@nijntje: ja, ik denk wel dat Ewout al rond de 9 kg zit hoor Maar ben ook wel benieuwd om het nog eens allemaal te horen. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel veel geluk gehad heb, ik heb veel gehad aan de vrouw van K&G die thuis kwam. Ik denk dat er veel aan de persoon zelf ligt Mijn thesis vlot wel redelijk. Heb al ongeveer 70 pagina's geschreven, en ben ze nu aan het verbeteren. De prof was eigenlijk zeer content. Hierna moet ik nog wat experimenten doen en dan schrijf ik verder. Maar je kunt niet geloven hoe vaak ik me al heb afgevraagd waarom een mens zoiets doet hoor, ik denk dat ik nu per week minimum 55u werk... en dat zal nog een paar maanden zo zijn. Maar ja, geen weg terug hé, en de voldoening zal nadien hopelijk wel groot zijn. Lief dat je erachter vraagt! Goed weekend iedereen en hopelijk kan iedereen wel een beetje genieten van het zonnetje!
Hoihoi! Dit topic was ineens uit mijn lijst van ongelezen berichten dus ik dacht dat het hier zo stil was!! Hier zijn de werken bijna klaar in de living! Vandaag plankjesplafond (witte) afwerken, morgen lampen en spotjers kopen en do en vrij vloeren... dan 4 weken stil en verven!!! eindelijk maar wel 1 nadeel: de living is nu open en dus komen de dikke vette spinnen die in de veranda kunnen gewoon binnden (hoe en waar en waarom? ik poets wel hoor) en daar ben ik ZO bang van, tis echt een fobie met verstijven, hartkloppingen ed! Maar met een man die posten werkt MOET ik ze doodmeppen he!!!
Ik heb steevast een bus haarspray in huis om erop te spuiten. Alleen op behangpapier spuit ik dat niet zo graag... Vieze dingen, bah! Laatst zat er eentje op de plafond boven Ward zit bed, ieuw!!! Gelukkig was manlief thuis want ik heb daar ook panische angsten voor. Gelukkig woon ik langs m'n ouders en bel ik die op als er weer eentje zit. Leuk dat het zo vooruit gaat! Ik ben eindelijk nog eens aan't verven geslagen op de gang. Manlief heeft eindelijk alles behangen, maar de tijd om te verven ontbreekt. Dus heb ik dinsdag toen ward nog bij m'n ouders was al 1 muur van de gang boven geprimerd, nu hoop ik in het weekend de kleur erop te kunnen zetten. Nu maar duimen dat ward dan wat wil slapen, want had deze morgen heel wat snottebellen in en aan z'n neusje hangen. Zullen zien @ kat: Poeh, dat zijn nogal uren die je moet kloppen! Nog even goed doorbijten dus...
awel, ik had ook een panische angst voor spinnen. Het was eigenlijk zodanig uit de hand gelopen (erge nachtmerries, meerdere keren per nacht licht aan doen en man alles laten controleren, hyperventileren, niet meer naar de kelder willen gaan...) dat ik een cursus ben gaan volgen. Ik kon niet meer het woord spin zien staan zonder te beginnen wenen. Raar hé, maar ja, een fobie is nu eenmaal iets emotioneels. Ik moet zeggen, het kost me nog steeds heel veel moeite om die panische angst onder controle te houden, maar het is normaler nu. Mijn man wou dat ik het onder controle had vooraleer er kindjes kwamen, want zelfs bij een spin in een tekenfilm sloeg ik tilt. Voor de rest: leuk ineke dat het nu vooruit gaat! zal zalig zijn om terug in je living te kunnen leven nijntje: succes met schilderen!
Tis hier maar stillekes bij de belgische vrouwen, allemaal aan het genieten van de lente, of grote schoonmaak aan het houden???? Of aan het genieten van de kindjes? Heb eigenlijk niets te vertellen, alles onveranderd gebleven maar wilde topic effe weer omhoog halen.
Hier is het vooral erg druk op 't werk, thuis handen vol met huishouden en natuurlijk onze kleine man. Hier gaat ook alles goed. Heb vanmorgen de ochtendfles verhoogd. Hij dronk 180cc, maar mag 240cc, maar had de laatste dagen de indruk dat hij niet genoeg had. Dus vanmorgen 210cc gemaakt en ook in een wip leeg. Gisteren ook 280g groentenpap gegeten (m'n papa had wat teveel gemaakt, maar hij heeft alles opgegeten ). Verder zijn we rauw fruit aan't introduceren en voorlopig gaat het goed. Reageert goed op rauwe banaan, peer en nu appel. Heb nog mango liggen, maar die is nu pas rijp
Hallootjes!!! Hier volop de werken aant afronden, morgen en vrijdag komt de vloerder en dan kan ik na het weekend beginnen met die vieze cementsluier af te wassen!!! En dan alles terug verhuizen JOEPIE!!!!!! En dan eindelijk kijken voor leuke decoratiestukjes Even ervaringen gevraagd: mijn man ziet een draagdoek niet zitten (ik heb een ellevill zara tripink inderdaad niet echt mannelijk haha) maar dit weekend heeft hij een drager gezien en daar was hij meteen weg van! Iemand ervaringen met een Ergo carrier of manduca? Nijntje, goed dat het rauwe fruit er ook goed ingaat he
Ja ben erg blij dat dat ook goed gaat. Hoewel ik toch nog schrik blijf hebben voor allergische reacties, maar moet dat wat los laten. Zo heeft hij ook nog geen chocoladepudding gehad, hoewel de ka zei dat hij dat gerust al mocht... Wij hebben zo'n drager, weet het merk nu niet onmiddellijk, maar hebben hem eigenlijk nog niet gebruikt... Erg eigenlijk.
Heb ik hier een uur geleden gereageerd staat dat er niet op @Ineke, sorry kan ook nie helpen, hier enige drager mijne arm @Nijntje, leuk dat het fruit goed lukt, enne chocoladepudding valt hier erg in de smaak Alleen fruitpap lukt niet zo goed, in de kribbe geen probleem, thuis enkele lepeltjes en dan schud ze met beide armpjes, neen. Echt koddig om te zien en dan dring ik nog wat aan en dan wordt ze heel :x, dan krijgt ze pudding of koek of boterham
Aandringen doe ik niet, omdat ik niet wil dat het eten een strijd word... Dan probeer ik wat later opnieuw of probeer hem af te leiden met een boekje ofzo. Hier vindt Ward het leuk om de hond aan z'n koekje te laten snuffelen. Gisteren zijn er zo 2 koekjes gesneuveld. En dan staat woefje op dieet omdat ze te zwaar aan't worden was... Maar die wil nu ook niet meer langs Ward uitgaan als hij aan't eten is.
Ja ik draag ook de hele dag op de arm hoor, maar om te gaan wandelen vind ik het fijn om de draagdoek te gebruiken en manlief wil nu graag zo'n drager proberen, das ook handiger als we weggaan anders zit de hond zo krap in de koffer van de auto! tis wel een peugeot 307sw maar nog is er precies niet genoeg plaats Ik moet wel toegeven dat ik compleet verkeerd sta met mijn rug, die hou ik zeer hol onderaan en daardoor heb ik vaak last en een doek biedt dat soelaas!
Maar in de auto moet ze toch in de MaxiCosi? Wij hebben een Bora, dus hond kan niet in de koffer. Dus zetten we haar vooraan met riem en gordel goed strak dat ze niet weg kan en ik zit achteraan met Ward. Zal zo ook gaan zijn als we op vakantie gaan... Ik vind dat Ward begint door te wegen op de arm, en dan is het al geen zware. Zit nu op 7,550 kg vorige week (wordt zaterdag opnieuw gewogen). Maar hij heeft volgens mij weer een groeispurt. De kleertjes die 2 weken geleden nog wat ruim zaten, heeft hij vandaag ineens te korte mouwen Maatje 74 zal er hier dus heel snel doorgaan!
amaai dan blijft jouw hondje wel flink zitten he Ik bedoelde dat Zippo achteraan in de koffer zit, tegen de wandelwagen!!! Dus Mila zit gewoon in de MC hoor maar als de wandelwagen niet mee moet dan heeft de hond dus ook weer meer plaats...
Ah zo, ja nu snap ik het Want er zijn veel mensen die hun kindje in een draagdoek of -zak nemen als ze gewoon in de wagen zitten, maar da's gevaarlijk. Ja, ze blijft mooi zitten. En naar buiten kijken, kop op het dashbord leggen en rusten natuurlijk. Alleen als we stoppen en uitstappen, dan wordt ze hevig. Hebben haar ook al bij Ward gezet achteraan, maar Ward vindt de oren toch oh zo interessant... Als hij wat groter is, zullen ze wel samen op de achterbank zitten. Jullie hebben ook een quinny buzz he. Neemt bij ons ook de helft van de koffer in beslag. Moet zeggen met buggyzit is er iets meer ruimte in de koffer als met het mandje. De Zapp hebben wij ook, die neemt bijna geen plaats in! Maar vind dat Ward daar nog niet zo makkelijk in zit. Precies nog wat groot voor hem. Voor eventjes is het goed, maar voor te wandelen is de Buzz toch makkelijker. Kan de tas ook aangehangen worden.
Ja en het zitje is nu naar mij toegedraaid (ze wil sinds 2 weken de mand ECHT niet meer dus nu zitje heel plat) maar zo klapt hij niet toe he! Naar voor gedraaid wel maar naar de mama die niet dus, jammer... Ik ben supermegaPRO veiligheid, dus kan ook echt niet begrijpen dat sommige mensen zulke risico's zouden nemen, maar ja ze zijn er he!
Hallootjes! Iedereen aant genieten van het mooie weertje? Ik ben trouwens ZO boos he! Ik had gisteren een Mc-hoes gekocht van koeka en ze even laten spoelen in de wasmachine (20 min) en aan de radiator laten drogen, maar toen ik ze om de mc wou doen zag ik dat er een naad helemaal uitgescheurd was... ik ben om te vragen of ik mag komen ruilen, blijkt dat het niet mag omdat het gewassen is!!!!!????? Ik antwoord dat ik babyspullen altijd spoel en dat ik toch niet eerst moet om mc doen en dan pas wassen want je zag het zo niet, zit onderaan maar nu houdt hij wel niet goed! Ze gingen koeka bellen maar denken dat ik niet mag ruilen! Dat ding kost dus wel 41 euro he!!!! Maar ik ga me niet laten doen, als ze niet willen ruilen, ga ik er maandag een nieuwe halen en laat ik mijn moeder de dag erna gewoon gaan ruilen voor een bon wegens dubbelgebruik... smeer ik ze lekker een koekje van eigen deeg... ik twijfel trouwens of het niet hun eigen fout is! Want ik heb eens een kleedje voor Mila terug gebracht omdat het onderin (binnenkant) gescheurd was en een week later zie ik datzelfde kleedje terug in de rekken hangen MET scheurtje! :O dus misschien hebben ze het mij ook zo gelapt
@ ineke: Gelijk, laat je maar niet doen! Heb je het toevallig over Premaman op de Genkersteenweg? Want daar ben ik niet meer over te spreken! Had de Avent stoomkoker. Kan je ahv je groente of fruit (want stoom ik ook voor Ward, nu minder want zijn aan't overgaan op rauw) water ingieten. In het boekje staat hoeveel mililiter voor welke groente/fruit. Dan stoomt dat en als het klaar is piept de stomer. Na 4 weken viel hij constant uit en sprong hij weer op. Winkel gebeld: nog niet voor gehad, breng maar binnen. Dat gedaan. Resultaat: kan niet meer gemaakt worden, ik krijg een nieuwe. Na 2 weken de nieuwe in gebruik te hebben, hetzelfde. Bel weer naar de winkel dat dat toch niet normaal is. Ik was blijkbaar de eerste die dat aan de hand had en het kon idd niet dat dat 2x bij mij voorviel. Ik moest maar langs de winkel gaan en daar gingen ze me uitleggen hoe het werkte want ik moest het boekje niet volgen, dat was niet juist... En ze gingen hem zeker niet terug opsturen! Bij Premaman hier in de buurt binnengebracht en verhaal gedaan. Ze hebben hem opgestuurd. Resultaat: niet meer te maken, krijg een nieuwe! Heb dan uiteindelijk wel een babycook genomen. Vind hem niet zo handig als de Avent, maar ja...
Nee tis de Seizoenswinkel in Zonhoven!!! Dat van Avent heb ik op het novemberforum nog gehoord! Dus zeker een voorkomende fout hoor... Maar de Premaman die geeft ook geen goeie service hoor! Er stonden 6 keer dingen op onze lijst die ik niet gevraagd had :O een matras, een verhoogkussen voor in de wieg, lakentjes, slabbertjes voor jongens, ... telkens kwam ik dan thuis en zag ik op de onlinelijst die dingen staan! EN dan moest ik persoonlijk terug naar hasselt om het te laten aanpassen om nadien weer iets nieuws aan te treffen! Ook een pakje maat 46 dat ik gekocht had (dachten even dat ze vroeger ging komen en gyn had gezegd maar alvast 1 klein pakje te kopen) wou ik onaangetast gaan ruilen, maar ik had de etiket al afgeknipt (stak in koffer en was gespoeld) maar kasticket had ik wel nog... in Hasselt wilden ze niet ruilen maar in sint-truiden was het geen enkel probleem!!!
Van onze lijst zijn er spulletjes gekocht die we niet hebben gekregen... En denk echt niet dat als je een rammelaar wil voor je kindje dat je die van een lijst gaat kopen... En een badjasje met die kikker, die hadden ze ook op onze lijst gezet terwijl wij dat helemaal niet gekozen hadden. Hadden boris beer als thema... Maar in Bilzen had ik body's besteld met lange mouw omdat die wat ik had te klein waren. Volgende week zeiden ze. Na 2 weken belde ik (de body's spanden redelijk...): oh, die moeten nog besteld worden... Ik kan niet tegen Ward zeggen dat hij moet stoppen met groeien he???
oeioei, zo'n slechte ervaringen heb ik nog nooit gehad in winkels! Dat draait toch ook niet in hun voordeel uit zeg, zo'n gedrag? Maar, je hebt gelijk dat ze zelf een loer zal draaien, ineke , 40 euro is veel geld hé Ik heb de BOBA carrier. Super content van!!!! Ook deze gekozen omdat die zak neutraal is, en mijn ventje er dus ook mee wil rondlopen. Mijn man was er eerst niet echt voor te vinden, maar nu is het bijna vechten wie met meneertje rondloopt. Ik win meestal Hier alles goed, Ewout is gezakt in curve, maar das omdat het zo'n beweeglijk manneke is. Hij kan gewoon niet stilzitten! Maar nu is hij wel wat ziekjes, hij hoest en heeft duidelijk keelpijn, want bij telkens als hij moet slikken, zie je zijn gezichtje vertrekken. En hij zit wel te jammeren, triestig om te zien zo...