Belgische mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elmo, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy3

happy3 Niet meer actief

@Nijntje ik veronderstel dat jij heel toffe collega's hebt, anders houd je dat toch niet vol, of je hebt een baan die je heel graag doet en dat compenseert, ik zou daar wss niet lang blijven :)

Vervangingscontract is (maar) 3mnd, ze kunnen me niet zwart op wit geven dat ik kan blijven, maar de kans dat ik verlengingen krijg is zeer groot. Ik zou zowiezo onbetaald verlof pakken op mijn werk. Maar als ik dat contract aanneem, denk ik dat ik effe mijn kinderwens moet stopzetten, zeker tot september dan. En school, tja, ik weet niet of het haalbaar gaat zijn, met mijn gezin.

Vrijdag hoop ik beslist te hebben;)

2. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    @happy ga je anders eens informeren bij een opendeurdag op die school dan kun je nog altijd kijken en bespreken hoe je het wel haalbaar kan maken ik weet nog dat in de tijd dat ik bij ctt avondschool deed veel vrouwen waren wat ook niet altijd aanwezig konden zijn omwille van hun gezin en hun werdt dan voorgesteld deze dagen dan via computer thuis te studeren

3. happy3

happy3 Niet meer actief

Wazigsnuitje, bedankt om mee te denken. Maar omdat ik betaald word om te studeren, ben ik ook verplicht om altijd aanwezig te zijn, alleen wettelijke afwezigheden worden goedgekeurd.
    Ik heb nu toevallig een collega die ook zwanger geworden is tijdens haar schoolperiode, alleen was het bij haar het eerste kindje en woonde ze nog thuis, dat veranderd natuurlijk de zaak een beetje, een andere collega is momenteel aan het studeren en bij haar in de klas zit een mama van 3 kindjes onder de 4j, ze zegt het is haalbaar als je echt alles goed plant. Dat ben ik nu dus aan het bekijken ;)

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Als de oversten niets (willen) ondernemen... Een statutaire kunnen ze niet zomaar ontslaan, moeten eerst 3 negatieve evaluaties aan vooraf gaan en evaluatie is normaal 2-jaarlijks hier. Alleen door dringende redenen kan iemand onmiddellijk ontslagen worden.

@ happy: Ik heb inderdaad hele leuke collega's die allemaal op dezelfde golflengte zitten, zeker naar diensthoofd toe. En het is heel fijn en afwisselend werk... ;) En natuurlijk hebben wij ook een heel aantal voordelen die je in de privé niet hebt, dus dat is wel mooi meegenomen.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    3 maanden is niet lang he... Dan snap ik heel goed dat je twijfelt. En je kinderwens is ook een moeilijke he...

Heb je het al eens met je man erover gehad? Wat zegt hij?

6. happy3

happy3 Niet meer actief

Om kinderwens maar weer volledig af te blazen :x

Ik moet wel zeggen het was gisteren nu net zijn dag niet, veel te druk en hoop gezever op zijn werk.
    Eigenlijk wil hij dat ik de job hier aanneem, ik moet ooit de stap zetten als ik er echt wil gaan werken, éénmaal binnen is de kans groot dat je er kan blijven, is voor het OCMW, dus dat is zeer positief.
    Maar ik heb eigenlijk mijn hoofd op opleiding staan, en dat vind ventje de minste keuze, hij gaat dan natuurlijk nog meer voor de kindjes moeten organiseren. Hij zal minder moeten gaan werken dan, denk ik.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ha nee he... Nu had je hem eindelijk zo ver :(

Bij het OCMW is altijd positief (zegt zij die op de gemeente werkt ;)). En als hij z'n ouderschapsverlof nog heeft, kan hij daar gebruik van maken voor op de kindjes te letten enzo. Dan verlies je ook niet veel van je loon.

8. happy3

happy3 Niet meer actief

Ik werk nu ook voor de federale overheid, en bij het OCMW is het nog beter ;)

Ik zeg hem over ouderschapsverlof bij een tweede krijgt hij nu nog een maand extra, das 15mnd en nog eens 18 mnd erbij, zijn mijn studies gedaan :D en idd in loon scheelt dat niet veel.
    Zelf heb ik het halftijds opgenomen en nu in loopbaanonderbreking halftijds.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tegen mij zeiden ze dat het enkel een vierde maand was als je die voltijds opnam. Halftijds en 4/5 bleef hetzelfde...

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  11. happy3

happy3 Niet meer actief

ik veronderstelde dat het gewoon mee opliep. Maar ik kan blijkbaar niet tellen, 20 mnd natuurlijk, oh, kan ik vanavond er nog 2 mnd bijdoen :D
    Zou toch logisch zijn dat ook de 4/5 profijt doen niet?????

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat vond ik ook, maar die van de RVA zei dat dat zo vaststond. Was op de babybeurs in Hasselt. En nu las ik ook dat ze de vierde maand voor de oudere kinderen ook betaald willen hebben vanaf 2013. Regering zou het budget ervoor moeten voorzien... ;)

13. happy3

happy3 Niet meer actief

@Nijntje , heb jij van Ward al jou ouderschapsverlof opgenomen?

Hier nieuwe wendingen, keuze is gemaakt, ik begin 1 juni in het WZC halftijds in de nacht, heb een contract van 6 mnd gekregen, en dat wordt heel wss verlengd.
    ik moet tot 1 juli bij mijn huidige werkgever blijven, dat gaat een maandje combineren worden, I am so happy !!!!! :p

14. siske89

siske89 Niet meer actief

Hier ben ik weer. Ik heb bijna 3 weken zonder internet gezeten. Mijn vriend zijn pc stond hier net 3 dagen en hij had al te veel gedownload (zij hadden thuis geen limiet) en daardoor hadden we dus geen internet meer :(
    Voor de rest alles goed hier en ik hoop met jullie ook :)

15. siske89

siske89 Niet meer actief

Zalig Pasen! :)

16. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    sorry, vergeten op te reageren. Ik ben geen verpleegkundige maar zorgkundige, dus weet niet of het haalbaar is zo'n opleiding met een peuter in huis :).

17. happy3

happy3 Niet meer actief

Tihany, oh ik ben ook zorgkundige, en jij werkt in het ziekenhuis?
    Tja, ik maak me geen zorgen meer over studeren, ik begin in een WZC vanaf 1 juni, en ik moet nog tot 1 juli op mijn huidig werk blijven, dus dat gaat dubbele shiften worden, uit mijne nacht recht naar de vroege, hahahahahahaha.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee nog niet, wilde dat nemen als hij naar school begint te gaan. Vanaf januari dus.

19. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    nee hoor, ik werk in een woonzorgcentrum :).

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wonen jullie nu officieel samen? ;)

Vervelend zo zonder internet zitten. Zeker als je dat gewoon bent moet dat heel ambetant zijn!

Deel Deze Pagina