Bont Girl

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lill, 10 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Ik zit dit nu te kijken. Een docu op Videoland over de manier waarop bont 'geproduceerd' wordt in China.
    Ik zou zelf uberhaupt nooit bont dragen, maar wil dit dan wel kijken.

Alleen die Emma Louise? Heet zij geloof ik.. jeetje wat vind ik haar irritant :| ik hoop dat ik hier doorheen kan kijken.

Wie van jullie heeft het gezien? Meningen?

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.489
    12.030
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb het 3 min volgehouden.

Moet zeggen dat ik de docu wel een slimme zet van haar vind. Je wordt negatief neergezet, je doet er wat mee en je buigt het om naar bewustwording richting de groep mensen die juist die ellendige bontkragen kopen.

Ze heet Famke trouwens. En ik kan ook niet naar haar kijken en de muziek vind ik vreselijk.

Koektrommel, Novi en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.298
    23.430
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zij heeft toch zo'n hoop shit en zelfs doodverwensingen gekregen op IG en FB enzo? Dat vind ik wel echt sneu. Ik heb geen videoland, dus kan het niet kijken. Vind t wel goed van dr dat ze m gemaakt heeft.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG zojuist staat hier gewoon de de tv aan en komt er ineens een voorstukje van dat Videoland voorbij , mijn dochter van 7 jaar kreeg het goddank amper mee maar wat een klote beelden, ik hoef die shit niet te zien. Heb ruim 20 jaar geleden eens een docu van Greenpeace gezien mbt het geweld tov zeehonden voor het bont en dat staat me zoveel jaar later nog iets te helder op het netvlies.

5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Moeilijk om te zien ja. Maar natuurlijk wel de realiteit.
    Ik denk dat het goed is om van bewust te zijn.

Raad het iedereen ook aan dominion te kijken.
    Dit gaat dan niet over bont, maar over dierenleed in de bio-industrie

Zara75 en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.489
    12.030
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat was toch vanwege de reclame die ze maakte voor de docu. Ze zou een kledingmerk opzetten met veel bond. En vorige week was er een filmpje dat ze aan het shoppen was op een bontmarkt.

Nu blijkt het dus vanwege die docu te zijn. Ze weet zichzelf wel weer neer te zetten. Al denk ik toch dat ze wel een beetje een tweedagsvlieg is.

GossipGirlxoxo, RobinBird en Liekje81 vinden dit leuk.
  7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Oh ja.. Famke. Sorry :|
    Ik kan heel moeilijk langs haar heen kijken zegmaar. Heb gister een deel gekeken, maar weet eerlijk gezegd niet of ik hem weer aan zet, en dat komt voornamelijk door haar.

Tis wel slim dat ze dit doet idd. Maar vraag me dan ergens wel af of ze t met de 'juiste' motieven doet of alleen om dr eigen imago op te poetsen

8. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik heb m gezien, en vooral de laatste 10 minuten zijn echt ziek. Die heb ik grotendeels doorgespoeld. Goede docu, en ik vind het juist leuk en goed dat Famke het doet, ze spreekt denk ik wel het juiste publiek aan..

9. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Ik vind Famke echt wel een sterke persoonlijkheid, als je een beetje door haar bla-bla heenkijkt zie je een heel gevoelig lief meisje dat het beste met de wereld voor heeft. Denk ook niet dat ze het met het motief doet om er beter van te worden. Ze doet gewoon waar zij zin in heeft, en vaak is dat een beetje provocerend.

Pompoen vindt dit leuk.
  10. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Eens! Haar muziek is niet mijn ding, maar verder vind ik haar wel leuk! Bij expeditie robinson was ik ook best onder de indruk van haar.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.489
    12.030
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Volgensmij was ze zelf gewoon wat onwetend en is ze vreselijk geschrokken. Bedacht oh maar als ik me hier niet bewust van ben zijn een groot deel van de jongeren die mij als voorbeeld zien dat wellicht ook niet.

Ik vind het tof van haar en kan er echt respect voor hebben dat zo’n jonge meid dit aandurft en ook echt naar china gaat om met eigen ogen te zien wat er gebeurt.

Maar ik vind haar gewoon niet zo prettig om naar de kijken en haar muziek vind ik stom. Alleen is dat een kwestie van smaak.

Vraag me wel af hoe lang ze in de kijker blijft. Misschien geeft ze haar carrière hiermee wel een andere richting.

Louise11110 vindt dit leuk.
  12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Ja ik heb ook zeker respect voor wat ze doet en hoe ze het doet.
    Ik denk ook wel dat ze het zelf wellicht wat onderschat heeft.

Ik vind gewoon haar manier van praten en uiten erg storend. En gezien ze best veel praat/vlogt gaat me dat irriteren.
    Maar ik irriteer me nogal snel aan dingen hoor. Ik luister ook geen muziek van Adele omdat haar stem me irriteert bijvoorbeeld :oops::|

Huismuisie vindt dit leuk.
  13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Ik heb niets met haar maar inderdaad, ze spreekt het juiste publiek aan, de juiste generatie. De kopers van nu die gaan beslissen of ze nog bont willen kopen of niet.
    Natuurlijk helpt het haat eigen reputatie/carrière ook maar goed, dat terzijde

Zara75, Koektrommel en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Klopt de mensen die naar de premiere van haar docu kwamen dachten ook dat ze naar de fashion show van haar kleding lijn kwamen kijken.

Koektrommel en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.489
    12.030
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Die kwamen dan van een kouwe kermis thuis :p

Koektrommel vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik zag wat intervieuws achteraf met wat influencers en BN'ers en iedereen was heel positief verrast. Dat ze het slim had aangepakt omdat haar doelgroep qua fans de groep is die nu bewust moet worden gemaakt omdat dat straks ook de kopers zullen zijn.

Koektrommel, Huismuisie en RobinBird vinden dit leuk.
  17. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ik vind het een goede documentaire.

Wat een hel daar!!! De schokkende beelden heb ik zonder geluid bekeken.

NOOIT zal ik bont dragen of aanraken!
    Mensen die het bewust wel doen :mad:

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Je afzetten tegen het gebrek aan dierenwelzijn in China is al een poosje “hip”. M.i pikt dat wanstaltig gedrocht er een graantje van mee en hoopt ze zo weer in de picture te komen. Ik geloof er in ieder geval geen hout van dat het wanna be gangster koetje met de beste bedoelingen aan dit project is begonnen.

19. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113

Deel Deze Pagina