Niet alleen willen liggen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door JustLove, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 JustLove, 12 apr 2012
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
    Onze kleine manis nu 2 weken en ik krijg hem alleen in slaap in mn armen, als ik hem ergens neerleg gaat ie jengelen......savonds geven we hem de fles, blijft ie eerst hakf uur bij ons liggen totdat ie nagenoeg slaapt, daarna stoppen we hem inzn wiegje, dat gaat goed tot een uur of 3 prima dus! Maar overdag krijg ik hemmaar niet uit mn armen, ik vind hem etg lief hoor en wil hem de hele dag wel vasthouden. Maar de was etc. Moet ook gedaan worden, hellup!

2. Dana

Dana Niet meer actief

Hij is pas 2 weken, een draagdoek zou in jouw geval een uitkomst zijn, zo heb ik dagen met mijn dochtertje gelopen de eerste 5 a 6 weken. Heb je toch je handen vrij ;)

3. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet ik, hij is ook nog megaklein daarom ook zo knuffelbaar! Krijg je geen problemen als je hem de hele tijd bij je hebt? Een draagdoek....ik weet het niet, heb rugklachten en ben eigenlijk blij dat ik van het extra gewicht af ben...de rugklachten zijn namelijk tijdens de bevalling verergert.....

4. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Excuses voor de fouten trouwen, zit op een ipad te hannessen :)

5. Dana

Dana Niet meer actief

Oh, hahah, ja die Ipads! :D
    Problemen met je kindje qua verwennen krijg je hierdoor niet, je zou (als je rugklachten hebt) ook kunnen proberen een shirt dat naar jou ruikt bij je kindje neer te leggen. Als ze zo klein zijn hebben ze vaak nog vreselijk veel behoefte aan mama.

Ik weet hoe frustrerend het is, mijn dochter deed precies hetzelfde alleen dan dag en nacht!

6. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is nog een goede tip mss! Dankjewel! Ik snap het wel hoor, zon kleintje! Ik zou ook het liefst hele dag bij mama zijn, daar heeft hij toch ook 9 maanden "op schoot" gezeten!

7. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Logisch toch, hij heeft 9 maanden bij jou gezeten, en nu moet ie op eens alleen kunnen zijn...
    Het is inderdaad wel lastig met het huishouden en zo, maar hij gaat er langzaam wel aan wennen om kleine beetjes alleen te liggen. Geduld!
    En msschien een draagdoek, ik heb een dubbele hernia, maar een echt goeie draagdoek lijkt mij ook wel wat.

Een baby onder de zes maanden kun je trouwens niet verwennen.

8. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap het wel hoor, maar knap lastig als je bijv. Moet poepen :)
    Wat ik zeg zou hem het liefst de hele dag vasthouden, want ook voor mij is het wennen om hem niet altijd maar bij me te kunnen houden.....mss toch aan de draagdoek, het is te proberen....

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Bij babybij kun je ze geloof ik lenen. Kun je het eens uitproberen.
    Rekbare doek je op op marktplaats vaak rond de 20 euro wel krijgen.
    Maar ik zou idd ook zeggen een draagdoek en misschien een draagconsult doen om goed te leren knopen zodat je rugklachten niet verergeren.
    Ik heb met de eerste ook wekenlang gezeten en rondgelopen, de 2e gaat in een doek haha.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Een goede draagdoek kan juist een hulp zijn bij het verstevigen van je rugspieren. Nadat ik die enorme lap stof aka extra paar armen had ontdekt, had ik juist veel minder rugklachten. Echt, die doek verdient zich dubbel en dwars terug als je 'm goed gebruikt. :)
    Misschien kun je een draagconsult boeken voor een beetje hulp, maar ook op Youtube staan veel goede filmpjes.
    Een andere optie is een Soft Structured Carrier, zoals een Bondolino of een Manduca. Beide ergonomische dragers die, mits goed afgesteld, geen rugklachten veroorzaken.

11. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    ondertussen gaat het een stuk beter! ik kan in ieder geval af en toe een broodje eten en soms slaapt ie zelfs in zijn ledikantje! oefening baart dus echt kunst :D

Bedankt voor de info!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De enige problemen die ik had toen ik nog de hele dag met mijn jongen op mijn borst zat waren achterstallige huishoudelijke taken :p. Geniet er maar van want voor je het weet is het voorbij en wil hij niet eens meer bij mama liggen. Ik heb er schandalig van geprofiteerd :p.
    Oh en met zo'n draagdoek/ssc kun je uitstekend naar de wc. Ik hield hem er gewoon in als ik moest.

13. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik lees hier ook even mee...precies hetzelfde probleem.
    Hij wilt overdag niet alleen liggen, niet in box,wieg of bedje maar alleen op de arm. Als ik m erin leg begint ie meteen te jengelen.
    Het s'avonds leg ik hem in zijn wiegje, maar dan moet ik zelf ook in bed gaan liggen...anders hetzelfde probleem.
    Vind het ook heel lief, maar heb nog een zoontje en natuurlijk ook nog andere dingen die moeten gebeuren...

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik had met de jongste hetzelfde. Ik heb hem wekenlang in de draagzak gehad, een ergonomische marsupi (al bruikbaar vanaf heel klein). Beste investering van mijn leven.
    Ideaal, want ik had hem er zo in (halve minuut) en dan kon ik alles doen en me ook bekommeren om de oudste.

Ik sluit me dus compleet bij bovenstaande adviezen aan. Echt doen, kopen zo'n ding.

@debke83: ik had hem er 's avonds ook vaak in (dan was ie het meest onrustig). Dan liep ik wat met hem rond tot hij sliep en dan ging ik lekker op de bank zitten.

15. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou het is toch stiekem niet veel beter geworden helaas, vandaag hele dag lopen "klooien". Ik kan niet zo goed stilzitten ;) wel eventjes (een paar uurtjes), maar niet een hele dag.....we denken dat het mss komt omdat het te licht is in zijn kamertje want snachts gaat het wel goed...er hangt wel een verduisteringsgordijn....maar mss toch nog te licht, want echt donker wordt het er niet van...

16. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Of misschien wil hij gewoon bij mama zijn...?

17. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
  18. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Zoals hiervoor al gezegd is: neem een draagdoek of ergonomische draagzak :) Je baby'tje is nog zo klein, hij hoeft toch nog helemaal niet zonder mama te kunnen? Als je hem draagt dan heb jij je handen vrij voor andere dingen en kan hij lekker tegen je aankruipen. Iedereen blij!

19. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag gewoon lekker met hem in bed gelegen en op de arm ;) laat ons nog maar ff knuffelen......als papa thuiskomt doen we de rest wel

20. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Probeer anders z'n bedje een beetje voor te warmen met een kruikje. Vaak is een koud bed, als je zelf lekker warm en rozig bent ook helemaal niet lekker. En een gedragen tshirt van jezelf of je partner om het matras heen trekken zodat jullie geur toch dichtbij is doet vaak ook wonderen.

Deel Deze Pagina