Zijn er mama's uit Almere op zwangerschapspagina? Ik ga daar deze zomer heen verhuizen, en ik ken er he-le-maal niemand. Ben zelf opgegroeid in Noord Holland, altijd in dezelfde buurt gewoond, en vind deze start best spannend... Hoor graag ervaringen. Positief en negatief, the places (not) to be, etc etc etc....
Hoi hoi Hier een mama uit Almere met een dochtertje van 17 maanden en een nieuwe spruit op komst. Ik woon hier al (bijna) mijn hele leven dus ken de stad wel aardig hahahaha.... Wat voor dingen wil je weten!
Heyy! Bedankt voor je reactie. Goh... je woont er al je hele leven en je bent niet van plan weg te gaan. Dat is al een goed teken. Mijn schoonzus zeurt iedere dag tegen me aan dat Almere zo verschikkelijk is. Sfeerloos en doods... "Je kunt daar nooit wortelen, het is gewoon een hoop zand" en meer van die opbeurende teksten... Nu hebben we er een paar keer rondgereden, gewandeld ook en het valt me mee. Maar echt goed ken ik de buurt nog niet (we gaan in de Literatuurwijk wonen). Is de literatuurwijk een leuke wijk voor kinderen? Ik zie daar vooral veel steen, en dat vind ik jammer. Waar is er bijvoorbeeld natuur dichtbij om fijn te wandelen? Dat zou ik wel missen (we wonen nu op het platteland). Wel zag ik veel basisscholen. Héél veel... Dat vind ik dan weer fijn. En de supermarkt is op loopafstand, en speeltuintjes...
Je hebt hier idd veel steen dat is waar, maar er zijn genoeg parken hoor! En in Almere Stad zitten 2 kinderboerderijen ook erg leuk. Daarnaast is het strand (Almeerderzand) vanuit Literatuurwijk ook op fiets afstand en daarnaast ligt Pampushout (Bos). Wat hier heel leuk is om te wandelen is de kemphaan. Dat ligt aan de rand van Almere Stad en hier zit ook stichting AAP. Daar kun je heerlijk wandelen door het bos en in het bos is een hele avontuurbaan voor kinderen uitgezet met allerlei ontdekkingsdingen (heel leuk!) en als volwassenen kan je gewoon mee doen! Ook heb je daar de schaapskooi en de landgoedwinkel met heel veel biologische producten. Op de kemphaan worden ook heel vaak dingen voor kinderen georganiseerd die met de natuur te maken hebben (Zo kunnen kinderen in contact komen met de boerderij of hoe brood gemaakt wordt etc.) Dat is dan natuurlijk wel voor wat oudere kinderen (zie dat je dochtertje nu bijna 3 maanden is, maar ze wordt vanzelf groter!) Je hoort wel vaker negativiteit over Almere, maar ik vind het heerlijk wonen. Ja idd je mist wel de sfeer van een oude stad of het groen van het platteland, maar we hebben wel alle voorzieningen van een grote stad met toch heel veel rust. En voor kinderen vind ik het ideaal! Het is allemaal heel overzichtelijk en heel kindvriendelijk (over het algemeen) ingericht. Ik woon zelf in de Noorderplassen en vind het idd heerlijK! En ach als ik bepaalde dingen mis dan pak ik de trein en de auto en dan zit je vanaf hier overal in het land in ongeveer 2 uurtjes! Wanneer ga je precies verhuizen. Wel spannend hoor!
Sorry dat ik nu pas reageer. Hypotheek regelen, en wat al niet meer. Druk druk druk... Ik werk in het onderwijs, dus we zullen in de grote vakantie verhuizen. Half juli. Volgende week (als het mooi weer is) gaan mijn lief en ik even jouw to-do-and-see-list langsrijden/wandelen. Ik had echt geen flauw idee dat er zo veel leuke dingen waren Je bericht komt op precies het goede moment. Koninginnedag was superleuk hier in de buurt, sinds mijn zwangerschap supertof contact met de buren die ook kinderen hebben, mijn broer woont in dezelfde straat etc. Ik was helemaal in mineur vanwege de verhuizing, haha. Dat terwijl mijn lief niet kan wachten tot het zo ver is. Maar jouw berichtje geeft hoop! Mutserig he, dat ik verhuizen zo spannend vind. Big deal, zou je denken.
Oh wat leuk ik werk ook in het onderwijs! Werk je PO of VO?? Ik PO sta voor groep 1/2. Verhuizen is ook lastig hoor zeker als je uit jeceigen vertrouwde omgeving weggaat. Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ik kwam er trouwens vd week achter dat in het vroege vogel bos hier ook nog een schaapskooi met een kudde met 100 schapen zit met daarbij grote speeltuin en theeschenkerij. Zo zie je maar weer dat er steeds weer nieuwe dingen opkomen hihihihi
Ohhh nog meer leuke dingen op de lijst! Thanxxx 4 mentioning! Ik geef Engels op het VO. Ik zag een vacature voor de Internationale school in Almere. We waren er gisteren even langs gereden, maar dat gedeelte is nog vrij desolaat hoor... Toch even een brief schrijven. Never know...
Leuk om te horen, bedankt voor je reactie! Deze week de hypotheek regelen, en dan nu met iets minder tegenzin door jullie positieve berichten. Wat ik ook wel fijn vind... er zijn héél veel basisscholen op loopafstand.
Beste Daphne, Volgend weekend willen we proberen om jouw VVV lijstje even af te werken Bedankt voor je reactie! Die zandhoop... idd achterhaald... Xx
Hey, Ik woon ook pas net in almere en ken er ook bijna niemand. Kan daardoor ook niet echt mijn plekje vinden.
Ik woon ook nog maar erg kort in almere (buiten) Pas vanaf maart. Ik ben bij mijn vriend in gaan wonen. Hiervoor woonde ik in Hilversum aan de hei. Ik moet zeggen dat begin ik toch wel te missen met mijn hond. Zelf heb ik geen auto om even ergens heen te gaan. Ook niemand die ik ken in Almere en soms vind ik dat toch niet zo leuk Ik ben redelijk huis gebonden, en niet in staat om overal maar naar toe te gaan. Dat is dus ook wel een probleem. Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen? Maar voor de rest is het eigenlijk prima wonen hoor. Scholen en winkels in de buurt vind ik zelf wel fijn. Veel speeltuintjes etc. Toch zou ik blij zijn als ik in de buurt wat meer contacten zou op doen. Hopelijk komt dat nog. @Ruby1987 Welke buurt van almere woon jij?
Hey, Ik woon ook in buiten in de regenboogbuurt en jij? Ik heb geen school en geen werk daarom is het voor mij moeilijk om contacten te leggen.
Nou meiden... ik zeg: laten we een meeting plannen, hihi. Ik ben komende vrijdag en zaterdag in Almere (aan het klussen) maar onze dochter is mee, dus ik kan wel gemist worden voor een uurtje. Het is niets voor een baby, in een huis was geklust wordt, dus we gaan sowieso steeds om en om met haar naar buiten. Ik zit in de literatuurwijk. Ik ken de weg totaal niet (nog)... Vanaf volgende week zullen we er steeds vaker zitten, maar zo te zien zijn er nog meer 'ontheemde' mama's uit Almere
@daphne: wat is eigelijk goedkoper? Ov chipkaart gebruiken of die strippenkaart? Een meeting daar ben ik zeker voor
hoi allemaal.. wilde al gelijk zeggen..ik stel een meeting voor ! haha maar eerst,ik ben tessa en woon 17 jaar in almere...heb tijden gehad van het geweldig vinden en periodes gehad dat ik baalde dat ik niet in een sfeervolle stad woonde zoals utrecht...maar heb me nooit verveeld in almere... Ik hou zelf heel erg veel van natuur en van leuke uitjes en feestjes enz enz.. en dat heb je hier allebij!! ook echt veel mooie stukjes natuur hoor...al beweren sommige mensen van niet...its here ! ook een hoop dieren en natuur landschap lelystad is ook geweldig en niet echt ver ... en het verbaasde me ook echt hoe ongelovelijk veel er voor kinderen is ! In almere haven (woon ik zelf dan) is ook echt een super leuke speeltuin! en ze zijn er nog 1 aan het maken...er is hier ook een klein strandje waar je gerust met je kindje heen kan gaan want het is er altijd rustig...en een klein stukje verder op is een strand aan een meer tussen de bomen...ook erg rustig en prettig daar!
Weet je toevallig ook waar die enorme speeltuin ligt waarin je aan je linkerhand bij de ingang gelijk de toiletten enzo hebt? Er zitten hekken om de speeltuin. Het zou echt iets voor mijn zoontje zijn met zijn drukke buien verder zwom ik altijd(babyzwemmen) bij zwembad vrijbuiter met Jer en dat was ook heel leuk. Ook deed ik aan muziek op schoot. Ik mis Amsterdam wel erg. Ik ga vanaf september/augustus naar school en hoop dan wat sociale contacten te krijgen.
Hoi hoi ! Ik ben nog geen mama maar wel stiefmama van een meisje van bijna 4 jaar Ik woon inmiddels niet meer in Almere, maar heb er gewoond vanaf mijn 8e tot 19e jaar Ik woon nu in Dronten samen met mijn vriend. Kom nog regelmatig in Almere voor vrienden, opa's en oma's etc. Heel veel dingen zijn hier al genoemd "Speelhaven" in Almere-Haven is idd heel erg leuk voor kinderen ( ik woonde daar om de hoek ) en ballorig in Almere-Haven, en dan heb je nog Kids Playground in Buiten.. Ikzelf ben eigenlijk blij dat ik weg ben uit Almere .. ik heb daar vooral mijn tienerjaren doorgebracht en de jeugd daar staat me niet echt aan .. Maar voor jonge gezinnen is het prima wonen, vooral in Literatuurwijk !
de speeltuin die je opnoemt is toevallig dus ook de speelhaven naast het centrum van almere haven. zo'n ideale speeltuin! kids playground is pas leuk voor kinderen vanaf 4/5 jaar...vind ik persoonlijk...het gedeelte voor jonger is heel erg klein ,en het is niet afgeschermd...maar goed,voor later is kidsplayground weer fantastisch en idd ik wilde hier ook absoluut niet blijven maar nu met mijn kleine...god wat ben ik blij met een stad als almere
Ook ik heb dus mijn hele leven in amsterdam/diemen gewoond en mis het daar. In almere is er gewoon meer ruimte en verder zijn er veel jonge gezinnen. Daar staat het om bekend. Dat maakt het ook leuk.