Hoi meiden, Het haar van mijn dochtertje is afgebroken, wannee rhet gewassen is dan staan de elastiekjes nog in haar haar. Het haar is dof en dun Gisteravond nog filmpjes zitten kijken en een 3/4 jaar geleden zag haar haar er nog zo gezond uit, ik snap er niets van. Ik heb haar haar al een een bobline laten knippen, maar weet niet zo goed wat ik er verder nog aan kan doen? Alsjeblieft tips gevraagd!
ik zou het haar zoveel mogelijk los laten. elastiekjes beschadigen het haar. zeker als je ze te strak doet. je kan misschien haarspelden gebruiken of haarbanden om het haar uit haar oogjes te houden. waarschijnlijk kan je bij de betere drogist ook wel shampoo halen om het haar te versterken. al weet ik niet of zoiets helpt.
Mm klinkt ook alsof haar haar heel droog is dus ik zou inderdaad zeker even naar een andere shampoo kijken en eventueel een conditioner. Verder zou ik ook even kijken naar de vitamines die ze binnen krijgt. Een keer bij een natuurwinkeltje binnenlopen voor advies ofzo.
ja ik zou ook even wat extra vitamines geven qua gezondheid en voor mijn meisje doe ik 1 keer per week gliss kur in haar haren en de rest was ik altijd met normale 2 in 1 shampoo, baby / kindershampoo krijgt ze berg van (tenminste toen ze klein was dus hebben we zo gehouden) prikken in de ogen doet het eigenlijk niet en we zijn voorzichtig. Misschien kan je dus eens wat extra's qua verzorging van binnenuit en buitenuit doen. Daarnaast zoveel mogelijk los en dan het liefste van die zachte elastiekjes...
ik zou idd een goeie shampoo en cremespoeling halen, daar word het haar mooi zacht van en krijgt het iets of wat glans. Je kunt ook zo nu en dan een haarmaskertje bij haar in doen.
Stop maar met elastiekjes. Sommige haarsoorten zijn daar gewoon niet geschikt voor. Veelal wat fijner, en vaak de blondere haartypes niet. Dat je een bobje hebt laten knippen is al goed, even al het beschadigde haar eraf. Ik zou zoveel mogelijk los haar laten, eventueel als het lastig is omdat het in het gezicht valt met een haarbeugeltje of haarknipjes gaan werken. Let dan bij de haarknipjes wel weer op dat je ze niet iedere dag op dezelfde plek in het haar gaat knippen, want dan krijg je hetzelfde effect als met elastiekjes (afbreken van het haar). Shampoo en een cremspoeling na het wassen gebruiken. Haren altijd voorzichtig uitkammen, onderin de punt beginnen te kammen. Op droog haar het beste een borsteltje van echthaar gebruiken en geen kam of plasicborstel. Hema verkoopt wel goede echthaarborstels.
Hoi meiden dank je wel voor de tips, heb ik zeker wat aan! Ik ga van binnenuit en buitenuit eens even goed kijken! Thanks hoop dat mijn meisje snel weer een lekker bos met haar krijg!