Belgische mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Elmo, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    happy3: dank je :D

nijntje: Ook bedankt en yep ook gelijk eentje van mij :D ze groeit idd snel vorige keer was ze 60,5cm maar deze maand moet ik de19de weer naar kind en gezin dus ben benieuwd hoeveel ze dan gegroeit en bijgekomen is van de vorige keer

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ wazigsnuitje: Ben je ondertussen ook al terug aan't werk moeten gaan?

Ik ga normaal gezien volgende week m'n laatste week werken. Heb het gehad, heb wat rust nodig in m'n hoofd. Moet de dingen eens op een rijtje kunnen zetten. Moet nog dingen wassen ed, dat was bij de oudste toch een pak relaxter dan nu ;)

3. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    ja meid ik ben ondertussen weer aan het werk. ik doe partime poetswerk en fijn dat je volgende week kan beginnen aan je zwangerschapsverlof want idd daar komt een hoop bij kijken :D

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik dacht dat alles klaar was, maar bekledig mc moet nog gewassen. Idem voor de reiswieg van de kinderwagen. Zo van die dingen, daar sta ik nu allemaal niet meer bij stil. Ook de presentatie van de doopsuiker moet ik nog doen. Doopsuiker is wel gemaakt (kleine voorraad, niet meer zoveel als bij zoonlief ;)). Moet er ook nog aan denken om drank mee te brengen voor als beebje geboren is voor in het zh.

Bij de eerste heb je alleen maar tijd om aan zo'n dingen te denken, nu daarentegen... :D

5. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    idd maar bij een tweede heb je wel al wat ervaring gehaald van de eerste zoals je al bv zei dat je dit keer minder doopsuiker zou halen en drank moet halen. ik had daar dus toen helemaal niet bij stilgestaan en moest toen snel in het winkeltje in het ziekenhuis flessen drinken halen:p

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat is mij dus verteld toen ik hoogzwanger was. VAndaar dat ik toen net op tijd alles in huis had ;) Maar toen had ik water, fruitsap, cola, cola light, schuimwijn. Ook niet meer hoor. :D Water, fruitsap en schuinwijn nu. Zaten toen met zo'n overschot. Uit je fouten leer je zeggen ze toch altijd ;)
    Zo ook doopsuiker voor de kindjes, ook niet meer gemaakt. Alle volwassenen namen die voor de kindjes mee en de kindjes wilden de andere. Allemaal hetzelfde nu :D

7. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    hoeft ook niet ik had ook geen doopsuiker voor kinderen ik had gewoon wat snoepjes enz in een zakje gedaan en dat kregen de kinderen dan :)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat zie je vaker idd.

Vandaag wordt het een warme dag. Ocharme mijn voetjes... BEgin nu weer goed vocht vast te houden. Heb voor de zekerheid maar alles uitgetrokken van laptop en tv enzo, want hoorde bij m'n ouders op de radio dat ze vanaf 16u hevig onweer in limburg verwachten... Brrr, daar heb ik het toch niet op. Maandag scheet ik ook bijna in m'n broek... En dan mag je niet aan je kindje laten merken dat je bang hebt... Die was gelukkig fijn aan't spelen met z'n graafmachinetje en droge macaroni ;)

9. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    vandaag viel nog mee maar maandag morgen ben ik idd wakker geworden van het onweer nu is bij ons gelukkig buiten een hoop kabaal nix anders aan de hand bij een nicht van mij was een stuk golfplaat van de buren tegen een venstertje geknald bij haar en een hele hoop rotzooi overgekomen

10. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Oei het is een beetje stilgevallen hier

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja precies...

Ik ben alleszins volop aan't aftellen. Ben sinds maandag thuis en moet zeggen dat ik er erg blij om ben!

12. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    dat geloof ik heel graag!!!:D spannend nog maar 23 dagen ongeveer ik zal met je meetellen haha :p

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Thanx! :D Hou nu ook veel vocht vast, erg pijnlijk voor m'n voeten en handen. Staat echt gespannen. Begin nu ook vaker aan m'n vorige bevalling en kraamtijd te denken. Zou dat beter niet doen, want de kraamtijd was niet zo leuk hier...

Morgen ook naar een andere gyn omdat de mijne in verlof is. Benieuwd of beebje weer goed gegroeid is! ;)

14. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    en hoe was je echo:D ? beviel de vervanger je?

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Beebje loopt voor op groei, is positief zei hij. Hij heeft alleen het hoofdje gemeten, kwam overeen met 39w2d terwijl ik gisteren 36w6d was... Beebje maakte goede ademhalingsbewegingen, was heel actief (ja dat voel ik wel :p) dus alles prima in orde. Ook nog steeds veel vruchtwater.

Vervanger valt goed mee. Ken hem al zo wat, dus dat scheelt. Ben heel blij dat ik hem nu ga hebben voor de bevalling moest ik voor 16/7 bevallen (is mijn gyn pas terug) en het geen wachtdienst is. Want dan kan ik uiteraard niet kiezen...

Zo, nu nog ff stofzuigen. Vriendin komt straks weer op knutseldate ;) We maken samen scrapbooks of kaartjes. Vandaag twijfel ik nog of ik papier of digitaal ga doen. Kan moeilijk zitten aan tafel dus achterover in de zetel is makkelijker. Maar papier vind ik leuker... Hmmm, dilemma dus :)

16. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen dat je beebje zo goed gaat:D en dat de vervanger ook goed meevalt want in de wachtdienst heb je idd niet te kiezen dat had ik dus. maar moet zeggen op dat moment boeide het me ook niet echt was al blij dat ze zeiden dat het ging gebeuren haha scrapbooks ken ik niet echt maak je ze al lang?

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mij maakte het ook niet uit wie de vervanger was (ben op zaterdag bevallen, dus had niet te kiezen), maar als je na 2u persen hoort dat het tijd is dat de gyn komt omdat je kindje blauw begint te zien, de gyn komt en het enige dat hij zegt: 'het is te hopen dat het dringend is want er ligt een open voor een ks'... De hechtingen heeft hij gezet zonder dat ik echt verdoofd was, dat heeft hij zelfs niet afgewacht. En als dan nadien de knip opnieuw (zelfs inwendig!) genaaid moet worden wegens onvakkundig werk... Dan denk je een tweede keer toch net iets anders over de wachtdienst ;)

Ik denk dat ik nu een jaar bezig ben met scrappen. Enige nadeel is dat er heel wat tijd in kruipt want 't is prutswerk soms. Maar wel leuk om te doen! En combineer het met m'n andere hobby: zelf wenskaarten maken. Kan er dezelfde materialen voor gebruiken.

18. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

12 dec 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    oei idd dan kijk je idd anders naar wachtdienst :$ je eerste bevalling was dan alles behalve een eitje zo te horen maar hopelijk zal de 2de stukken beter gaan

19. Vinora

Vinora Niet meer actief

Hier nog een Belgische mama :)

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De vervangende gyn verzekerde mij dat ik geen 2u meer hoefde te gaan persen, dat het allemaal sneller zou gaan. Hoop het! :D En laat manlief nu vandaag zijn gsm niet mee naar het werk hebben... ;) Hij heeft wel de nr van een collega doorgestuurd, kan ik hem bellen.

@ vinora: Welkom! Jij al kindjes of zwanger?

Deel Deze Pagina