Belgische mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elmo, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ha daar ben je! :D

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja :D Ik dacht "nog eens zoeken" en ja toen vond ik het :p

3. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Pixie amaai, wat goed zeg!!! en snel he :)

Nijntje, die komen goed door!!! fijn ,dan is hij er ook sneller vanaf

4. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik had ook al eens naar K&G gebeld over hoe het zat met schoentjes. Die verpleegster zei toen, pas als hij echt alleen loopt, zolang het alleen aan het handje is niet.
    Ik denk dat ik dit weekend nog even ga afwachten en als hij echt vertrokken is met lopen, dan maandag schoentjes ga halen. Vind het wel heel spannend, zijn eerste paar echte schoentjes:D

@meisje: Dat deed Sebastiaan al van voor kerstmis, maar dacht toch dat het nog even ging duren. Was precies alsof hij schrik had om alleen te staan. Altijd op zoek naar een handje of iets om zich aan vast te houden en als hij dan toch eens alleen stond en het doorhad ging hij vlug zitten:)

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh inderdaad spannend! :) Ik heb hier schoentjes met een flexizooltje ivm de anti-slip voor onze vloer. Gepolijste graniet is enorm glad! Dus als hij geen anti-slipsokjes aanheeft, doe ik z'n schoentjes aan. Maar met een harde zool, daar wacht ik ook mee totdat hij kan lopen. Maar merk dat kruipen sneller gaat voor hem, dus erg benieuwd wanneer hij wil stappen ;)

Wij zijn gisteren even naar Aken gegaan, naar de Real. even een voorraad pampers gaan inslaan die daar zo al goedkoper zijn en nu nog in reclame waren. Ook nog voor een collega meegebracht en heel wat voorraad cola omdat die daar ook zoveel goedkoper is, Evian (voor Ward z'n flessen) die serieus in reclame was. De auto stak dus heel goed vol! :p

@ pixie: Je dieet gaat precies nog steeds goed! Super meid! :)

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Ja ik doe maar wat ik van anderen gehoord heb, en hij staat er veel steviger mee dus ja.

Zullen wel zien wanneer hij echt loopt.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat had het zoontje van een collega van mij ook. En toen was hij ineens vertrokken met lopen. ;) Denk dat het ook wat van kind tot kind afhangt.

8. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    Lummen/Belgie

Heb je gelijk mee hoor, ik heb Sebastiaan ook al eens schoentjes aangepast maar dan wilde hij niet meer stappen en ging dadelijk zitten. Ik heb ondertussen al zoveel verschillende dingen over wanneer nu precies schoentjes gelezen en gehoord, een mens weet dan toch ook niet meer wat goed is;)

Vandaag heeft hij het nog een paar keer gedaan, maar de laatste keer was hij zo hevig, wil al kunnen lopen en hij kan nog niet tegoei stappen, en natuurlijk daar ging hij...gevallen! Stond er vlak bij, maar het ging zo snel, ik was net te laat om hem op te vangen. Het was niet echt erg, maar voel me altijd zo schuldig als hij zich pijn doet.

@nijntje: dieet gaat inderdaad nog goed, maar nu speel ik wel af en toe vals:), tel nog wel altijd mijn calorieën en eet vooral veel verse soep.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ach, af en toe valsspelen mag wel ;) Anders hou je het ook niet vol denk ik.

Ik voel me ook altijd zo schuldig als Ward zich pijn doet. Maar ze zijn ook zo snel soms... ;) Een paar weken terug had hij 4 blauwe plekken op z'n hoofdje, telkens van te vallen tegen de spijlen in het park. Tja, daar doe je weinig aan dan.

Dacht dat het vandaag maar bewolkt ging zijn, maar hier schijnt de zon al! Denk dat ik dadelijk maar eens wat was ga doen dan ;) En hopelijk namiddag wandelen en even bij m'n oma op bezoek. Ze is 92, zit in het rusthuis en zou de laatste 2 weken niet zo alert zijn... Wil dan toch nog eens, voor m'n eigen gemoedsrust, nog eens gaan met Ward.

10. happy3

happy3 Niet meer actief

amaai , wat een snelle kindjes allemaal. Hier nog totaal geen spraken van schoentjes, ze wil zelfs niet de moeite doen om op haar beentjes te staan :(
    vannacht nog eens een rot nacht gehad, gisteravond niet van haar fles willen drinken, was er dan ook nog de thee vergeten in te doen. Vannacht om 3u van pure miserie een flesje gegeven. Maar hielp niet, toen was madam klaar wakker en wilde spelen .

En ik had gisteren dan ook nog niet zo'n prettig nieuws gehad, alé het is hoe je het bekijkt of het prettig is of niet. Mijn broertje van net 20 en zijn vriendin van 17 zijn zwanger :(( 3weken uitgeteld na de verwachte datum van mijn ouder broer (35) zijn kindje, dat word een dure maand. Maar vooral hoe gaat dat lopen , ze kennen elkaar half jaar, gaan alletwee nog naar school, stoppen nu wel na dit jaar. Hebben geen geld, enz. Pff hij was een (gewenst) ongelukje, moeder 39j vader 45j doet hem het na.

11. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Pixie: hier is hij echt niet te houden met staan of lopen, in zn park zit hij amper nog, staat altijd recht! Hij kan er geen genoeg van krijgen :) Daarmee dat die schoentjes ook niet veel uitmaken denk ik, hier heeft hij ze niet aan, enkel als we weggaan of als hij naar de onthaalmoeders gaat. Daar heeft hij ze dus wel hele dag aan. Maar hier meestal sokjes of blote voetjes, en laat hem dan zo ff rondlopen :) Hij heeft er geen last van.

Die vd schoenwinkel zei dat ze vaak nog moeten wennen, maar hij had ze net aan, en liep ermee of hij niet anders gewend was ;)

Happy: oei dat is minder nieuws, ofja, baby is altijd leuk, maar de situatie waarin ze zitten is wel minder he. Snap alleen je laatste zin niet goed (heb hem paar keer extra gelezen maar begrijp hem nog steeds niet :))

Hier gister gaan uiteten met vrienden (zonder partner), daarna naar 1tje haar thuis gegaan en daar nog singstar en buzz (=quiz) gespeeld. Super leuk :D Lag pas om 3u40 in bed hihihi. Helaas, uurtje later liet Maxim me horen dat ik nog steeds wel mama ben ook, eender hoe laat ik thuis kom... Yuk! half 5 werd ie wakker, en pas heel laat weer in slaap gekregen. Merkten opeens dat hij zich ondergeplast had :( En volgens vriend was het gisteravond ook al zo! Maar denk dat de pampers maatje te klein zijn, is nr 3 maar weet niet meer voor hoeveel kg het is, heb het pak niet meer. Maar voor buikslapers zijn ze sowieso al niet heel denderend zag ik ergens een topic over. Vanaf nu dus niet meer aan doen. Bewaren voor nr 2 ;)

12. siske89

siske89 Niet meer actief

Pfff rot dag vandaag. Gisteren uit geweest en daar heeft mijn rug het begeven. Raakte vanochtend amper uit bed, kreeg mezelf bijna niet aangekleed en heb enorm veel pijn. Ben dit echt zo beu hé :(

@kat: Ik zou heel graag een cursus evenementplanner volgen. Ik heb een organisatie gevonden waar je dat kan doen maar die cursus kost iets meer dan 500€ en het is enkel een getuigenschrift wat je krijgt achteraf. Iemand die hier ervaring heeft met NHA?

@pixie: Waw wat goed van Sebastiaan! En zo vroeg al! :D

@happy: Ik zou me niet te veel zorgen maken dat ze nog niet op haar beentjes wil staan. Het ene kind is daar sneller mee weg dan het andere. Sommige kindjes lopen pas vanaf 16m terwijl anderen er al vanaf 10 à 11 maand bij zijn.
    En hoe zien jou broer en zijn vriendin het dan zelf? En krijgen ze steun van thuis uit? Want dat is dan best wel nodig denk ik zo.

Heb ook alle 'dieren-mishandeling'- en 'tandjes-krijgen' verhalen gelezen maar daar kan ik spijtig genoeg niet over meepraten.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nr 3 is van 4 tot 9 kg. En nr 4 is van 7 tot ...? kg (moet op de doos kijken als je het wil weten ;)) Hier gaan de laatste 2 dozen nr 3 nog erdoor en vanaf dan nr 4. Voor de nacht ga ik wel al eerder over op nr 4 want is soms ook al eens nat met nr 3. Maar heb daar nog maar een paar luiers van.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ai ai, beterschap meid! Is er niets dat ze kunnen doen om je van die vervelende pijn te verlossen?

15. happy3

happy3 Niet meer actief

@Meisje, ik bedoelde dus, hij is zelf een accidentje , maar dan op late leeftijd, en nu veroorzaakt hij een accidentje op jonge leeftijd, zo vader zo zoon zeggen ze toch hé.:)

@Siske, ik zou het niet weten, zelf willen ze ervoor gaan, en wat familie betreft, mijn broer of ik durven niet langs onze ouders te gaan, dus we horen alleen wat de jongste zegt (tegen mijn broer) ik ben het per ongeluk te weten gekomen via hare facebook, waar ik af en toe eens ga piepen. Maar mijn broertje wil zijn verantwoordelijkheid opnemen, ik ben al aan het bekijken wat ik hen allemaal kan uitlenen, jammer genoeg heb ik zelf veel in leen, van vrienden en van mijn broer, maar ja die heeft zijn spullen nu zelf nodig.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ happy: Weten je ouders het al of nog niet?

Als ze er voor willen gaan, gaan ze het niet simpel hebben. Maar als hun relatie goed zit, kunnen ze er sterker uitkomen. Goed dat jij en je broer je kleine broertje zo steunen!

17. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    Lummen/Belgie
    @happy: Dat is niet niks! Maar als ze er zelf voor willen gaan, dan kan het misschien nog wel mee vallen, het zal niet makkelijk zijn, maar er positief naar kijken zal wel een verschil maken. Hopelijk gaan ze veel steun krijgen van beide families.

@Siske: Veel beterschap!! Wat erg dat je zoveel last blijft hebben van je rug, is er dan echt geen zicht op beterschap? Lijkt me zo stom dat dokters, in deze tijd, geen oplossing kunnen vinden.

@nijntje: Dat is dus de reden dat het park hier al vlug buiten vloog:). Sebastiaan ging ook altijd staan en viel dan telkens om, ik had echt schrik dat hij zichzelf eens serieus pijn zou doen en dat mijn ma mij een schuldgevoel aanpraatte dat het mijn schuld was omdat ik niet bij het park bleef staan hielp ook niet echt:((niet altijd simpel om met een kindje bij je ouders te wonen).

Vandaag heeft Sebastiaan niet echt meer geprobeerd om zelf te stappen, ik vind het niet erg. Ik laat hem maar doen, hij is nog klein en heeft nog tijd genoeg om het onder de knie te krijgen. Hij is met alles al zo snel en ik begin het wat moeilijk te krijgen dat het babytje in hem aan het verdwijnen is. Elke fase is natuurlijk leuk, maar het gaat veel sneller dan ik verwacht had, straks is hij groot en heeft mama niet meer nodig! (oke dat is nu wel sterk overdreven, maar toch...)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tja, met een hond in huis denk ik toch dat het park hier iets langer gaat blijven staan... Maar nu gaat hij zelf terug zitten enzo, dus valt hij niet meer zo vaak.
    Hoor van m'n nicht die ook bij haar ouders voorlopig woont, dat het niet altijd even fijn is om bij hen te wonen. Zij zijn nu aan't bouwen, maar wonen al sinds ze zwanger was bij m'n tante en oom. Dus da's nu ook alweer 3 jaar. 't Zal ongetwijfeld allemaal goed bedoeld zijn, maar daar heb je soms geen behoefte aan denk ik...

Ja het gaat veel te snel! Maar tegelijk vind ik het ook leuker en leuker worden nu ze groter zijn. Je hebt veel meer interactie enzo. 't Is zo dubbel he...

19. happy3

happy3 Niet meer actief

Nijntje, tegen mijn moeder heeft hij het vrijdag verteld, mijn broer had gezegd te wachten tot aan 12 weken, omdat er natuurlijk nog vanalles mis kan gaan, en donderdag hadden ze echo gehad en bleek ze 4 weken verder te zijn dan dat ze eerst dacht, ze was al 11weken en 4 dagen, mijn moeder reageerde natuurlijk niet echt happy, maar reactie bleek uiteindelijk mee te vallen. Maar ik weet niet of mijn vader het ondertussen al weet. Ik ben gisteren morgend langs mijn moeder geweest, en die heeft er geen woord over gezegd, en ikke ook niet:)

Pixie, denk dat mijn familie zowieso hun steunt, en aan hare kant zijn er zelfs die er heel blij mee zijn (haar zus en haar tante), haar vader waar ze bij woont, iets minder, maar ja hoe zijn de eerste reacties natuurlijk. Bij mij is het nu ook al beetje gekoeld. Heb daarnet mijn broertje gezien, heb hem er wel niet over aangesproken, ik wacht tot hij er zelf over begint.

heb net naar mijn werk gebeld, morgen dagje verlof laten opzetten, ventje is ziek en we gaan morgen shoppen;) komt goed uit.

20. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ happy3: tis wel schrikken hé in het begin van je broer. Maar iedereen zal er wel aan wennen, en zeker als dat kleine prutske er zal zijn :)

@ pixie: goed bezig meid met je afvallen! en idd, zonder af en toe eens te zeuren is het gewoon niet vol te houden!

@ siske: NHA ken ik niet...
    waarom vind je het een minpunt dat het enkel een getuigschrift is? Dat toont toch ook aan dat je ervoor opgeleid bent? Of zou je liever een diploma behalen? Waarschijnlijk wel moeilijk om te beslissen!!!
    Hoe gaat het nu met je rug, terug wat minder pijn?

@ meisje89: leuk nog eens uitgaan :) Nr3 gebruik ik al een hele tijd niet meer hoor, neemt te weinig op, zeker 's nachts. Anders Nr3 opgebruiken op momenten dat hij weinig plast? Den onzen staat bijvoorbeeld bijna altijd droog tussen 14 en 16u , haha :)
    En amai, zo flink ook, al zoveel rechtstaan en zo!

Hier alles normaal, Ewout blijft heel erg gemakkelijk, maar er zit een groeispurtje aan te komen, en dat begint zich al in een paar dingetjes te uiten, zo moeten we bijvoorbeeld al weer wat meer in zijn gezichtsveld blijven.

Deel Deze Pagina