moet zijn. Hou ook rekening mee dat zeker de linkse 2 rijstroken eigenlijk constant onverwacht vol in remmen gaan.
Vaak staat het bij Reeuwijk idd even stil, dan voor Utrecht nog. Vanmorgen om half 9 was er geen file, maar woensdag is ook een rustige dag. Op donderdag vertrek ik om 7:15 uur en dan doe ik er vaak een kwartiertje langer over.