Bouwkranen in Alphen aan de Rijn vallen om - 20 gewonden - nrc.nl Heftig! Er is op dit moment ook een extra nieuwsuitzending op NOS over. Heftig hoor... vreselijk ongeluk!
Zit ook te kijken. Vreselijk zeg, wat.een groot ongeluk! ! Je zal er maar wonen..heel veel sterkte voor alle slachtoffers.
vreselijk erg! welke idioot zet nu ook zon kraan op een drijvend schip???? reken maar dat dit verhaal een staartje krijgt. je zal het op je huis krijgen zeg.
Wat een heftige beelden pfff. Hopelijk blijft het bij 20 gewonden en overleven ze het allemaal. Veel sterkte voor hen die erbij betrokken zijn.
Dat gebeurt wel vakar op een ponton. Ik woon er en ik ben nu op vakantie maar vreselijk zeg.. ik hoop dat het allemaal goed komt met de mensen
Tja zoiets op een zinkend schip zetten wil ook niet Er wordt volgens mij wel vaker met kranen op pontons gewerkt dus dat vind ik niet zo raar in dit waterrijke land. Er was net een expert op ned 1 die ook al aangaf dat zowel de ponton eigenaar als het verhuurbedrijf van de kraanwagens aangeschreven staan als experts op dit gebied. Dat hoefde echter niet te betekenen dat de uitvoerder gebruik heeft gemaakt hiervan en simpel weg alleen het materieel heeft gehuurd. Er was ook nog een eigenaresse van een pand aan het woord. (Had daar een winkel en de medewerker van de winkel woonde er boven) Die vertelde dat de betreffende medewerker 's morgens al foto's van de stellage had gemaakt en toen al aangegeven had bij haar dat hij het niet vertrouwde. Bij het eerste rare geluid wat hij hoorde heeft hij zijn klanten naar buiten gestuurd en daarmee waarschijnlijk het leven gered van de klanten en zichzelf (zijn hond zit nog vast onder het puin)
Zie het net op het nieuws van half 8 op rtl 4. Beetje jammer dat ze dan zo'n hysterisch filmpje laten zien (die vrouw blijft maar gillen). Maar dat terzijde. Lijkt mij echt super eng! Zag ook een opname van een beveiligingscamera in een horeca gelegenheid: dat vrouwtje kon net op tijd wegkomen voordat die kraan neerkwam. Ik zou echt doodsangsten uitstaan! Veel sterkte aan de slachtoffers!
als je goed naar de filmpjes kijkt zie je dat het alleen via het ponton kan , omdat het gedeelte op de weg tussen het water het gewicht van de kranen EN het brugdeel niet aan kan , die hadden dan ook in elkaar geklapt , een helicopter kan het niet tillen . (niet mijn woorden , maar die van mijn vriend die ook bij de werkplaats aanwezig is geweest voor zijn werk )
maar dan nog is het iets wat niet goed kan gaan gewoon. Een ponton wat deint en dan zon zware kraan die draait. Iedereen snapt toch dat dat dan omdonderd?
Ik snap niet waarom ze geen ponton met spudpalen hebben gebruikt. Dan ligt dat ponton als een betonblok op het water. Nu gaan ze met een zware last van links naar rechts waardoor het gewicht dusdanig veranderd dat het ponton begint te hellen. Een beetje hellen kan nog, maar als hij over het dode punt komt is het over en uit.
Hier zit iemand naast me die zegt dat de kraan ook te snel gedraaid kan je hebben. Vind het raar dat ze niks ober slachtoffers naar buiten brengen.
Ik begrijp dat het shocking is, maar ik vind persoonlijk wel dat het allemaal vreselijk wordt opgeblazen . De hele avond gaat alles er al over, extra nieuws uitzendingen. .. het is duidelijk komkommertijd
Dit dus, onbegrijpelijk gewoon. Zo'n ponton die ze daar hebben gebruikt was er echt niet geschikt voor. Dit gaat echt nog wel een flink staartje krijgen.