Er zijn nu al verschillende mensen (familie, vrienden, collega's) die vragen wat we graag voor kraamkado willen hebben. Wat vragen jullie? Ik vind het zo moeilijk! Alle basisdingen hebben we al in huis en ik heb al erg veel kleding gekregen van mijn schoonzus. Dus ook dat hebben we meer dan genoeg. Nu vraag ik maar kadobonnen van de hema bijvoorbeeld, maar veel mensen vinden het leuker om echt iets te kopen. We weten daarbij ook nog geen geslacht wat het wat lastiger maakt. Hebben jullie ideeen?
Lastig... Het probleem blijft toch altijd wel dat je uiteindelijk heel veel dingen dubbel krijgt. Ik wil niet weten hoeveel rammelaars wij hier (in allerlei soorten en maten) hebben liggen van de eerste. Je zou dingen kunnen vragen die op een later moment van pas komen. Denk aan eenvoudige voorleesboekjes of dingen als stapelbekers en ander speelgoed vanaf een half jaar. Ook een leuke: het kookboek Opperdepop van de AH. Daar hebben wij heel veel plezier van gehad. Wij zijn op een gegeven moment gewoon cadeaubonnen van de Prenatal gaan vragen. Zelf geef ik, als ik weet dat er al heel veel bezoek is geweest, ook liever een bon met een kleinigheidje erbij. Dan weet je in ieder geval zeker dat de ontvangers er ook iets mee kunnen.
- Speelgoed voor in de box, of voor bij /op het speelkleed. - Een muziekmobiel, voor boven bed/box. - Speel-slinger voor aan de wipstoel . - Boxkleed - Verzorgingsspulletjes zoals dingen van zwitsal/natusan/weleda etc. - Gips-setje om voet/hand afdrukje van je kindje te maken. - Kadobonnen van prenatal/babydump etc.
aan m'n schoonzussen/zwagers vraag ik of ze (met elkaar) een nieuwe kinderstoel willen geven. Verder haal ik maar 1 flesje babybadschuim, dan kan ik ook shampoo/zeep en dat soort dingen vragen (heb je niet snel te veel van) Ik denk erover om aan mijn broers/zussen te vragen of ze een babyschommel willen geven.. Van m'n ouders vraag ik een mooi jasje. en als nog meer mensen er naar vragen, ga ik denk ik ook kadobonnen vd hema vragen, die zijn altijd handig Ik vind het ook best lastig.
als je een jongen mocht krijgen is het leuk om misschien al duplo te vragen, kinderen vinden dat altijd leuk en je heb er lang wat aan en het is nog duur ook, ik ben voor als hij er mee kan spelen al een bak vol aan het sparen.. rammelaars, knuffels enz krijg je toch wel genoeg uit mijn ervaring..
ik vraag deze ronde bonnen van kruidvat ofzo. kleertjes en dergelijke wil ik niet hebben omdat ik meer als genoeg kleertjes heb en ik lang niet alles leuk vind. aan grote dingen heb ik niets nodig mede omdat ik alles van fynn nog heb. dan heb ik liever een bon ofzo dat ik er pampers oid van kan halen dan dat ik iets krijg wat op zolder gegooid word om later naar de kringloop te gaan.
Ja inderdaad GEEN knuffels. Pfff, puilt hier al uit. Kennelijk denkt iedereen dat je die nog niet hebt. Kleertjes maat 62-68 is leuk. En idd dingen voor later: strandemmertje-setje, speelgoed voor in bad, een waardebon voor een canvas te laten drukken, gepersonaliseerde naamstickers (goedgemerkt), een kiepauto. Of geld op een spaarrekening voor het rijbewijs / studeren.
Ik had ook veel kleertjes van mijn zus gehad, maar ik vond het toch ook leuk om 'eigen' dingen te hebben.
duplo zou ik ook aanraden! geeft niet als je dingen dubbel krijgt, zo krijg je een leuke hoop blokken, vanaf één jaar kunnen ze daar toch al mee spelen! hier is onze dochter ook fan hoor!!
Kleertjes in een groter maatje (68) vindt ik nog altijd heel leuk! Verder hebben we de vorige keer weinig dubbel gehad en de dingetjes die op elkaar leken wisselde we gewoon af. Maar, nu voor de 2e is het toch wel wat moeilijker
als ze het aan me vragen geef ik aan het liefst bonnen te krijgen ik ben echt een zeikerd qua kleertjes betreft, ik vind heel veel niet mooi, ik ben heel slecht in zogenaamd zeggen dat ik het wel mooi vind en vind het gewoon zonde als mensen geld uit gaan geven aan iets wat ik mn kindje toch niet aan ga trekken aan de opa's en oma's hebben doorgegeven wat nog ontbreekt qua babyuitzet, ik mocht niet om kleine kado'tjes vragen dus dat is kinderstoeltje, campingbedje en dat soort dingen geworden ik ben verder echt een lastige qua kado'tjes.....1000x is tegen me gezegd niet alles kopen, want je krijgt nog zoveel nou, als ik iets leuk vind koop ik het meteen...ik zal een beetje af gaan zitten wachten of ik het misschien krijg ( klinkt dat erg? volgens mij wel he )
Luiers en dan maat 2 bijvoorbeeld (De eerste maat zijn ze snel uit nl) cadeaubonnen cursus babymassage fotoalbum voor de eerste foto's babyboek waarin je de eerste mijlpalen kan opschrijven slofjes ik vraag trouwens wel kleertjes want ik vind het leuk als de baby ook zelf haar eigen kleren heeft en niet alles aanhoeft van haar zussen.
drm dat wij nu niet alles gaan kopen zodat we tegen de mensen kunnen zeggen dit hebben we nog nodig en mss ook aangeven hoe en waar je dat gezien hebt
Hier hetzelfde! Ik vind heel veel qua kleren verschikkelijk.. Vooral voor een meisje, ik houd dus echt niet van rose en overdreven meisjes/barbiepop achtig. Nee hier geen rokje met roesjes of franje eraan. Ik vind stoere kleertjes veel leuker! Maar ja, voor een meisje komt iedereen juist met rokjes en jurkjes met roesjes en franje.. Dan liever bonnen dan kan ik het zelf uitzoeken en krijgt de baby het wel aan, ipv met liefde gekochte kleertjes die achter in de kast belanden. Ook hebben wij alles al gekocht. Ik ga niet af lopen wachtten of ik wel of niet diie boxkleed krijg.. Ik wiil die gewoon en wil dat op tijd klaar hebben. Niet afwachtten of ik het een keertje krijg, áls je het uberhaupt krijgt. Nee alles is kant en klaar! Wij willen uiteindelijk nog een bloom fresco, liever daar bonnen voor en dat we m uiteindelijk ophalen. Want wat heb je als kraamvisite liever, dat je iets geeft waar men ook echt wat aan heeft ondanks dat een bon geven niet zo leuk is, of kleertjes wat totaal hun smaak niet is en wat de baby niet aankrijgt.. Daar denk ik zelf nu ook pas overna, voor hetzelfde geld heb ik ook kleertjes gekocht wat een ander verschikkelijk vond.. Oops! Liefs Manuk
Haha, mijn meisje past nog steeds in 1. We hebben nu maat 2, omdat ik niet wist hoe lang nog en we vaak veel luiers in een keer kopen. Maat 3 is nog te groot. Maar inderdaad over het algemeen zijn ze er snel uit.