hallo ik zit er even helemaal doorheen. ben nu bijna 31 weken zwanger en heb twee kindjes die al sinds dec. erg aan het kwakkelen zijn. verkouden, grieperig, tandjes, hoesten er is in huis steeds wel iemand ziek. en ik snap dat dat wel vaker is met kindjes maar zo lang al? het is ook steeds wat anders. nu had mijn oudste vorige week maandag flinke diaree en gaf over. Ze had geen koorts. Ik heb toen de huisarts gebeld en de assistente zei: dit is niet accuur. haal bij de apotheek maar zakjes tegen uitdroging en kijk dit maar even aan. dit heb ik ook gedaan. overgeven is gestopt, diaree is gestopt. En toen begon dochter 2. (ook dit is normaal weet ik want de een steekt de ander aan) ook die zakjes gegeven en overgeven en diarree stopte. gelukkig dacht ik dan hebben we dat weer gehad. wat ik zit er echt door heen. flinke gebroken nachten, jengelende kinderen het huishouden blijft liggen ect. maar nu komt het! mijn oudste dochter is totaal zichzelf niet (na 12 dagen) ze is nog snel moe, eet weinig, is hangerig, huilerig. maar niet echt ziek. ik wilde dus graag dat ze door de huisarts gezien wordt. dus ik bel vanmorgen en krijg ik te horen dat de huisarts op vakantie is. waarop mijn antwoord was plan me maar in bij een andere huisarts. waarop de assistente me vertelde dat ik dan op maandag om 8uur maar moest bellen om te kijken of ik er dan tussen kon. ik gaf toen aan dat ze me ook alvast ik kon plannen. en de assistent vertelde dat ze nu niemand meer vooruit kon inplannen . en dat als ik bij de arts te recht wou komen ik maandag alleen een afspraak voor maandag kon maken. ik vind dit dus erg vreemd want wat nu als ik maandag net iets te laat bel dan kan ik pas dinsdag terecht en dan begint het weer van voor af aan. wat ik graag van jullie wil weten: * is het normaal dat een kind zolang ziekjes blijft? * iemand tips voor deze oververmoeide zwangere mama * en is de manier van werken van mijn huisarts normaal?? of kan ik beter op zoek naar een nieuwe
Hier is onze oudste dochter van de zes weken tussen de kerst- en voorjaarsvakantie in totaal twee weken thuis geweest vanwege verkoudheid mer echt hoge koorts en daarna een oorontsteking. En ze is nu zo vreselijk bleek met donkere kringen onder haar ogen dat we gisteren ook naar de ha zijn geweest. Niets gevonden, wel papieren voor bloedprikken mee, maar we kijken het op aanraden van de ha nog even aan. Die manier van plannen zou voor mij een reden zijn een andere ha te zoeken, maar dat is hier helaas erg moeilijk. Huisartsen nemen hier niet zomaar meer nieuwe patiënten aan.
Poeh ik herken het wel een beetje. Maar eigenlijk is dat meer gekomen sinds dochter naar de psz gaat. Ook steeds ziek, koorts, niet lekker zijn. Is het bij me dochter weg dan krijgt m'n zoontje het. Laatst ook niet willen eten, spugen, en veel slapen. Het lijkt wel alsof ze elkaar continue ook blijven aansteken. Dochter zit nu ook in een fase dat ze weinig wilt eten, ziet ook snel witjes en is moe. Ik wil zelf ook naar de na gaan. Momenteel zal er ook wel iets heersen want ik zit ook weer ziek op de bank.. Beterschap met je kinderen!