wanneer kan ik stoppen met utrogestan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderr, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Hoi meiden,

Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben. ik heb utrogestan gebruikt om mijn lf te verlengen. volgens de gyn moest ik 3x2 bolletjes gebruiken, gedurende 10 dagen. uit eigen initiatief heb ik maar 3 bolletjes gebruikt en zit nu sinds een paar dagen op 2 bolletjes per dag. officieel heb ik het nu 10 dgn gebruikt, maar durf niet abrupt te stoppen. zou ik nu kunnen afbouwen naar 1 bolletje, wat zouden jullie doen?

Groetjes Vlinder

2. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Tsja, dat is lastig. Ik heb ze ook gehad om luteale fase te verlengen en heb ze tot 12 weken gebruikt... Dit in overleg met gynaecoloog. Maar in principe is beleid tot positieve test volgens mij.

3. muk

muk Actief lid

30 aug 2012
    100
    0
    0
    visagie en haar stylist
    IK moest 2in de ochtend en 2 in de avond, toen heb ik gebeld dat ik zwanger was en moest direct stoppen , er staat ook in de bijsluiter dat je contact moet opnemen zodra je zwnger bent.

4. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Even overleggen met de gyn. Ik heb ze tot week 16 gebruikt...

5. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik zal maandag wel ff bellen, en overleggen.

6. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik gebruik ze tot week 12 zou zelf liever week 16 willen maar ik krijg niet met helaas... Toch even navragen denk ik :)

7. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

27 aug 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Ik zou doorgaan tot 12 weken, pas dan neemt de placenta de functie vh progesteron over. Zeker met jouw medische voorgeschiedenis zou ik het zekere voor het onzekere nemen.. Weet niet of je gyn meteen mee zal willen werken, maar het loont de moeite om je erover in te lezen, zodat je hem of haar kan overtuigen indien nodig.

Succes en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

8. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Eens....te vroeg stoppen kan nare gevolgen hebben... zorg ervoor dat je de feiten, voors en tegens kent ze zijn er erg terughoudend mee. Ik heb ze ook echt moeten overtuigen.... zwangerschappen gingen bij mij altijd vroeg fout en kijk nu eerste ronde utro en boemmmmm hartje gezien en alles :-D heel veel succes!

9. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Hier aan de utro, had al lang en breed mogen stoppen maar op eigen verzoek mag ik doorgaan tot hoelang ik denk nodig te hebben, 3x2. Week 12 neemt je lichaam e taak op zich.
    Nu is alleen mijn vraag; moet ik vanaf week 12 stoppen of zorgen dat ik voor de 12e week stop.. en hoe zag jullie afbouwschema eruit?

10. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik mag ineens stoppen maar ga zelf afbouwen dat voelt beter ik denk dat ik in week twaalf naar 3x1 ga. .. maar vind het stoppen doodeng jullie ook?

11. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    idd, doodeng, bij week 4 had ik eigenlijk mogen stoppen maar durfde dat absoluut niet. De artsen gaven ook aan dat het absoluut geen kwaad kan om door te gaan tot de 12e week, dan neemt de placenta de taak over.. maar brrr.. het idee dat we over 2 weekjes moeten gaan afbouwen.. :S

12. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Hier net zo heb nog wel een recept voor 30 stuks daar ga ik mee afbouwen maar get liefst. ... bleef ik bollen gebruiken :)

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik gebruikte tot en met week 8 3 keer 2 en daarna ben ik elke week 1 gaan minderen zodat ik uiteindelijk met week 13 stopte. In mijn redenering kan je beter zo langzaam en subtiel mogelijk de dosis afbouwen maar ja, het ging allemaal wat op gevoel maar ja hij zit er nog steeds (al mag hij nu wel komen haha)

14. S1978

S1978 Actief lid

7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook Utrogestan gebruikt om mijn lf te verlengen, verder geen medische geschiedenis. Ik heb de Utro gebruikt totdat er een kloppend hartje te zien was bij de echo in het ziekenhuis. Dat was met 8,5 week. Ik wilde graag doorgebruiken maar de gyn vond dat echt onzin en ik kreeg geen nieuw recept. Is gelukkig helemaal goed gegaan.

15. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    MIjn gyn vond het eigenlijk ook niet nodig na week 9 door te gaan maar ik heb genoeg voor tot week 12 gelukkig maar ik vind het echt heel eng!!!! Wel fijn dat het bij jou wel goed is gegaan! :)

Deel Deze Pagina