Als je al mama bent ligt het denk ik wel al iets anders dan dat het je eerste is. Zeker omdat ze zelf aangaven dat het de laatste poging was. En stel dat die aspirine zou helpen, dat zou een zaligheid zijn dat ze de zwangerschap zou kunnen uitdragen. Maar je begint er met zo'n klein hartje aan... En denk dat ze ergens ook wel elke kans wil grijpen. Als we eens in de toekomst zouden kunnen kijken... Kan geloven dat dit psychisch erg zwaar moet zijn.
@ pompeloesje: Heb op je meisje gestemd! Wat een mooie meid!! Je mag ze altijd aan zoonlief voorstellen, wil ze wel als schoondochter
Pompeloesje ik heb van de week ook al gestemd Ik ben de komende 14 dagen veel op pc bezig, maar ik neem me voor om niet teveel op forums mijn tijd te verliezen. Ik heb de 26ste schriftelijk exaam voor een openstaande functie, en wil mijn vakkennis toch nog beetje bijschaven Merk wel dat alles nog vrij hoog zit, dus zal niet zo heel diep moeten graven
Da's wel fijn om op zo'n manier te leren. Is het gewoon wat een opfrissing. Succes met studeren alvast!
Terwijl ik gisteren in een ander topic een bericht aan het typen was, liep mijn dochter hier rond te zwaaien met een papiertje in haar hand, ik zei tegen mijn vriend dat hij dat moest afpakken, want ik zag dat het iets van hem was (hij tekent altijd vanalles op van die kleine briefjes voor zijn werk) Effe later zegt hij: alé ze wil da aan u geven pakt dat nu eens aan, en roept vanop afstand, wat staat daar nu eigenlijk op? Mama, van papa krijg ik nog een zusje of broertje , van U ook? Ik ben in tranen uitgebarste, blijkbaar zat hij al langer met het gevoel dat er toch een tweede mag komen. I am so happy Love is in the air, en de anticonceptie is de deur uit Ik moest gisteren eigenlijk een nieuwe nuvaring opsteken, en hij wil er onmiddelijk voor gaan, ik wil eigenlijk nog 2 maandjes wachten, ben net aan het solliciteren voor een andere job Maar ik raak toch niet zo vlot zwanger, dus geen probleem.
ooh kei cool @happy3 en origineel ze merci om te stemmen winnen zal ze toch niet doen maar toch leuk dat jullie gestemd hebben @nijntje ja,als het volgende bij u nu een meisje is,kunnen we twee koppels maken de laatste weken zijn zwaar. ik ben al serieus aan het aftellen. Ik geniet wel van het buikje en de schopjes maar zal toch blij zijn als hij eruit is Het wordt hier weer een geplande ks (heel dun inwendig litteken van vorige ks en weer een zwaargewichtje) dus het zal nog max 5.5 weken zijn. de gyn gaat me niet laten doorlopen tot 39 weken dus het wordt wss 38 weken. 6 feb etrug op controle en dan gaan we de datum prikken. Spannend dus
Whaaa!!!! Super!!!! Krijg er helemaal kippenvel van (en tranen, lang leve die hormonen! ) Wat leuk voor jou!!!
Hahaha, ja dan blijft het in de familie! het zal een verrassing blijven tot aan de geboorte, dus we zullen zien! Kan geloven dat je aan't aftellen bent. Is ook niet echt de droomzwangerschap geweest he. Nog eventjes, echt de laatste loodjes en die zijn zwaar. Dat weet ik nog van bij Ward. Me net ziek gemeld op het werk. Gisteren om half 9 gaan slapen, sta nog zo moe op... Gisterennamiddag hele middag op de zetel gelegen, functioneer gewoon niet van vermoeidheid. Om half 12 naar de ha, benieuwd of die er wat meer op reageert dan de gyn afgelopen woensdag...
ooh herken die vermoeidheid hoor *knuf* is erger bij een tweede vind ik. Probeer maar wat bij te slapen *knuf*
Thanx Het ging een week of 2 geleden ietsjes beter, maar nu wordt het alleen maar erger. Bij Ward was ik er nu al lang vanaf, maar nu blijft het. Moet van de ha bellen voor de bloeduitslag om te zien of er te korten zijn anders geeft ze me die bij. Anders gewoon bijslapen en flink zwangerschapsvitaminen blijven slikken. Moet zoonlief deze week overdag wel gewoon wegbrengen zei ze, want anders heb je nog geen rust. Hopelijk vindt de controlearts van het werk dat ook (als hij komt want da's altijd afwachten natuurlijk).
ja bij mij was het rond 10 weken ook beter,tot een week of 13... heeft toch wel tot een week of 16/17 geduurd Sterkte hoor,en idd,Ward is weg doen. Je moet nu ff aan jezelf denken *knuf*
Oh bij jou ook zo lang voor het beter ging? Volgens de ha komt het ook doordat het de tweede is, maar het is net nu dat Ward z'n nachten terug goed gaan. Paar weken terug moest ik er een aantal keren uit per nacht maar toen was ik niet zo moe. Moet wel zeggen met de hele dag niets te doen dat ik me nu al wat beter voel. Net de was in de kasten gelegd (m'n moeder doet nu m'n strijk sinds een week) en een nieuwe ingestoken voor vannacht en dan weer maar ff rusten. Zo beetje bij beetje iets doen. Vandaag ook low-profile avondeten: frietjes uit de diepvries Moest nog gaan boodschappen doen, maar dat is dan maar voor morgen
happy: Super nieuws voor jou zeg! Wel leuk gevonden van je man pompeloesje: Amai tzal daar snel zijn denk ik
@Nijntje , jij geeft me nu al goede moed, ik hoop voor jou dat je je snel beter voelt en kunt genieten van je zwangerschap. @pompeloesje, het kort nu wel echt af, een ks valt dat mee? Ik mag zelf kiezen de volgende bevalling of ik er nog op een natuurlijke bevalling (lees wss ingeleid) durf voor te gaan of dat ik ook ks wens. En daar moet ik toch nog eens goed overnadenken, maar dat duurt nog wel even Eerst al eens zien zwanger te geraken en dan ook nog eens te blijven @Siske, jou banner staat je ook wel leuk, serieus aan het aftellen naar eind 2012 zeker? Ik zal vandaag nog maar eens mijn leerstof bekijken, en mijn functieoverschrijving is blijkbaar ook belangrijk om te kennen, morgen met de late werken en donderdag om 9 u duimen voor me dan is het de finale
@ siske: Idd, wat een goed nieuws in je banner!! Fijn dat jullie zich zo goed voelen bij elkaar. @ happy: Leer ze! Nog even doorbijten, maar dat moet wel lukken. Ik moet wel zeggen dat ik nu bijna niets misselijk ben (geweest), dus dat is wel positief. Bij Ward had ik daar meer last van. En ook het niet in slaap komen 's avonds, daar heb ik nu ook geen last van. Eigenlijk over het algemeen minder kwaaltjes, alleen is die vermoeidheid veel zwaarder. Dus zo negatief is het niet he En je weken vliegen ook voorbij bij een tweede, niet te geloven dat het nu nog sneller gaat dan bij een eerste!
@happy waarom misschien een ks bij jou? iig,ik zie er best tegen op. Mijn herstel vorige keer is heel goed gegaan,dus tegen het fysische zie ik niet op. Emotioneel is wat anders,dat zit nog heel hoog merk ik,kan nog steeds niet gemakkelijk praten over vorige keer. An sich weet ik nu wel wat ik moet verwachten dus... Een ks heb ik fysisch vorige keer niet zo slecht ervaren hoor. Het gaat snel en als je zelf ook een beetje wilskracht hebt dan herstel je ook wel snel. Maar je moet natuurlijk durven bewegen Ik heb maandag avond mijn ks gehad,dinsdag de epi eruit en woensdag in de douche. woensdag en donderdag heb ik wel elke 4u een pijnstiller mogen nemen,dat was wel nodig maar dan vooral ook voor de naweëen. Vrijdag en zaterdag kon ik echt al heel goed zelf voor mijn kleintje zorgen. Zondag mocht ik naar huis en zijn we zelfs al een korte wandeling gaan maken in het park. Weliswaar slenterend maar ik wandelde achter de kinderwagen Na 2 weken reed ik terug met de auto (mag in principe niet maar ja,mij kunde niet opsluiten) Dus al bij al is een ks niet zo erg. Waar ik het moeilijk mee heb: - ik heb mijn eigen kinderen niet zelf op de wereld gezet,ik voel me daar soms schuldig over,maar dat hoeft niet. - het eerste skin to skin contact mis je wel,het eerste badje,... Al bij al vind ik het emotioneel moeilijk,de pijn en het herstel vond ik goed meevallen Ooh vind het wel spannend voor u zenne,zo terug stoppen met de pil @nijntje misschien toch een meisje dan hihi,ik was bij Laura ook niet misselijk en nu wel
Als ik zo op symptomen moet afgaan, begin ik het ook te denken... Maar ja, manlief wil het niet weten dus we wachten... Hoewel ik bij Ward het ook niet wist, droomde ik altijd dat ik van een jongen bevallen was. Dus ik wacht nu ook op zo'n droom
@Pompeloesje, ik heb een zeer zware bevalling gehad (ingeleid owv zwangerschapsdiabetes) heeft 38u geduurd en dochter ademde niet bij de geboorte (kinderarts was al verwittigd, stond bij op de bevallingskamer), ze had apgarscore van 3/10, Mijn gyn heeft echt moeten sleuren en trekken , haar sleutelbeen zelfs overgetrokken. Ik dacht echt dat ze dood was, blijkbaar had ze zeer brede schouders en ben ik niet heel erg breed Het risico dat zo'n bevalling zich herhaald is groot, alleen zou het minder lang duren allemaal. Owv de angst (vooral mijn vriend) stelt gyn nu ks als optie. Dus de nadelen die jij omschrijft heb ik ook bijna allemaal beetje gehad, niet direct contact, ik heb wel vanaf het begin voor ons meisje kunnen zorgen, we hebben ze wel direct op de kamer gekregen omdat alles snel in orde kwam met haar, en alles in orde bleek te zijn. Zelf zou ik ook voor natuurlijke bevalling opteren , maar de angst zit er toch wel in. Maar heb nog lang om de gyn haar gedacht te vragen hé, ik wil wel de belofte als het moeilijk loopt, ze sneller naar een ks overgaan, maar denk dat ze dat uit haar eigen ook wel voorsteld, een jaar na de bevalling zegt zelfs zij, dat het een moeilijke bevalling was @Nijntje,zou ik moeilijk vinden om het geslacht niet te weten, ben veel te nieuwsgierig, heb jezelf een voorkeur? Ik hoop dat je die droom snel mag krijgen. Zo weinig kwaaltjes, maar die vermoeidheid vind ik toch ook het ergste, alhoewel ik blij was met de misselijkheid, wist ik tenminste dat alles nog goed zat Hoeveel kindjes willen jullie eigenlijk? Ik ben zeer blij met 2
dat klinkt idd als een moeilijke bevalling je hebt idd nog wat tijd om erover na te denken he. Maar als je nu zelf al met die angsten zit (of dan vooral u vriend) zou ik liever opteren voor de ks. want vol angsten een bevalling ingaan is ook niet zo goed denk ik. Wij zeiden altijd 4,maar dat is na Laura 3 geworden en nu zijn we 85% zeker dat het er twee blijven Een derde is nog niet volledig uitgesloten maar dat zal dan pas zijn als de jongste naar school gaat.
Ik heb totaal geen voorkeur. Er zijn er die mij niet geloven, maar het is echt zo. Zou niet weten of ik liever nog een jongen of een meisje wil hebben. Een meisje is leuk om mee te shoppen en als ik de relatie tussen mij en m'n moeder bekijk, is toch anders dan met je schoonmoeder En 2 jongens hebben ook veel aan elkaar. Ward is nu al zo zot van oldtimers, dus die gaat binnen een paar jaar gewoon met papa mee. En als je er zo 2 hebt, heeft mama ook eens vrije tijd voor zichzelf... Dus nee, heb echt geen voorkeur Hier max. 2 kindjes. Heb altijd gezegd dat ik het niet wist, maar na Ward heb ik gezegd max 2. Dat klinkt idd als een heftige bevalling. Als ik in jouw plaats was, koos ik ook voor ks als je maar een smal bekken hebt. Maar je hebt idd nog even tijd om het met je gyn te bespreken. Hier een zware bevalling op het einde. 2u persweeën en toen werd het hoog tijd want zoonlief begon blauw te zien. Z'n hoofdje draaide niet mee, anders was de gyn er nog niet bijgeweest volgens mij. Die had op dat moment een spoedks toen ze hem belden voor mij. En hij kwam binnen met de mededeling 'Het is te hopen dat het dringend is want er ligt er boven een open...' Had ik op dat moment geen behoefte aan. Een flinke knip en vacuümpomp later was zoonlief er. Gyn wachtte niet tot de verdoving werkte, dus knip zo genaaid en daardoor en door z'n gehaast ook niet tegoei, waardoor ik 10d na de bevalling in de ok lag om de knip opnieuw te laten naaien. Bedankt gyn van wacht! Dus ik hou nu m'n hart vast voor het herstel, daar heb ik meer schrik voor dan voor de bevalling zelf. En die gyn moet ik echt niet meer hebben. Dan bellen ze maar iemand anders op!