België of Nederland????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ds85, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ds85

ds85 Actief lid

18 jan 2012
    186
    0
    0
    Hallo dames,

Ik zal kort mijn situatie even uitleggen. Ik werk in Nederland en sta daar ook officieel ingeschreven (huis gekocht, zijn we nu aan het verbouwen). Onofficieel woon ik in Belgie, omdat het huis nog niet af is. Mijn vriend is een Belg, woont en werkt daar.
    Wij zijn niet getrouwd en verwachten nu ons eerste kindje.
    Mijn vriend wil graag dat het kindje in België geboren wordt.

Ik vroeg me af of er meer mensen in een dergelijke situatie zitten. Ik weet namelijk nu niet zo goed of ik beter naar de verloskundige kan gaan in België of in Nederland. Ik heb wel gelezen dat je in België meer echo's krijgt en dat vind ik wel fijn. Ik weet dat mijn zorgverzekeraar het wel toestaat om in Belgie te bevallen en naar een dokter te gaan, maar het wordt alleen terugbetaald zolang de kosten evenhoog zijn als in Nederland. Extra kosten moet je zelf betalen. Zijn er misschien Belgische mama's die weten hoe duur de prenatale zorg is in Belgie?

Nog een klein vraagje; vanuit mijn zorgverzekering heb ik recht op kraamzorg, maar is het dan een probleem dat ik momenteel in Belgie verblijf (en waarschijnlijk ook nog als de kleine geboren wordt)

Sorry voor het lange verhaal....:$

Deel Deze Pagina