hoi, ff een update van mijn kant. Jack is inderdaad 22-02-2012 om 11u34 dmv keizersnede ter wereld gekomen. 3kg955 en 53 cm. Lekker ventje dus! Maar hij ademde niet direct,had maar apgar van 3. Op eeen gegeven moment roept de vroedvrouw om dringend de kinderarts te laten komen. Uiteindelijk na 5 minuten begint hij dan toch te wenen. Als ik beneden kom ligt hij al in de couveuse onder zuurstof. Zijn longen werken nog niet zo goed. 's avonds ligt hij tevreden bij mij maar in de nacht gaat hij langzaam achteruit. Als ze 's middags een foto nemen van zijn longen krijgen we te horen dat zijn rechterlong een scheurtje vertoont en dat hij dus een klaplong heeft. We worden met de ambulance weggebracht naar Sint augustinus. Daar wordt hij direct aan de beademing gelegd,krijgt een infuus met kalmerende en pijnstillende medicatie. Nog een infuusje voor de antibiotica en dan nog eentje voor bloedgassen te bepalen. Heel eng zicht allemaal maar de kinderarts is positief. Een klaplong komt zelden voor maar ze herstellen redelijk snel. 's nachts klapt ook zijn linker long en als we vrijdag middag zijn heeft hij langs rechts opnieuw een klaplong. Hij wordt aan andere beademing gelegd en krijgt in beide longen een drain om vocht en lucht af te voeren. Vanaf dan zien de kinderartsen het vrij somber in. Hij krijgt er een infectie boven op en zaterdag ochtend heeft hij hoge koorts. Hij moet ook onder de lamp dus al bij al ligt hij er eng bij. Vanaf zondag gaat het met kleine mini stapjes beter. De linkse drain wordt de suctie stop gezet en maandag mag de drain eruit. Sinds gisteren krijgt hij nu ook terug voeding via de sonde. Zijn infectie is zo goed als weg en ook zijn rechter long ziet er goed uit op foto. Nu zijn we een week verder,hij ligt terug aan het andere beademingstoestel en zijn medicatie wordt afgebouwd. Hij verteerd zijn eten heel goed dus vandaag gaan we al naar 45ml. Zijn rechter drain zal misschien morgen de suctie afgezet worden en dan vrijdag of zaterdag mag die er ook uit. Als hij dan nog goed aansterkt mag is hij misschien volgende week woensdag thuis. We hebben heel spannende dagen achter de rug maar nu zijn we terug positief en kijken we uit naar de dag dat we hem mee naar huis kunnen nemen. xxxx
@ pompeloesje: Wat is dat heftig meid! Mijn god! Wat moeten jullie met angst gezeten hebben, zo'n klein wezentje en je kan niets doen alleen maar hopen. Ben wel blij om te lezen dat het toch al stilaan de betere kant aan't uitgaan is. Heel veel beterschap voor Jack! En hoe is het met jou? Is de keizersnede meegevallen?
Wel een super mooi kereltje he! Het kussen rond hem, is dat om het knusse van de bm wat na te bootsen?
de ks is mee gevallen. maar heb wel nog wat pijn. Bij Laura was ik sneller hersteld maar ja,nu was ik nog geen 24u later al uit mijn bed. En je bent echt veel meer op de been he dus u wonde hersteld veel trager. Normaal mocht ik dus gisteren al naar huis maar blijf tot morgen...
Ja, dan kan je beter iets langer blijven. Ben je ook dichter bij je kleine mannetje. Moet toch voor jou ook erg ingrijpend zijn, naast de ks deze emoties allemaal.
@ nijntje1984 heb je pb gelezen is idd helemaal niet ver zijn zo goed als buren dan @ pompeloesje dat is wel heftig maar is idd een hele mooie baby
Ja idd! Vind het alleen een miserie dat ze de brug in Briegden aan't hermaken/vernieuwen zijn. Wilde vrijdag naar de Ava rijden, maar was blij dat ik na zo lang aanschuiven eindelijk de parking van de colruyt kon oprijden. Moet eens kijken om binnendoor te gaan, want moet binnenkort toch eens aan doopsuiker beginnen denken
is idd miserie en gaat helaas nog lang duren want ze willen die afbreken en een nieuwe plaatsen zoals ze toen ook in vroenhoven hebben gedaan. ik denk dat je het beste via maastricht naar de ava gaat. via veldwezelt zijn ook niet die speciale stoplichten
Ja ik heb er iets van gehoord, maar wist niet wanneer ze gingen beginnen. Tot ik daar vrijdag middenin stond... Via Gellik zou ook gaan denk ik, kom ik net na de brug uit. Maar daar was ook iets mee hoorde ik mama laatst zeggen (moet elke dag die kant uit). Zijn jullie ook zo carnavalsvierders zoals de echte aan de Maaskant? Ik vind het nog wel iets hebben, maar m'n man vindt het 2x niks. Al van kinds af aan, dus 't heeft er nooit ingezeten. Denk dat ik het zal zijn die met de kindjes naar de stoet mag gaan kijken
ja bij ons is het eigenlijk met de paplepel ingegoten, heb vroeger ook vaak met de stoet van lanaken meegelopen maar verheug me ieder jaar wel op carneval vond het jammer dat ik dit jaar niet de stoet heb kunnen kijken van smeermaas maar jayda was nog veel te klein om al buiten zo lang te blijven maar ga denk ik toch die van veldwezeld kijken. ze komen langs bij mijn nonkel en als het dan te koud is kan ik nog vanaf het raam kijken
Ja dat kan je dan het beste doen. Kan je naar binnen wanneer je wil, ook voor jezelf moest het toch zwaar worden het lange staan. De stoet in Lanaken is een hele mooie he. Ben er ook een paar jaren gaan kijken. Oh, kijk er al naar uit om met Ward te gaan! Volgend jaar zit hij ook op school, dus dan heeft hij sowieso al te maken met carnaval en als hij het leuk vindt, ga ik eens met hem naar een stoet kijken.
die van lanaken is mooi dit jaar hebben ze wel weer eens pech gehad met het weer maar van wat ik op de fotos zag maakte het gelukkig niet veel uit. 1 jaar weet ik nog was het uitgesteld in smeermaas door het weer en ging het door in de zomer. werd het zogezegde sambacarneval maar was toch minder toen want de hele sfeer was er ook uit
Ja wij zagen de sneeuwbuien thuis en hadden al compassie! Maar idd ook de foto's gezien en viel reuze mee. Ik was toen nog naar de Ikea in Hognoul gereden (was geen succes, veel te vol en rijen die aanschoven aan de ingang om 16u in de namiddag! ) maar onderweg ook serieus sneeuwbuien over ons gehad!
dat is wel heel druk dan :O! meestal is het rustig als het slecht weer is ik durf in ieder geval dan niet met de auto te rijden dan ben ik echt een angsthaas en vooral als het zo spekglad is