Wie kan mij hier mee over vertellen? Al z'n 15 jaar heeft mijn man een beleggingsverzekering waar elke maand netjes voor betaald wordt. Omdat de waarde al 15 jaar om te huilen is willen wij dit uit laten keren. Brief van asr gehad met de waarde en tot wanneer wij het bedrag uit kunnen laten keren. Z'n 2 weken de tijd om te beslissen. Maar hoeveel belasting zal hier nog vanaf af gaan? Wij hebben er namelijk 0,0 verstand van. Wij hoeven niks af te dragen aan asr zelf ter compensatie (volgens mij ivm woekerpolis oid)
Wij hebben ook een belegginngspolis die laten wij in februari uitkeren. Zit aan ons huis verpand en die hebben wij verkocht. Ons is verteld dat we geen belasting hoeven te betalen omdat we meer hebben ingelegt dan dat het heeft opgebracht. Komt een leuk bedrag hier vrij.
oke dat is goed om te horen, wat fijn voor jullie! Ga eens na rekenen hoe het bij ons is. Zou wel fijn wezen, door die 15 jaar heen toch best een leuk bedrag geworden.
Ligt eraan wat het fiscale regime is. Bel maandag even, vanaf 8 uur bereikbaar. Dat kan telefonisch gecheckt worden namelijk, heb je meteen meer duidelijkheid Of neem contact op met je verzekeringsadviseur voor advies.
Ja wij gaan morgen even bellen met ze al het papierwerk eens terug gezocht en alles berekens. Zoals het nu lijkt hebben wij 100 meer betaald dan dat wij uitgekeerd gaan krijgen 🙈 Gelukkig valt de schade wat dat betreft mee
Ja ik zit echt met gigantische veel vragen want het is voor mij echt 1 groot doolhof. Zou ik je pb mogen doen?
Als het een box 3 beleggingsrekening is dan valt de waarde elk jaar dat de beleggingen lopen in box 3. Bij een regime in box 1 is het meerdere van wat je ingelegd hebt, belast in box 1. Tenzij, kapitaalverzekering eigen woning en voldoende lang premie is betaald met een bepaalde maximum en minimum aan premie. Hoe dat in jouw specifieke situatie was kan ik zo niet beoordelen. Niemand in feite. Ik zou idd even je hyp adviseur bellen.
waarom zou ik een hypotheek adviseur moeten bellen? Hij staat compleet los van onze hyptheek mijn man had des tijds een huurwoning
Een andere optie waar je voor kunt kiezen is hem premievrij maken tot het einde van de looptijd. Mijn man had een beleggingsproduct waarbij het ongunstig werd qua belasting om het tussentijds uit te laten keren. We hebben hem premievrij gemaakt en wachten nu gewoon totdat het uitkeert op de oorspronkelijke einddatum met betere fiscale voorwaarden, alleen hebben we dan de laatste jaren geen premie meer ingelegd.
Ja dat zou ook een optie kunnen wezen... Neem hem zeker mee om over na te denken. Alleen staat het dan bijna 30 jaar vast, zolang loopt dit nog..
oh, ik dacht hij verpand was aan de hypotheek. Als dat niet zo is heb je niets met de hyp adviseur van doen.
Het is opgelost. Bedrag wordt gewoon uitgekeerd en thats it.. Wij zijn blij dat we maar z'n 75 verlies hebben geleden over de 14 jaar dat er betaald is.