Belgische mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elmo, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's de broer van m'n collega ;) Ken hem niet hoor, weet alleen dat hij gyn is.

@ tihany: Oh jij bent van de eerste in Genk bevallen?

2. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ah ja, mijn nicht heeft ook van holsbeke, die is daar ook wel content van. Ik had Mestagh, raad ik iedereen af!!!. Gyselaars is toen ik aant bevallen was, ook ff komen kijken en heb ik ene keer voor een echo gehad.
    @nijntje: yep, ik ben van Kiara in Genk bevallen. Ik had ervoor nog geen gyn, ging voor onderzoek altijd gewoon bij mijn vrouwelijke huisarts. En mijn schoonzus gingen voor jaarlijks onderzoek altijd bij mestagh, dus ben ik daar maar ook gegaan, omdat die ze fijn vond. Maar voor een zwangerschap viel die serieus tegen.
    En bij Matiz ben ik in Heusden gegaan bij Raus, een heel lieve, heel zachte. Zou nooit meer bij een ander willen gaan.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik blijf in de Salvator. Erg content van mijn gyn, maar niet te spreken over de gyn van bij de bevalling. Had die van wacht, ja, in 't weekend heb je niet te kiezen. Echt niet tevreden. De nasleep van de bevalling zegt wel genoeg... Die komt niet meer aan mij!

4. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    @tihany mijn huisarts had me ook al verteld dat veel mensen hem hadden verteld dat ze niet tevreden waren van haar maar een voormalige collega van mij is dan weer wel tevreden van haar

@nijntje ik was ook in het weekend bevallen op een zondag dus had ook niet echt kunnen kiezen haha maar degene wat me echt ondersteund had tijdens de bevalling was een assistente hij stond eigenlijk maar ergens erachter op een papiertje te schrijven. maar ook de verpleegsters van genk ofja die van de ochtendpost vielen me wel beetje tegen, waren heel onbeschoft tegen mijn kamergenoot ( ik had gekozen voor 2 persoonskamer) maar de avondpost waren weer geweldig

tihany hoe was de verpleging toen bij jou in genk?

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb 1 nachtverpleegster (vroedvrouw) gehad die bleef aandringen om de borst te geven, kreeg geen flesje omdat bv niet lukte en mocht ook niet kolven. Toen ik zoonlief 3 kwartier had aanliggen met tepelhoedje, kreeg ik reclamaties dat ik zo lang liet drinken en toen kwam ze tot de vaststelling dat hij niet dronk en kreeg ik uiteindelijk toch een flesje. Vanaf toen beginnen kolven. Rest van de nachten kwamen de vroedvrouwen allemaal ff een praatje maken, dat was wel fijn.

6. siske89

siske89 Niet meer actief

wazigsnuitje: Geniet nu maar van je kleine meisje nu ze nog 'maar' 3 maand is want het gaat snel genoeg ;)

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij mijn gyn. Ik vrees dat ik in mijn vorige periode een miskraam moet hebben gehad. Ik had mijn maandstonden 9 dagen later (ik neem wel de pil) en heb 2 weken heel felle bloedingen gehad en meer dan enkel bloed :s Niet dat hij nu nog iets zal zien maar ik wil toch zeker zijn dat er niets verkeerd is. Want mijn moeder had een gezwel op haar baarmoeder en heeft zo haar baarmoeder moeten laten weghalen. Ik heb de schrik wel te pakken :(

7. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    @Wazigsnuitje: sommige verpleegkundigen vielen wel mee, maar waren er ook bij die nogal bot overkwamen vond ik.

8. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    oei meid, dat is niet zo goed he, hopelijk is het niets he

9. siske89

siske89 Niet meer actief

tihany: Ik hoop het ook... 21 mei moet ik gaan

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ siske: Kan een mk zijn, ondanks dat je de pil slikt. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn, hoeft niet altijd het ergste te zijn. Maar die onzekerheid tot dan is lastig... Probeer je gedachten maar zoveel mogelijk te verzetten.

11. siske89

siske89 Niet meer actief

nijntje: Ja veel kan ik er toch niet aan doen nu... enkel afwachten.

Ondertussen wel leuk nieuws: ik heb een midweek geboekt in juni, dus mijn vriend gaan toch een reisje maken dit jaar :) We gaan naar Nederland, landal greenparks 'heihaas' in Putten.

12. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    @siske89 hopelijk is er niets aan de hand. maar zo een vakantie lijkt we wel heel fijn

13. siske89

siske89 Niet meer actief

Ja ik kijk er wel naar uit! :)

Ik ga straks naar het ziekenhuis voor mijn laatste gesprek voor ik met de revalidatie start. Dat ik er maar rap aan kan beginnen zodat ik dan ook sneller voor een kindje kan gaan ;)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Spannend siske! :) Revalidatie voor je rug?

15. siske89

siske89 Niet meer actief

Ja inderdaad... Ik mag al zeker starten, iedere maandag, woensdag en vrijdag maar ik weet nog niet welk uur en van wanneer ik precies start.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Da's goed nieuws. Nu maar hopen dat je snel mag starten!

17. siske89

siske89 Niet meer actief

Ik hoop het ook!

Gisteren is mijn laptop gesneuveld :(

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ai, da's minder siske... Is hij niet meer te maken? Zijn altijd zo spijtige kosten he...

19. siske89

siske89 Niet meer actief

Nee we gaan vannamiddag een nieuwe kopen. Mijn ouders lenen me de helft van het geld omdat anders al mijn spaargeld weg is.
    Hij was al eens gevallen in het ziekenhuis (november) en toen was het van niemand dus ik weet niet precies wat er is gebeurt. Maar sinds dien kon ik het scherm niet meer dicht doen. Op zich geen probleem want ik heb hem buiten huis niet echt nodig. Maar nu werkt het scherm oko niet meer. En de met de kosten die daar aan zijn koop ik beter gewoon een nieuwe...

20. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    dat zijn idd spijtige kosten en ze zijn ook nog zo duur nieuw en ik vind laptops tweedehands moeilijk want meestal niet altijd is er dan ook al iets aan

het is gelukkig vandaag mooi weer dus ik ga eens van het zonnetje genieten veel plezier iedereen!!:cool:

Deel Deze Pagina