Ik zeg dat ik het gevaarlijk vind. Dit zeg ik omdat ik uit ervaring spreek. En omdat t zo persoonlijk is moet je er heel voorzichtig mee zijn!
Niemand heeft het hier over verkrachten. Er zijn ook pedofielen die een liefdesrelatie met kinderen willen zonder daarmee een kind te schaden. Ik ben het geheel met je eens dat dit niet ok is, maar waar leg je dan de grens? Want het is allebei een seksuele voorkeur, en allebei aangeboren. Is het dan wel ok als het kind het zelf wil? Ik begrijp dat dit een schril contrast is. Maar als je bedenkt dat 50 jaar geleden homoseksualiteit nog een ziekte was en er behandelingen voor waren is het niet eens een gekke gedachtegang
Jawel, jawel is een gekke achterlijke gedachtegang die jij hebt. We weten nu allang dat homofilie is aangeboren. En de grens ligt bij gelijke liefde tussen 2 volwassenen. Gatverdamme gewoon dat je het vergelijkt met pedofilie.
God heeft de mens niet zo geschapen. God heeft de mens goed geschapen, maar door de zondeval, is al het verdriet/zonde ed in de wereld gekomen. Straks in de nieuwe wereld zal de mens weer zo zijn als God hem heeft gemaakt.
Wow... om jouw eigen geloofd overtuiging kracht bij te zetten vergelijk je een gelijkwaardige liefde tussen twee mannen of vrouwen met een 'liefde' die iemand voelt voor een kwetsbaar en onschuldig kind? Wow
In mijn ogen niet, maar de mening van de meesten is van wel. In mijn ogen is het allebei een niet aangeboren psychische afwijking
oh dan vind ik hier niets geks van. Dat wist ik niet, dacht dat er extra zorg nodig zou zijn, dit vond ik onzin. Bedankt voor je toelichting.
Maar als God alle mensen/dieren/dingen geschapen heeft, dan toch ook de homoseksuele mensen? Dan maakt hij zijn eigen ideologie toch zelf kapot? Sorry, ik probeer echt voor mezelf te beredeneren hoe ik jouw visie zou kunnen begrijpen, alleen stuit ik dan steeds opnieuw op nieuwe vragen en losse eindjes. Ik snap overigens dat je ook niet alle antwoorden hebt. Maar juist dat stukje maakt het dan voor mij zo lastig om het woord van God dan zo over te nemen, zonder daarbij verdere vraagtekens te plaatsen. Of misschien doe je dat wel, maar kies je uiteindelijk om het woord van God ondanks alle losse eindjes toch voor waarheid aan te zien. Kan ook natuurlijk.
Oei ik kan beter maar niet meer verder meelezen want de uitspraken worden steeds erger. "God heeft de mens GOED geschapen".... Wat maakt dat anders gelovigen of niet gelovigen of in dit geval homo's dan?? Slecht????
Ik vind het vooral bijzonder dat veel mensen over christenen blijken te denken dat ze zichzelf goede mensen vinden, want juist als christen komt je erachter, dat je helemaal niet goed bent en 'geneigd tot alle kwaad'.
Ik reageerde algemeen op deze stelling, dus niet specifiek over homo's. Adam en Eva zijn als hetero geschapen en ik weet ook niet of er in de nieuwe wereld straks ook relaties zijn zoals onze huwelijken nu, maar ik vind het verder een heel lastige kwestie en weet ook niet zo goed wat mijn standpunt daarin is.
Als je dat eruit haalt heb je niet begrepen wat ik probeer te zeggen. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is dat iets 'normaal' is. En dat probeer ik duidelijk te maken door een contrast te stellen met iets wat voor iedereen niet normaal is. Het is voor mij net zo vervelend als iemand zegt dat ik homoseksualiteit maar moet accepteren als dat ik tegen jou zou zeggen dat jij pedofilie maar moet accepteren.
Ik denk dat dit onderwerp niet geschikt is voor mensen met jouw intelligentie. Als je het niet kan hebben dat mensen standpunten hebben en duidelijk proberen te maken dan heb je hier niets te zoeken
Echt als zwaar gereformeerde schrik ik ook best van deze gedachtengang. In mijn familie heb ik van heel dichtbij dingen meegemaakt waardoor ik nooit deze vergelijking zal durven maken.
Ik vind het een gevolg van de gebrokenheid van de wereld. Het is niet volgens de wil van God om als man je leven te delen met een man. Maar veroordeel ik daar de persoon voor? Nee, dat is niet aan mij. Hij weet hoe ik erin sta. Ik hou van hen, als persoon maar in mijn ogen is hun relatie in strijd met de bijbel. Maar dat is niet alleen voor homofilie zo. Zij geloven niet wat ik geloof, en leven dus volgens andere normen en waarden. (Waar overigens ook erg veel overeenkomsten in zitten, zoals naaste liefde) We kunnen daar overigens goed over praten hoor. Daar is geen strijd of oordeel over elkaar. Ik ben van mening dat veel mensen afknappen op mensen die elkaar dingen opleggen, elkaar veroordelen etc. Maar dat is niet wat Jezus deed. Kijk naar Hem. Veroordeelde hij de prostituee? Nee. Dus waarom zou ik dat wel moeten doen?
Ik heb echt respect voor het geloof hoor, echt waar. Ik ben zelf gelovig opgevoed. Maar dit is wel iets waarin sommigen geen respect van mij zullen krijgen. Zo ook mijn ouders niet als het om dit onderwerp gaat, aangezien zij er ook zo over denken. Daarmee ben ik wel klaar met dit topic. Leef en laat leven.
Ik hou er mee op. Ik probeer op een respectvolle manier duidelijk te maken dat mensen anders kunnen denken en dat het vreemd is om dat niet te kunnen accepteren. Maar door sommigen laat ik me verleiden tot boosheid en gaat dit topic volledig off topic. Terug naar geloofsbeleving
Om te zeggen dat homofilie en pedofilie vergelijkbaar zijn, is absurd. Het een is een geaardheid, het andere een seksuele voorkeur of afwijking die juist heel vaak niet aangeboren is, maar juist zijn oorsprong vindt in trauma of een uiting van een persoonlijkheidsstoornis of andere psychopath(olog)ie. Verdiep je er eens in, zou ik zeggen. Het is niet zo eendimensionaal als je hier afschildert. Voor de homo's of anders geaarden die dit lezen: Er is niets mis met wie je bent. Je hebt net zoveel recht om hier te zijn en om jezelf te zijn, als ieder ander. En als dat betekent dat je dan volgens sommigen niet bij een bepaalde club kunt, fuck it. Wie heeft er een club nodig? Je kunt blíjven proberen om driehoeken door ronde gaten te proppen, maar die vormenstoof bouwen mensen zelf. Je hoeft daar niet in te gaan zitten. En je hoeft al helemaal niet te luisteren naar wat men je vanuit hun getimmerde hokjes toeroept.